KTM 1290 Super Duke R

En fråga till er som äger 1290an.

Har KTM kontaktat er på något sätt angående garantiåtgärder för att komma tillrätta med dessa problem som 1290an ändå har?
Isåfall hur komunicerar dom ut det?

Vilka problem? Bakhjulsproblemet gick de officiellt ut med igår till handlarna så de hör nog av sig inom en snar framtid :) recallen ang hastighetsmätaren gäller bara första leveransen till sverige verkar det som. Min hoj hade redan åtgärdats nere på fabriken tydligen.

Vilka problem? Bakhjulsproblemet gick de officiellt ut med igår till handlarna så de hör nog av sig inom en snar framtid :) recallen ang hastighetsmätaren gäller bara första leveransen till sverige verkar det som. Min hoj hade redan åtgärdats nere på fabriken tydligen.

Hmm finns det nått sätt att se om man har någon recall på sin hoj? Tror min är en av de första och tror min hastighetsmätare ljuger lite.

Jag pratade med Ragnar om missvisandes av hastigheten (samt mätarställningen, ej att förglömma) och det verkar inte vara annat än att beklaga sig just nu. På tusen mil snurrar mätaren tusen kilometer extra.. Nu är det dock inom reglerna med 10% missvisning. Därför tycker KTM att det är helt okej. Trist bara att de maxar den gränsen..

För att nämna några som jag kommer ihåg nu på rak arm: oljeläckage i motorn. Vad jag kommer ihåg var det väl två till tre olika ställen på motorn som har upptäckts kan läcka ifrån. Sen har vi en svingarm som fylls upp med vatten när man kör i regn. Kan med tiden göra så att bakbjulslagret rostar spekulerades det i dom utländska forumen. Sist men inte minst har vi en innerskärm som tuggar på bakstötdämparen. Värt att kolla för er som har denna hojen...

För att nämna några som jag kommer ihåg nu på rak arm: oljeläckage i motorn. Vad jag kommer ihåg var det väl två till tre olika ställen på motorn som har upptäckts kan läcka ifrån. Sen har vi en svingarm som fylls upp med vatten när man kör i regn. Kan med tiden göra så att bakbjulslagret rostar spekulerades det i dom utländska forumen. Sist men inte minst har vi en innerskärm som tuggar på bakstötdämparen. Värt att kolla för er som har denna hojen...

Intressant! Oljeläckaget hade jag glömt bort. Som tur är så har det ej drabbat mig. De andra bekymren har jag ej hört om tidigare. Måste ses över!

Jag pratade med Ragnar om missvisandes av hastigheten (samt mätarställningen, ej att förglömma) och det verkar inte vara annat än att beklaga sig just nu. På tusen mil snurrar mätaren tusen kilometer extra.. Nu är det dock inom reglerna med 10% missvisning. Därför tycker KTM att det är helt okej. Trist bara att de maxar den gränsen..

Då går den ju tokfort!!!! :yoparty

Bakdämparen är definitivt ett garanti ärende (ser ut som alla har detta problem), vatten i svingen upptäcker man när hubben bytes ut.
Jag har klarat mig från de stora oljeläckagen, den svettas endast lite via en skruv, inte så farligt.

Skulle någon här inne kunna vara shyst och dela med sig av sitt regnummer på sin 1290 då jag måste kolla försäkringar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman