KTM 1190 RC8-tråden.

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Ystad
Hoj
Ingen:(
Hej
Jag är sugen på en rc8-r av 2010 års model.
Vad är era synpunkter på denna hoj?
Fördelar och nackdelar?
Mvh Andreas:)
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Här fanns ju lite för många sidor för att gå igenom på en eftermiddag, men ska väl så sakteliga börja plöjandet. Men som den lata människa jag är så skriver jag lite innan jag börjar läsa. :tungan
Jag har precis införskaffat mig en RC8R -09 med acrapovics grövsta pipa. http://youtu.be/NTit7HNMGS0
Så första frågan är då om man ska göra nåt med hojen eller om det "räcker" med att ha en sån här leksak i så när originalskick?
Nästa fråga är försäkring. Är det nån som vet var man får tag på en vettig sådan, eller är det avsällningsbar trafik som gäller?
Sista frågan: Är det nån som vet hur det gick i det där fartrekordförsöket i Orsa? Lite kul kuriosa mest då det är den hojen jag köpt.

Tackar på förhand!! :rock
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Orsa??

Jag har Trygg Hansa, avställningsbar, kostar typ 2000 i månaden om jag minns rätt, 400-500 på vintern. Stora skillnader mellan bolagen, kollade alla.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Nästa fråga är försäkring. Är det nån som vet var man får tag på en vettig sådan, eller är det avsällningsbar trafik som gäller?

Jag hade helförsäkring på Trygg Hansa förra året som var billigast för mig som 40+ i Västerås. Betalade ca 1000kr per månad. Nu går den inte längre på väg...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu är jag trött. Skulle midvinter-starta hojen med det nyladdade batteriet. Totalt död. Wtf är det här? Skulle lätt kunnat börja gråta runt 18 idag. Ja nu med för den delen. Står inget i boken om något särskilt kring batteriet.

:gråta
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Nu är jag trött. Skulle midvinter-starta hojen med det nyladdade batteriet. Totalt död. Wtf är det här? Skulle lätt kunnat börja gråta runt 18 idag. Ja nu med för den delen. Står inget i boken om något särskilt kring batteriet.

:gråta

Mätt spänningen på batteriet så det inte är något annat?
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Nu är jag trött. Skulle midvinter-starta hojen med det nyladdade batteriet. Totalt död. Wtf är det här? Skulle lätt kunnat börja gråta runt 18 idag. Ja nu med för den delen. Står inget i boken om något särskilt kring batteriet.

:gråta

Glömt dödarknappen? Kan vara förvirrande på rc8 då den släcker instrumentpanelen osv, ser just ut att vara "totalt död".
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Glömt dödarknappen? Kan vara förvirrande på rc8 då den släcker instrumentpanelen osv, ser just ut att vara "totalt död".

Tyvärr inte... :(

Men varför är det två minus-tåtar? Spelar det någon roll vilken ordning de sitter i? Jag testade i och för sig båda.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Tyvärr inte... :(

Men varför är det två minus-tåtar? Spelar det någon roll vilken ordning de sitter i? Jag testade i och för sig båda.

Om batteriet har bra spänning, men startmotorn och bensinpumpen inte drar igång så skulle jag följa kablarna från batteriet och kolla så ingen koppling/relä lossnat av misstag.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Så nu går Markus hoj som den skall efter 3 sekunders felsökning.

Memo till Markus: koppla hojens + och - kabel till batteriet i framtiden, att du endast kopplar in snabbkontakten för laddarn's sladdar på batteriet räcker inte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Något var tvunget att göras, min renommé sedan forna tiders glansdagar med spännbandet höll på att förpassa mig till just another guy.

Nu står jag mig som forumets sämsta mekaniker i minst fem år till.

Tack TH :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Nu står jag mig som forumets sämsta mekaniker i minst fem år till.

Tack TH :)
Markus, Du står Dig längre än så...:) På något sätt är jag spänd av förväntan på vad som kommer att ske när Du läser på och börjar intressera Dig för TuneECU!

Bra jobbat, till Er bägge! :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Markus, Du står Dig längre än så...:) På något sätt är jag spänd av förväntan på vad som kommer att ske när Du läser på och börjar intressera Dig för TuneECU!

Bra jobbat, till Er bägge! :tummenupp

Eftersom RC8 har en del möjligheter att ställa in diverse saker så sade jag till TH att "man borde lägga tid på att ställa in massa grejer på den här någon dag" strax efter han hade löst "mysteriet med batteriet", var på han skrek "nej det måste du INTE" : gnissla

TH är grym. Han har stått ut med min tekniska kompetens (?)-nivå i typ femton år. :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top