KTM 1290 Super Duke R

såg att dom höjt premien lite :mad: nu skulle jag få betala 13066 :confused: många 1290 olyckor iår???
så jag är rätt nöjd med min premie:hihi
 
såg att dom höjt premien lite :mad: nu skulle jag få betala 13066 :confused: många 1290 olyckor iår???
så jag är rätt nöjd med min premie:hihi

13 lök för en trafikförsäkring!?:död känns det inte lite dumt att bara trafikförsäkra en hoj värd 150000?
 
13 lök för en trafikförsäkring!?:död känns det inte lite dumt att bara trafikförsäkra en hoj värd 150000?

Om den är tillräckligt skyddad från att bli stulen, så känns det ju ännu dummare att krascha en 150k-hoj? Jag menar, annars så finns det väl ingen anledning till att köra helförsäkrat? :)
 
Om den är tillräckligt skyddad från att bli stulen, så känns det ju ännu dummare att krascha en 150k-hoj? Jag menar, annars så finns det väl ingen anledning till att köra helförsäkrat? :)

Tyvärr går det ju inte att helgardera sig från tjuvpacket... Krashar gör man ju förr eller senare, kanske så illa att hojen får skrotas. Då är det väl ganska dumt att inte ha försäkrat sina 150000 kr?:)
 
Tyvärr går det ju inte att helgardera sig från tjuvpacket... Krashar gör man ju förr eller senare, kanske så illa att hojen får skrotas. Då är det väl ganska dumt att inte ha försäkrat sina 150000 kr?:)

Egentligen borde man kanske hålla sig till en cykel utan motor i :fakta


En trampcykel för 150000kr :rock
 
Nu betalar jag inte 13k utan 5k året tycker det är onödigt att pröjsa en ny cykel var 5e år i försäkring då den ändå inte gäller på bana där jag ser att risken är större för mig att krascha än på väg
 
tänkte höra med om någon har nått bra förslag på sulor då jag tänkt köpa nya till nästa säsong planen är att köra lite på bana :D
 
tänkte höra med om någon har nått bra förslag på sulor då jag tänkt köpa nya till nästa säsong planen är att köra lite på bana :D

Sportsmart2 funkar skitbra tycker jag. Annars ska S20evo va bra men där har jag dock bara testat föregångaren S20. De var hur bra som helst tycker jag. Evo är tydligen bättre.
 
Jag har haft mina Pilot road 4 ca 800 mil och nu är det lite slitet i mitten och har en bra mängd på sidorna. Inget optimalt bandäck men med tanke på hur många mil jag fått ut på det är jag skitnöjd. Jag har inte känt av några större släpp på bana med det. De släppen jag haft har varit ur kurvor med full gaspådrag, sen om man vill kala det släpp eller sladd är inte min sak :). Litade mer på Road 4 än sportsmart som satt på från början.
 
Köpte ett 16 drev idag, ett dämpat. Sitter ju dämpat orginal, men vad är bäst, odämpat eller dämpat?
 
pcv har inte kommit än men läst att det är närmsta veckorna.

Likså med luftfilter men då är det ett datum för när de kommer släppas.

028_zps97491182.jpg

010_zps61d07bb7.jpg

10520815_699712510111626_8196177401393201106_n_zpsd279b5b9.jpg

Screenshot2014-08-19100906_zps20bf794f.png
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top