KTM 1290 Super Duke R

Så där då har man kört 100mil med nya hojen, service nu på tisdag:tummenupp jag måste säga att det ni sa stämde. Det är en Motard med komfort och som går att nöta motorväg köra lugnt och tok köra, Ja allt, helt galen schyst hoj, jag är helt såld. Ska ut och skruva på min R&G tail tidy nu, tank pads sitter på, har inte hunnit med fler saker då jag vill kööööööra:)20160513_170754.jpg
 
Efter mkt velande blev det en sån här då jag inte är intresserad av att skaffa en tex PCV. http://www.healtech-electronics.com/products/qse/. Klipper självklart bränslet, supersmidig installation och du sköter alla inställningar via bluetooth med app. Norbert på healtech är hur grym som helst mkt serviceminded.
 
Last edited:
D-man , modigt att hålla kvar så nära vägrenen vid sidovinden ... Personligen har jag problem att wheela med byig sidovind .. Om du tejpar fast fötterna med silver- tejp så slipper du halka fram så med båda fötterna ������

Snyggt hur som .
 
Måste köpa en 60mm hylsa och jag undrar om denna skulle funka. 6 kant 60mm eller ska det vara 12 kant 60mm, ni vet ju så därför frågar jag, har ni tipps om något annat ställe som ni köpte hylsan i från, tackar på förhand :tummenuppScreenshot_2016-06-25-23-17-33.jpg
 
View attachment 431228View attachment 431229


I fredas . Mantorp :yoparty och jag fick till fjädringsinställningarna :tuttar


Lite film .. https://www.youtube.com/watch?v=UsGjOx2PyCY


Riktigt skoj att få gasa ur besten hehe

Vad föredrar du på bana då, V2 eller V4?

Jag har ju en av varje, men har aldrig kört på bana. Jag upplever motorkaraktärerna som väldigt olika. Jag hade tidigare även en radfyra som jag tyckte var karaktärslös och tråkig. Men jag måste säga att jag upplever V4 som en fin mix av två världar.
 
Båda :yoparty

V4an är suverän på banan , chassie och elektronik är mer race . 1290 Går ändå förvånansvärt bra på banan med tanke på hur allsidig den är .. Den är bättre på gatan än min fd tuono V4 .

Båda är riktigt skoj och med min hastighet så är ändå jag den som begränsar båda hojarn ..

1290 tar lite mer tid att "få till " för banåka och qs saknar jag , men som sagt båda är superroliga att få köra på bana :banana
 
Till er som vill köpa en 60mm hylsa kan jag tipsa om denna:

https://www.racefoxx.com/KTM-1290-SD-rear-axle-nut-tool-60-mm

1/2" anslutning direkt på momentnyckeln och "guide" i mitten som går in i hålet och stabiliserar, tyckte en vanlig 60mm krafthylsa var lite sladdrig men denna sitter perfekt. Sen slipper man adaptrar till momentnyckeln som sagt. Lätt och kompakt också.

Skickas från Tyskland på 2-3 dagar och kostade mig 501,86kr till dörren :)
 
Last edited:
Är det någon här skulle vara intresserad av tillbehör till hojen? Skicka PM vid intresse så håller vi den här tråden i fint

slicks som har körts 2 pass. Bridgestone V02.

WP bakdämpare race/powerpart (endast ett par timmars användning)
Quick shifter pull
Racefoxx glasfiber/kolfibersadel
Bakkuts race/powerpart
Framkärm glasfiber/kolfiber från FF Carbon
Bakkåpor från FF carbon/Racefoxx
Tankkåpa glasfiber/kolfiber från Racefoxx
Frambromsgrepp orange/svart powerpart
Plastskenan bromsgreppsskydd
Metzeler sportec M7 RR
 
Last edited:
Är det någon här skulle vara intresserad av tillbehör till hojen? Skicka PM vid intresse så håller vi den här tråden i fint skick :)

Extrafälgar orangefärgade (slicks som har körts 2 pass sitter monterade. Även de till salu)
Bromsbelägg Galfer G1300 racebelägg som ej kräver uppvärmning. Nya i oöppnat paket.
Bromsskivor powerpart (endast ett par timmars användning)
WP bakdämpare race/powerpart (endast ett par timmars användning)
WP Styrdämpare race/powerpart (endast ett par timmars användning)
Dynojet PCV
Quick shifter push & pull
Racefoxx glasfiber/kolfibersadel
Bakkuts race/powerpart
Framkärm glasfiber/kolfiber från FF Carbon
Bakkåpor från FF carbon/Racefoxx
Frambromsgrepp orange/svart powerpart
Plastskenan bromsgreppsskydd
Metzeler sportec M7 RR

Du har fått ett PM från mig, men hur ser jag ditt svar? Måste jag vara inloggad? Är ny på PM :)
 
Back
Top