KTM 1190 RC8-tråden.

Tack för snabba svar! Javisst är jag sugen, kört zx6 två säsonger och förra var det en gsxr1000 07, vore skoj att testa något annat än rad4:a, nått med lite tryck i vid dom lite lägre varvtalen. Älskar när det bara mosar på som på min fd husa 650 (inte jämförbart antar jag, men ändå...:D )
 
Kanske en dum fråga, men finns det passagerarsadel på RC8R? Hittar inga bilder på R med passagerarplats/pinnar.

Finns dock inte en tillstymmelse till förvaring i rc8an Under sadeln kan du med stor möda få plats med skivbromslås modell jätteliten, men thats it.
 
Finns dock inte en tillstymmelse till förvaring i rc8an Under sadeln kan du med stor möda få plats med skivbromslås modell jätteliten, men thats it.

De gör inget! Mest passagerarpinnar och sits jag var nyfiken på, om man någon gång skulle bjuda någon på en åktur (:tuttar alltså).
 
Nog för att jag älskar KTM (även om jag aldrig kom överens med RC8Ren när jag testade den, men det är personligt)..

Men det är kanske dags att fundera på hur mkt soppa, däck och bandagar du kan köpa för mellanskillnaden om du köper en SuperDuke eller en sport-600 istället?

Jag är 30, nu... Betalar 5500 hel/hel för en CBR600RR -06, betalade <4800 för superduken halv/hel när jag var <30 år. Du hänger lätt på en Råtta med ex. en Daytona 675 om du som förare hänger med den andre, det är liksom inte materialet det sitter i..

Så ställ dig själv frågan, även om Råttan är coolare, om det är coolare att ha den i garaget, än en 675a på Anderstorp?

Vinner du på lotto däremot, köp tveklöst Råttan.. Rå som få och en riktigt cool hoj :tummenupp

Jag har bara provsuttit RC8R än sålänge men där kändes det klart rätt.

Ja jag hänger klart med ditt argument men nu råkar jag inte precis vara någon bankung precis. Då hade jag klart letat upp en vild 600/750 som du sa och kört upp mellanskillnaden.

Det som RC8 fångar mig med är dens närvaro och att jag sitter bra på den. Jag vet om mina gränser så jag väljer hoj istället som jag har roligast på och inte den jag kan köra snabbast. I normala fall hade jag valt en streetfighter som ni kanske ser. Men RC8 är så fulsnygg att jag bara älskar den. Sen har den alla rätt på pappert också :)
 
Jag har bara provsuttit RC8R än sålänge men där kändes det klart rätt.

Ja jag hänger klart med ditt argument men nu råkar jag inte precis vara någon bankung precis. Då hade jag klart letat upp en vild 600/750 som du sa och kört upp mellanskillnaden.

Det som RC8 fångar mig med är dens närvaro och att jag sitter bra på den. Jag vet om mina gränser så jag väljer hoj istället som jag har roligast på och inte den jag kan köra snabbast. I normala fall hade jag valt en streetfighter som ni kanske ser. Men RC8 är så fulsnygg att jag bara älskar den. Sen har den alla rätt på pappert också :)

Som sagt, ställ dig själv frågan bara.. Tycker du att det är mer värt att ha råd att köra mindre på en coolare hoj, än mer på en lite mindre cool hoj - Då är det vad du tycker, jag har inga åsikter om dina preferenser.

Jag ser bara att väldigt många åker runt på snordyra hojar för att sen gnälla över att det är så dyrt med försäkring, däck osv.. När det går att ha precis lika kul, fast mycket mer, på en annan hoj.
 
Som sagt, ställ dig själv frågan bara.. Tycker du att det är mer värt att ha råd att köra mindre på en coolare hoj, än mer på en lite mindre cool hoj - Då är det vad du tycker, jag har inga åsikter om dina preferenser.

Jag ser bara att väldigt många åker runt på snordyra hojar för att sen gnälla över att det är så dyrt med försäkring, däck osv.. När det går att ha precis lika kul, fast mycket mer, på en annan hoj.

Får se hur man gör. Som det ser ut nu så tror jag inte att någon MC försäljare gladligen lånar ut en RC8R för en provkörning ändå precis så tid att tänka har jag allt så det räcker o blir över :) Tillochmed för mig ;)
 
provsatt rc8 på mässan idag, blev riktigt kär i den... Det blir nudlar och blodpudding ett tag till helt enkelt.
 
Får se hur man gör. Som det ser ut nu så tror jag inte att någon MC försäljare gladligen lånar ut en RC8R för en provkörning ändå precis så tid att tänka har jag allt så det räcker o blir över :) Tillochmed för mig ;)

Har KTM lagt av med sina Road tours?
Provade RC8R på en sådan för några år sedan och jäklar vad kul det var.

//F
 
Som sagt, ställ dig själv frågan bara.. Tycker du att det är mer värt att ha råd att köra mindre på en coolare hoj, än mer på en lite mindre cool hoj - Då är det vad du tycker, jag har inga åsikter om dina preferenser.

Jag ser bara att väldigt många åker runt på snordyra hojar för att sen gnälla över att det är så dyrt med försäkring, däck osv.. När det går att ha precis lika kul, fast mycket mer, på en annan hoj.

Dock så kan man vända på det och säga ..Köp det som DU vill Ha :banana Om du inte gör det av olika anledningar så är risken stor att det blir dyrare i längden när du sitter och sneglar på den hojen du känner du skulle haft :fakta
 
Det här med trafikförsäkring. Har någon tips på ett "vettigt" bolag. Länsförsäkringar vill ha nästan 8000:- (36 år i Stenungsund = landet), övriga vill ha långt mer och då har jag haft MC-kort i 20 år och inga anmärkningar. Vill inte köpa en S1000RR utan hålla mig i twinträsket (körde mille tidigare) men det verkar omöjligt att hamna under 17.000 om året vilket är lite väl mycket. BMWn är dyr i inköp men både försäkring och garantier väger upp detta och tyvärr har hjärnan en del att säga till om vid större investeringar...
 
Den försäkring som KTM erbjuder för vagnskada o.s.v: Gäller den bara första året eller är det något man kan fortsätta med? Lyckades efter lite letande hitta en vettig trafikförsäkring i alla fall.
 
Den försäkring som KTM erbjuder för vagnskada o.s.v: Gäller den bara första året eller är det något man kan fortsätta med? Lyckades efter lite letande hitta en vettig trafikförsäkring i alla fall.

Var? IF är ok, Halv 1886/mån påställd (ca 64 kronor per dag). Trafik 1479/mån (48 kr per dag) samt div påställningsavgifter från transportstyrelsen (50 kr per påställning). 174/mån avställd.
 
Nu med lite fakta. KTMs egna försäkring kostar för mig 8888:- för halv + helförsäkring. Trafik får man teckna själv och där kom folksam med bästa budet på ca. 6000:- per månad. Totalt ca. 12.000:- för en säsong vilket är rimligt i denna bransch.
 
Någon som kanske har ett kopplingsschema till en KTM RC8R -09, med Race ECU, KTM-original, Keihin??
 
Hej.

Tänkte bara kolla om någon kan ge mig lite information om vad som uppdaterats mellan en 2009 års modell och en 2012?

Har fått erbjudande på en 2009. 85000 helt ny.
 
Back
Top