KTM 1390 Super Duke

Vacker är den inte iaf. Väntar dock invrigt på 1390 GT eller 1390 SMT.
 
Lamb Shop Rides:
"I really like the look of the new headlight"

:näsblod

View attachment 495263
:död Ööööh nej ! 220” för det missfostret eller 240” för en evo neeej tack oavsett att man inte ser det bakom styret nä nä nä not my cup of coffe även om den säkert whiiiilar fint ?
Blir mer och mer bakåtsträvare känner jag -det var bättre förr designmässigt på hojar -Street triple har jag haft svårt för men den börjar banne mig se trevlig ut i sällskap med såna alster ?
 
En fördel med att det är lampan som är ful som stryk är ju att man inte behöver se den när man kör hojen....
Sen har väl KTM satsat på chockeffekt när de designade den. Folk pratar ju om den liksom 🙄
 
En fördel med att det är lampan som är ful som stryk är ju att man inte behöver se den när man kör hojen....
Sen har väl KTM satsat på chockeffekt när de designade den. Folk pratar ju om den liksom 🙄
Jag tror ärligt talat att de tycker det är genuint snyggt där nere i Österrike. Och på nåt sätt så måste man väl ha lite skev form när man har ett namn som Kronreif Trunkenpolz Mattighofen.
 
Jag tror ärligt talat att de tycker det är genuint snyggt där nere i Österrike. Och på nåt sätt så måste man väl ha lite skev form när man har ett namn som Kronreif Trunkenpolz Mattighofen.
Finns andra exempel på skeva Österrikare än Kronreif Trunkenpolz Mattighofen ..... varför ?
 
En i garaget jag bor har en 1290.
Han tyckte den var för stor mm
Ville byta den när jag hade min 790.
Han tyckte den var mer lagom
 
Utöver en större motor verkar hojen ha blivit bättre allround.

Dock ställer jag mig tvekandes till denna utveckling med mer kraft och större motor. Vi har nått en punkt där det bara blir löjligt att lägga till mer effekt. Å andra sidan har KTM parallelltwinnarna ifall man vill ha något mer hanterbart, men ändå blir superduken som litersporthojarna idag. Dessa hojar har kanske inget värde i "verklig" användning. De är coola att äga för att de har senaste tekniken och är det "sista" ordet i produktionshojar....
 
Visst är det så att effekten för länge sen har stuckit långt ifrån vad som är användbart på gata, men mysigt att stå och skryta vid korvmojjen att man har 190+ hästar....

Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
 
Min Kawa Ninja 1200 årsmodell 2001 gjorde 205 på tvåan.
Kommer inte ihåg vad den gjorde på ettan.
Men har en lugnare hoj nu
 
Visst är det så att effekten för länge sen har stuckit långt ifrån vad som är användbart på gata, men mysigt att stå och skryta vid korvmojjen att man har 190+ hästar....

Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
Min gamla gixxer 1000 från 2009 gjorde 165 på ettans växel, det var aldrig något problem på gatan eftersom registret är så brett. Däremot kan man ju argumentera om ett fordon med sådana egenskaper har något på gatan att göra. Det går fort att tappa körkortet eller att köra åt h-vete...
 
Min gamla gixxer 1000 från 2009 gjorde 165 på ettans växel, det var aldrig något problem på gatan eftersom registret är så brett. Däremot kan man ju argumentera om ett fordon med sådana egenskaper har något på gatan att göra. Det går fort att tappa körkortet eller att köra åt h-vete...
Min hade ju 200 cubik mer. Hur lugn som helst på låga varv i 30-50 km/t. Kunde ligga på trean fyran femman utan vidare
 
Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
Du ser inte det praktiska i att ettan är tillräcklig med marginal för alla svenska vägar?

Personligen växlar jag aldrig när jag kör gata, ettan duger lika fint till krypkörning som till omkörning på våra 120-vägar.
 
Du ser inte det praktiska i att ettan är tillräcklig med marginal för alla svenska vägar?

Personligen växlar jag aldrig när jag kör gata, ettan duger lika fint till krypkörning som till omkörning på våra 120-vägar.
Inte ett dugg, känns bara som jag inte kan nyttja hojen öht, men det är jag det.
 
Jag brukar tycka att körningen är tråkig om det går 30 sekunder utan att jag har anledning att växla.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top