Ktm 450

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Tjena!
Jag har blivit en svartfot.
Husan såld och en Ktm 450smr trillar in i slutet av november, Nu tänkte jaga bara höra om det är några kända fel på den modellen?
nån som har koll?

//Mcbudet

Vem är du? Varför ställer du konstiga frågor? Sluta!

Kända fel är annars att DEN ÄR ORANGE, ful, äcklig, luktar illa och gör ägaren till homo!

PS Till alla som undrar var mitt vett tagit vägen kan jag meddela att detta enbart är privat trackning :)

Mcbudet skrev:
2596086 Tjena!
Jag har blivit en svartfot.
Husan såld och en Ktm 450smr trillar in i slutet av november, Nu tänkte jaga bara höra om det är några kända fel på den modellen?
nån som har koll?

//Mcbudet
Om du tankar i Bagarn/Spretman tillräckligt på båten i helgen så får du nog höra det som finns..... :tummenupp

I annat fall är det väl inget unikt just för SMR'en, som skiljer den från SX'en t.ex. menar jag. Det som varit, men som förhoppningsvis är fixat nu, är kolvbyten i främre oket p.g.a. att dom kärvar då dom blir varma.

Han körde nog runt 40-timmar innan en ventil gick ner sig och det var dags för renovering. I.o.m. att han ordnade till lite i samband med detta så är det väl lite färre timmar till nästa översyn.

.

Supermoto skrev:
2596142
DEN ÄR ORANGE, ful, äcklig, luktar illa och gör ägaren till homo!

Jag ska torpedera dig :mad:

Edit: Vilket märkes krig det har brutit ut här på höst kanten :D

Hoppas det är en -07:a? Finfina uppdateringar för året tycker jag. :tummenupp

Magurabromsar, förstärkt ram, lättare nav och gaffelkrona med rätt offset. :)

marcus56 skrev:
2596311 Hoppas det är en -07:a? Finfina uppdateringar för året tycker jag. :tummenupp

ja det e skit fint, ska bli ett nöje att köra på den :tummenupp

marcus56 skrev:
2596311 Hoppas det är en -07:a? Finfina uppdateringar för året tycker jag. :tummenupp

Jocke W skrev:
2596349 ja det e skit fint, ska bli ett nöje att köra på den :tummenupp

Synd bara att de inte byggt -07 SMR:en på den nya (-07) SXF:en

MANGAN skrev:
2596391 Synd bara att de inte byggt -07 SMR:en på den nya (-07) SXF:en
Instämmer, riktigt synd. Jag skulle köpa en av varje och plocka ihop det bästa av det. ;)

marcus56 skrev:
2596399 Instämmer, riktigt synd. Jag skulle köpa en av varje och plocka ihop det bästa av det. ;)
Ja men jag får ju en ny nästa år haha, eller får och får :rolleyes:

Jocke W skrev:
2596455 Ja men jag får ju en ny nästa år haha, eller får och får :rolleyes:

Men du får väl en SMR? Samma motor som 06. SMX är ju en annan motor. Det var väl det som Mangan o Marcus menade.

Själv så är det inte hojjen det beror på anser jag. En bra förare kör fort på vilken hoj som helst. :D Om man inte är svartfot, homosexuell och kallas Judas!! :arsele

RaceMe skrev:
2596757 Men du får väl en SMR? Samma motor som 06. SMX är ju en annan motor. Det var väl det som Mangan o Marcus menade.

Själv så är det inte hojjen det beror på anser jag. En bra förare kör fort på vilken hoj som helst. :D Om man inte är svartfot, homosexuell och kallas Judas!! :arsele

Ja en 07 SMR...Ja men den motorn kommer ju 08 till 560in..eller va det nu blir för cc, 590 har jag hört rykten om.

Jocke W skrev:
2596820 Ja en 07 SMR...Ja men den motorn kommer ju 08 till 560in..eller va det nu blir för cc, 590 har jag hört rykten om.

Lite :felämne men...

....va fan hittar ni info om SMR:ena inte f*n finns dom på KTM:s hemsida iaf :va

Mvh
//Mangan

MANGAN skrev:
2597566 Lite :felämne men...

....va fan hittar ni info om SMR:ena inte f*n finns dom på KTM:s hemsida iaf :va

Mvh
//Mangan

Nej tyvärr är det nästintill omöjligt att hitta info på nätet, jag hörde det här av Mcsport eller va det heter, i märsta. Olle hade varit på ett KTM möte där dom mumlade något om 590 cc till 08

Mer vet jag tyvärr inte...

Jag har inte heller sett det på nätet men min info kommer från KTM SMR 2007-broschyren, tror inte de skulle tryckt upp den om det inte fanns någon substans bakom det? :)

marcus56 skrev:
2597587 Jag har inte heller sett det på nätet men min info kommer från KTM SMR 2007-, tror inte de skulle tryckt upp den om det inte fanns någon substans bakom det? :)

Nej de är nog sant ...kom just på att jag har den broschyren när du sa de :)

Sniff skrev:

Allt över 450 är för tjockisar :tungan

Last edited:
Jocke W skrev:
2596820 Ja en 07 SMR...Ja men den motorn kommer ju 08 till 560in..eller va det nu blir för cc, 590 har jag hört rykten om.

Skulle bli himla förvånad om de tar upp SXF motorn till en 590!
505 modellen är ju bara en 477 och den verkar bli en -08 vad jag läst, kanske pga av att det är lite tajt om plats i nya motorn.
Men det märks om nått år..vad vet jag :)

rejser skrev:
2597775 Skulle bli himla förvånad om de tar upp SXF motorn till en 590!
505 modellen är ju bara en 477 och den verkar bli en -08 vad jag läst, kanske pga av att det är lite tajt om plats i nya motorn.
Men det märks om nått år..vad vet jag :)

Jag vill ha 590! :D

610 e ju bara factory, fast den e nog rolig också.

Så nu säger du att du är fet!!!

nån som har bänknings papper på 560 och 450:n från samma bänk så man kan se skillnaden?
jag har inte märkt nån större iaf då jag provat dom
Jocke W skrev:
2598207 Jag vill ha 590! :D

610 e ju bara factory, fast den e nog rolig också.

Moppen kommer rivas på en gång och kollas igenom innan asfallten är körbar med slicks igen.

Ljunghusen skrev:
2597801 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139860

450 bygger ju på samma motor, så detta kanske är värt att kolla upp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger