Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Jocke W skrev:2590727När du köper en KTM, öppna motorn, öka axialspelet, så slipper du tänka på det sen, min rasa efter 30 tim. Det ska bytas var 50,e.

Dom tänkte nog på ktm 580 kitt. Dom brukar rasa efter 20h om du inte byter vevlager och ramlager.Ljunghusen skrev:2590636Ktm-affären här påstår att det är ramlagerbyte som gäller efter 15h på 560. Låter helt galet. Det är ju bara en 525-motor med lättare svänghjul och annan cyll/topp..? Tycker 100h är rimligare
Vad säger ni 560ägare?
Ronta skrev:2591276På min 525a rasade ramlagerna redan vid 10,5 tim på grund av för lite axialspel.. Nu har den gått 16 tim till efter renoveringen med större spel..
/R
Ljunghusen skrev:2591281Okey det verkar som om det är ganska galet från fabrik alltså. Hur ökade du spelet? Det är ju inte schimsat...
Stoffy skrev:2591225Dom tänkte nog på ktm 580 kitt. Dom brukar rasa efter 20h om du inte byter vevlager och ramlager.
560 är ju en originalhoj.
Jocke W skrev:2591386
Va det inte eifrem som bytte ramlager efter typ varannan tävling eller något sådant på sin 580?
Jösse skrev:2591467Orka, någon måtta får det va![]()
Då fortsätter jag nog med cr500:an ett tag till , där kan man ju byta en gång varje år typ.
(körbarhet ska man ha det också ?)![]()

Sitter det inte shims vid ena inre lagerbanan då?Ljunghusen skrev:2591281Okey det verkar som om det är ganska galet från fabrik alltså. Hur ökade du spelet? Det är ju inte schimsat...
Busaberg skrev:2591781Sitter det inte shims vid ena inre lagerbanan då?
M:et skrev:2591857Som jag har förstått det så har KTM bytt lagertyp till 560 eftersom det var så mycket problem med 525. Borde i så fall bli färre ramlagerras med 560 än 525.
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!