KTM 1190 RC8-tråden.

Ja, träningarna drar först igång i Maj. Men så fort det blir väder, så blir det Sätra Brunn. Liten bana, men under utbyggnad, och riktigt bra att träna på.
 
Att bedöma av hemsidan, så verkar ju planeringen vara i full gång för 2014. Mer än så vet jag inte.

Bara att hoppas, men det kan vara skrivet innan konkursen var ett faktum. Senaste de skrev på Facebook för en vecka sedan:

"Medlemmar i Mälardalens Motorklubb - med anledning av att vi har flyttat från motorbanan så har klubben lagts ner. Alla medlemmar som kör för Mälardalens Motorklubb bör därför snarast gå med i en annan klubb så att ni kan söka licens för säsongen. Kontakta SVEMO och SBF för mer information."
 
Det var tråkigt att höra, men inte helt oväntat.

Idag har man fått lite gjort på hojen iaf. Bytt framdrev till 16-kuggar, monterat kittet som vänder växlarna.
Monterat 33cl petflaska på var sin sida, som uppsamlingskärl. Mätt in hänget, och startat den för första gången sen i höstas. Jävlar va sugen man är på att köra nu!
 
Det var tråkigt att höra, men inte helt oväntat.

Idag har man fått lite gjort på hojen iaf. Bytt framdrev till 16-kuggar, monterat kittet som vänder växlarna.
Monterat 33cl petflaska på var sin sida, som uppsamlingskärl. Mätt in hänget, och startat den för första gången sen i höstas. Jävlar va sugen man är på att köra nu!

Skojar du! Riktigt sugen. Vad kör du på för däck?
 
Initialt bara träningar. Ev nåt rookie beroende på vilka tider jag kommer ner på. Längesen jag hade sporthoj nu.
Michelin har jag aldrig fått någon bra känsla för. Har du testat Metzeler Racetec K3? Gatlegalt däck som funkar riktigt bra tycker jag.
 
Letar kraschkåpor och det verkar som iaf ktm's kåpor kräver att man flyttar ecu m.m, varför? Annan design jmfrt original?

Hade tänkt att enkelt kunna skifta mellan krasch och org kåpor, alt modda kraschkåporna så att lyse fram och bak syns.

Tips på smarta lösningar mottages tacksamt!
 
Letar kraschkåpor och det verkar som iaf ktm's kåpor kräver att man flyttar ecu m.m, varför? Annan design jmfrt original?

Hade tänkt att enkelt kunna skifta mellan krasch och org kåpor, alt modda kraschkåporna så att lyse fram och bak syns.

Tips på smarta lösningar mottages tacksamt!

Varför:

KTMs kraschkåpor kräver att man monterar bort lyset för att toppkåpan ska få plats.

Anledningen till att man måste flytta ECUn m.m. till platsen där lyset satt är att de normalt sett är monterade på kåpdelar som måste plockas bort för att kraschkåporna skall kunna monteras.

Lösning: Vet ej. Du måste säkert modda om du vill ha kraschkåpor med lyse.
 
ECUn sitter väl kvar? Det är väl laddregulatorn som flyttas upp till lyset typ?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top