KTM 1290 Super Adventure

Man får väl prova en 1250 till våren :hihi
 
???? Till våren. Trodde att adventur betydde att man åker..
Tunderacen skall ut i dag på en långtur på runda slängar 35-40mil.

Det är vår:tummenupp

Allt beror ju på vad man vill använda hojen till.... Jag använder min bara till asfalt körning, å inga långa turer eller semester turer..
Enda grus den kommer ikontakt me är de som kanske ligger kvar på asfalten efter vintern innan dom sopar upp de...
Har andra hojar för att köra typ i skogen året runt me..
 
var nere i Dolomiterna över nyår och körde trött hyrbil på roliga vägar ....
Perfekta vägar för en 1290/1190 SA med justa asfaltsdäck :tummenupp
 
Nu har jag beställt nya bromsklossar fram till 1290´n .
Det blev de dyra orginalklossarna, de nuvarande har rullat snart 5000 mil och funkar fortfarande, så de kanske inte är så dyra. Tydligen brukar jag inte bromsa så mycket:crash

Eller finns det bättre alternativ ?
 
Hallå boys! Har dykt upp ett problem. Min display har delvis havererat, dom lampor jag har markerat på bilden har slutat fungera. Dom indikerar inte när jag använder dom dvs blinkers, high beam, abs, osv.. dom funkar på motorcykeln, men visas inte på displayen.

Har vid 2 tillfällen upptäckt fukt i displayen efter tvätt, så jag antar att någon packning har gett upp. Men det jag undrar är hur man åtgärdar felet, kan man byta lampor eller säkring specifikt för dom lamporna eller måste man byta hela displayen?

1290.jpg
 
Har en 2018 Super Adventure R till salu om någon är sugen.
Gått 1250 mil, powerpartsväskor från touratechruntom, QS, MSR, värmehandtag, extraljus, R + S-ruta, extra luftfilterskydd, Akra, orange handtagsskydd och större hasplåt. Står på TKC 70 som gått 200 mil. Originaldelar finns kvar.
Tänker mig 140k.
 
Är det någon som har funderingar på att kräma ur mer effekt på sin Adventure???
 
Jo, självklart ....
Men jag spar nog det till nästa hoj, Nuvarande har gått förlängt eller så ”renoverar” man motorn ????
 
Jo, självklart ....
Men jag spar nog det till nästa hoj, Nuvarande har gått förlängt eller så ”renoverar” man motorn ????
Passar kammarna från duken ?
( eller några andra)
 

Tycker det var ett kul test även om resultatet var väntat då KTMen är ganska brutal men sen är ju inte denna typ av hojar kanske avsedda för detta utan för långdistanstouring med inslag av äventyr och gärna på ett bekvämt sätt och då är enligt min högst personliga åsikt BMWn bättre. Som jag även kommenterade i videon. :) Sen vinner KTM på Utseende men även det är ju min personliga åsikt. . :)
 
Last edited:
Tycker det var ett kul test även om resultatet var väntat då KTMen är ganska brutal men sen är ju inte denna typ av hojar kanske avsedda för detta utan för långdistanstouring med inslag av äventyr och gärna på ett bekvämt sätt och då är enligt min högst personliga åsikt BMWn bättre. Som jag även kommenterade i videon. :) Sen vinner KTM på Utseende men även det är ju min personliga åsikt. . :)

Inget snack om att BMW'n är en fantastisk hoj som blivit ännu bättre iom 1250'n!
Men den gör inte ett lika brett leende på mig som min KTM. ;)
 

Fånig på ett sätt ja... Men ändå användbar om man bara vill köra asfalt..

De är som att testa SUV:ar som ändå till 95% kör i stan typ..

För min del som ville ha en sportig Ktm typ 1190 rc8 eller 1290 super duken..
Så var rc8 snygg men inge vidare sittställning för mig.. Super duken ful som fan å inge skön sittställning...
Så valet hamna på en 1290 Adventure R... Snygg å skön sittställning..

Går som en sporthoj, men ser ut som en gubbhoj... En ulv i fårakläder..:D
 
Nej, sedan när blev +30 hk dåligt på en hoj? :kär




Buy quality, cry once
Nej för mycket effekt är sällan ett probem, nja möjligen för körkortet skull då. :tungan
BMWns Kvalitetskänsla och komfort med effekten och priset från 1290n hade varit fint.. :)
Däremot är effektkurvan suverän på 1250n, behöver knappt växla då effekten finns överallt i registret.
Sen att BMWn ser ut som en gravid ko framifrån är en annan sak, iallafall Adventure men det får jag leva med.. :brinnerup
 
Nej för mycket effekt är sällan ett probem, nja möjligen för körkortet skull då. :tungan
BMWns Kvalitetskänsla och komfort med effekten och priset från 1290n hade varit fint.. :)
Däremot är effektkurvan suverän på 1250n, behöver knappt växla då effekten finns överallt i registret.
Sen att BMWn ser ut som en gravid ko framifrån är en annan sak, iallafall Adventure men det får jag leva med.. :brinnerup

Haha, ja inte är det för utseendet jag har en GSA i alla fall...


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top