KTM 350 SXf

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Kållered GBG
Hoj
Suzuki RMZ450
KTM 350 SXf

Ha begär, dreggla, drömma. Måste vara en helt grym cross moppe. I like.

Ville bara säga det! Hej hopp

Gott nytt 2010!! :tuttar
 

Bifogat

  • 141_0911_01_z+KTM_350_SX_F_with_linkage+side_view.jpg
    141_0911_01_z+KTM_350_SX_F_with_linkage+side_view.jpg
    89.5 KB · Visningar: 770
Det är ju en perfekt storlek egentligen, 250 är för stressade och kostar för mycket att köra med, och få av oss orkar med en 450 "på riktigt", visst kan man motionärsfumla, men skall man få något uträttat...

Finns ju redan 300 och 400 :confused::confused::confused::confused:

Jaja.. Fete onödig modell.
 
Det är väl ändå bara enduro-modellerna?

Jag tycker 350 låter helt perfekt. Synd bara att det är en KTM och inte en Yamaha.

Självklart är det bara enduromodellerna.

Men det går att åka med dom också. Helt ärligt börjar det bli tjatigt med alla olika modeller. Sen får ni säg vad ni vill.

Tycker också det är lite synd att inte dom andra konkurrenterna gör nåt liknande.Typ en, yamaha yzf-R1 offroad!
 
Självklart är det bara enduromodellerna.

Men det går att åka med dom också. Helt ärligt börjar det bli tjatigt med alla olika modeller. Sen får ni säg vad ni vill.

Tycker också det är lite synd att inte dom andra konkurrenterna gör nåt liknande.Typ en, yamaha yzf-R1 offroad!

:va Det finns redan endurohojar på både 300 och 400cc så därför behövs ingen crosshoj i skiktet mellan 250 och 450?

Det går att åka med en Maico 490 från -87 också....

Ja, en R1-offroad vore ju perfekt runt en cossbana :tummenupp:rolleyes:

Ingen som noterar att den har länkage till bakfjädringen..?

Jepp, dom fick krypa till korset för att få lika bra fjädring som konkurenterna. Nackdelen för oss motionärer är fler rörliga delar att serva.
 
Last edited:
Jepp, dom fick krypa till korset för att få lika bra fjädring som konkurenterna. Nackdelen för oss motionärer är fler rörliga delar att serva.

Men varenda år görs länkagen om så man undrar ju om det är lösningen, bra till att sänka hojen för tjejer är det ju i alla fall. :D Borde gå att sköta internt i dämparen i stället. Tycker man.

Håller med om att 350 verkar som en bra motorstorlek för motionärer.
 
Borde gå att sköta internt i dämparen i stället.

Det är ju det dom försökt under ett antal år nu men med resultatet att dom haft sämre fjädring än konkurenterna.
Jag tror inte vi motionärer märker förbättringen men när de serösare crosstidningarna testar den så kommer det ju påverka vad dom sedan skriver.
 
Skulle vara grymt kul att testa!

Länkage eller ej så har faktiskt KTM inte fått så mycket kritik som förut på fjädringen.
Länkage löst är ju som sagt bra ur service synpunkt om inte annat.

Nej ge mig en 350:i så ska jag köra skiten ur den :P
 
Fast hela debatten med utan länkage är löjlig.....

Det är tekniskt möjligt att bygga en PDS dämpare som ger precis samma känsla som en cykel med länkage, det är bara att bygga in mer progressivitet i dämparen. Fast sedan KTM lanserade PDS har tidningarna klagat och med det finns där kunder som inte köpt cykeln. Då KTM är ett affärsdrivande företag tar de nu fram vad kunderna vill ha. Viola cykel med länkage....

För övrigt ger jag inte ett dugg för tidningars test av crossmoppar. Vid Master enduro för något år sedan fick cykel A högsta betyg för bromsarna och cykel B fick omdömen som "dålig bromsverkan, dålig känsla osv". Att det är precis samma ok/pads/pump och cykel A har stålomspunnen slang något cykelB saknar spelade tydligen mindre roll. Samma visa när man beskrev fjädringen, cykel D var usel och cykel C höjdes till skyarna. Cyklarna var helt identiska förutom 5mm borrning...
 
Fast hela debatten med utan länkage är löjlig.....

Det är tekniskt möjligt att bygga en PDS dämpare som ger precis samma känsla som en cykel med länkage, det är bara att bygga in mer progressivitet i dämparen. Fast sedan KTM lanserade PDS har tidningarna klagat och med det finns där kunder som inte köpt cykeln. Då KTM är ett affärsdrivande företag tar de nu fram vad kunderna vill ha. Viola cykel med länkage....

För övrigt ger jag inte ett dugg för tidningars test av crossmoppar. Vid Master enduro för något år sedan fick cykel A högsta betyg för bromsarna och cykel B fick omdömen som "dålig bromsverkan, dålig känsla osv". Att det är precis samma ok/pads/pump och cykel A har stålomspunnen slang något cykelB saknar spelade tydligen mindre roll. Samma visa när man beskrev fjädringen, cykel D var usel och cykel C höjdes till skyarna. Cyklarna var helt identiska förutom 5mm borrning...

Motocross Actions tester är de enda crosstester jag ser nåt värde i.
Sen kan ju faktiskt två identiska produkter kännas ganska olika.
Folk jag känner som haft spons med flera moppar brukar hitta en favorithoj trots att hojarna egentligen är helt identiska. I motogp framkommer det ju ofta att förarnas reservhoj aldrig är lika uppskattad som rejshojen trots att den oftast är helt identisk.
 
Stefan Everts brutala projekt, piskade väl 450 på bana då den var lättare m.m. Behöver nog en sån kag med, muuuummmmmmaaaaa
 
350in kommer gå åt som smör ;) Om man äger en KTM SX idag så kan man förboka en 350.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top