Ktm 200 exc

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Tjaba! Jag brötar för tillfället runt på en KTM 450 på enduroslingan men har börjat bli sugen på en liten och lätt tvitaktare.

Min fråga är då alltså om det finns någon vänlig KTM200 ägande skäl i Gbg-området som kan tänka sig låta mig ta en liten provtur på någon bana någon gång?

Kan ju var fint att testa köra 2-takt innan man spenderar massa dyra slantar ;)
Rikard//

Kommer tyvärr inte att tillföra något till tråden gällande din fråga.

Men jag har idag ingen enduro men tanken är att skaffa en inom kort. Tankarna går då mellan en 450 eller en 200-300cc (givetvis KTM). Så det jag vill är att om du får tag på en 200cc är att du inte glömmer bort tråden utan skriver vad du tycker då iaf jag är väldigt intresserad av att höra åsikter från någon som kört "tyngre" enduro.

Tack för mig!

Kommer tyvärr inte att tillföra något till tråden gällande din fråga.

Men jag har idag ingen enduro men tanken är att skaffa en inom kort. Tankarna går då mellan en 450 eller en 200-300cc (givetvis KTM). Så det jag vill är att om du får tag på en 200cc är att du inte glömmer bort tråden utan skriver vad du tycker då iaf jag är väldigt intresserad av att höra åsikter från någon som kört "tyngre" enduro.

Tack för mig!
Jag skall absolut försöka komma ihåg tråden. Om du enbart skall köra enduro och inte är riktigt duktig på det så skulle jag alla dagar i veckan köpa mindre hoj än 450. Det finns ingen som helst anledning med så mycket effekt i svensk brötenduro om man inte är duktig på att åka vill säga.

300 2t har väl ännu mer pulver än 450. Jag köpte en 450 för att kunna åka rally med hojen med, men nu när man börjat ta sig fram på enduroslingorna så vill man ju åka fortare och receptet för det är mindre/lättare hoj med mindre effekt så man inte blir så sjukt trött :)

Jag hade en ktm 200 -10 och den var klockren i skogen. Det samma ram som 125:an så den är lätt och lite kortare än 250-300 ramen. Effekten räcker gott och väl till i skogen och det är inte lika noga att hamna på exakt rätt växel för att ha effekt som det är med 125:a.
Smidig och lätt att serva, startar på 1:a kicken när man satt sig i ett surhål.
Kan vara någon enstaka gång när man kommer till ett hål och man vill få upp framhjulet snabbt som man kanske saknar lite effekt, men lär man sig koppla upp den så är det den ultimata enduro hojen.

Lite tråkig på crossbana då effekten inte riktigt räcker till, men absolut inga problem att köra fort där heller. Där är det väll dänmparna som sätter ner tiderna mer än effekten.

Jag hade en ktm 200 -10 och den var klockren i skogen. Det samma ram som 125:an så den är lätt och lite kortare än 250-300 ramen. Effekten räcker gott och väl till i skogen och det är inte lika noga att hamna på exakt rätt växel för att ha effekt som det är med 125:a.
Smidig och lätt att serva, startar på 1:a kicken när man satt sig i ett surhål.
Kan vara någon enstaka gång när man kommer till ett hål och man vill få upp framhjulet snabbt som man kanske saknar lite effekt, men lär man sig koppla upp den så är det den ultimata enduro hojen.

Lite tråkig på crossbana då effekten inte riktigt räcker till, men absolut inga problem att köra fort där heller. Där är det väll dänmparna som sätter ner tiderna mer än effekten.

Det kanske inte är något att fundera över längre. Jag har inte hört någon som är missnöjd med sin 200. Det har varit genomgående bra utlåtanden från alla håll! Mycket märkligt att inte fler kör dom bara...?

Hade exc 200 och fan vad jag ångrar att jag sålde! riktigt grym hoj!
såldes pga av att jag är rättså lång och ville prova med större chassi,

lätt bästa geggmoppen jag haft!
tjöööp!

Gillar min med, har dock inte kört någon större 4T men testade en 300exc och den var riktigt elak jämfört med min lilla 200. Ang effekten räcker det till att skrämma skiten ur mig om man bara vill...

Gillar min med, har dock inte kört någon större 4T men testade en 300exc och den var riktigt elak jämfört med min lilla 200. Ang effekten räcker det till att skrämma skiten ur mig om man bara vill...

Ja 300 är helt uteslutet för min del. Mer effekt vill jag inte ha, oavsett hur snäll den är på låga varv. Jag vill kunna åka aktivt med snurr på maskin och inte behöva smyga på gasen för att vara rädd att hojen får ett raseriutbrott :D

Fick testa en 250 på is. Sjukt trevlig motor! Skulle vara intressant att testa i skogen men det fanns inte möjlighet då. Men det är också en kandidat även om 200 lockar mer :)

Fick sålt min 450 och nu står det en EXC 200 -06 i garaget itsället :tummenupp.
Pga en axeloperation så har jag knappt kört något men det blev iaf ett varv på lokala slingan i väldigt låg fart. Det bådar mycket gott. Den är starkare på låga varv än jag hade väntat mig och jag tror den kommer passa mig perfekt när jag kan börja gasa lite

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti