KTM 1290 Super Duke R

Är så satans sugen på en 1290 till nästa säsong, finns det möjligtvis någon vänlig själ som skulle kunna dela med sig utav ett regnr?

Vore väldigt tacksam :)
 
Är så satans sugen på en 1290 till nästa säsong, finns det möjligtvis någon vänlig själ som skulle kunna dela med sig utav ett regnr?

Vore väldigt tacksam :)

ALZ 157 - Detta reg nr var skrivet tidigare i tråden, när hojen fanns hos en firma.
Om det är någon som köpt den hojen nu och vill att jag tar bort numret i mitt inlägg så får du säga till bara så fixar jag det:-)
 
Stort tack, tyvärr så talar väl åldern och framförallt orten man bor på att en försäkring tyvärr inte kommer att vara lösbar. Nästan värt att flytta för att kunna äga en =)
 
Även jag får ta och rekommendera att dreva ner hojen till 16t fram :) :Bugar

But why??

Den är ju fanimej perfekt drevad från fabriken!
Ettan BRAPP!! Oj oj vad snabbt den kom upp, försiktigt försiktigt nu med gasen.
Tvåan BRAAPP!! Bara vrida till och upp kommer den som ett morgonstånd!
Trean BRAAAPP!! Inga problem whatsoever att gasa upp den!
Fyran BRAAAAPP!!!! Fortfarande bara gasa och ett litet ryck i styret och oj vad enkelt den kom upp och nu går det fort och man kör lååååångt på slangen!!!
Fattar verkligen inte varför man ska drevs den, Körde den en vecka i sträck dagligen och den var precis lika underbart hetsig som min gamla SD 990 var med 16-40 drevningen på. Bara gasa upp den, aldrig koppla. ENKELT!
Dessutom ett jäkla tryck ut ur kurvorna!
 
PCV från adventure som du har satt in eller?
Ska du köra hojen i bänk sen efter alla moddar?
Själv så slänger jag in PCV när dom släpper den till 1290n...

Jepp en 1190 pcv som jag satte in, inga problem alls så jag fattar inte vad dynojet väntar på.. troligen bara lite kortare kablar.
Har varit ute o kört en vända o fått lite värden som jag ändrat men imorrn blir det en ny runda o sen får man väl dra den i bänken i vinter o se vad det gett, än så länge så går den otroligt mycket mjukare och mindre ryckigt.
 
Stort tack, tyvärr så talar väl åldern och framförallt orten man bor på att en försäkring tyvärr inte kommer att vara lösbar. Nästan värt att flytta för att kunna äga en =)

Varsågod:-) Det tråkiga är försäkringen, det är synd iom det blir en så sjukt hög kostnad:/
 
But why??

Den är ju fanimej perfekt drevad från fabriken!
Ettan BRAPP!! Oj oj vad snabbt den kom upp, försiktigt försiktigt nu med gasen.
Tvåan BRAAPP!! Bara vrida till och upp kommer den som ett morgonstånd!
Trean BRAAAPP!! Inga problem whatsoever att gasa upp den!
Fyran BRAAAAPP!!!! Fortfarande bara gasa och ett litet ryck i styret och oj vad enkelt den kom upp och nu går det fort och man kör lååååångt på slangen!!!
Fattar verkligen inte varför man ska drevs den, Körde den en vecka i sträck dagligen och den var precis lika underbart hetsig som min gamla SD 990 var med 16-40 drevningen på. Bara gasa upp den, aldrig koppla. ENKELT!
Dessutom ett jäkla tryck ut ur kurvorna!

Därför att den är sexväxlad och KTM vet inte hur man drevar en låda :rofl
Jag vill gärna använda högsta växel i 90km/h utan att den KOL-hostar och rasslar.

Den är lika lätthanterlig på bakhjulet också men det är lättare att få upp den på femmans växel ;)
 
Nån som vet vad full Akra har i DB med samt utan DB killen :tummenupp sommar 2015 är det en 1290 för mig äntligen :yoparty :tuttar :kär
 
Nån som vet vad full Akra har i DB med samt utan DB killen :tummenupp sommar 2015 är det en 1290 för mig äntligen :yoparty :tuttar :kär

på Gelleråsens raka så mättes det till 100dB i förbifart med insats i. Då låg jag på femmans växel i ca 7-8000rpm.
Bra val av hoj! :tummenupp
 
Bra att veta :tummenupp om man vill köra bana :) men då fick du svartflagg ? Vadå bra val av hoj det är denna som är den bästa hojen ever :banana
 
Bra att veta :tummenupp om man vill köra bana :) men då fick du svartflagg ? Vadå bra val av hoj det är denna som är den bästa hojen ever :banana

Ja, jag blev svartflaggad. Slår man av på tempot och växlar upp så ligger man på 90dB vid ca 5000rpm. Men då är det svårt att jaga varvtider.

Haha ja vafan, jag var visst lite otydlig :D
 
Länsförsäkringar 21700:- Hel/år
Folksam 97000:- Hel/år
Svedea 27000:- Trafik/år

Hyffsat stora skillnader. Hade inte räknat med att få någon bra offert med tanke på att jag är 28, boendes i gbg området och bara haft kortet sen i maj. Men 22K hos LF känns lite lockande till nästa säsong :tungan
 
kolla med dina försäkringar jag fick ca 5400:- Trafik/år kommer inte ihåg vad jag vad hel/halv skulle ligga på.
jag är 25 år haft kortet i 3år men jag bor ju i skogen då, men kan vara värt å kolla ändå :)
 
Någon som har koll på hur snabbgas fungerar när det ride by wire? Borde man inte kunna ställa in det elektroniskt eller är det helt enkelt till att byta rulle?
 
kolla med dina försäkringar jag fick ca 5400:- Trafik/år kommer inte ihåg vad jag vad hel/halv skulle ligga på.
jag är 25 år haft kortet i 3år men jag bor ju i skogen då, men kan vara värt å kolla ändå :)

Men det finns bara trafik. Surt om den blir stulen...
 
jo det är klart att det är surt men min står i låst garage plus larm skivbromslås med kedja surrad i plattan så den som vill sno den får hålla på ett tag :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top