KTM 1190 RC8-tråden.

Tjabba

Ok dax för ny hoj då.... tack för bra tips i denna tråd (Wasa) jag har nu gått från tanke till handling och beställt en 2011 som hämtas ut nästa vecka. Det är med en tår i ögat jag byter in min Superduke men känner att jag måste prova något nytt. :tummenupp

Det naturliga valet skulle nog vart en uppadaterad SD men ktm segar och det tar nog 1-2 år innan vi får se en uppdaterad version av Superduken.

Känns också som man måste ta tag i bandagar nu, något som jag pratat om länge men aldrig fått tid eller tagit mig tid för. Vad är en bra start?, scm´s AK sporthojskurs eller BKK känns som ett naturligt val för en som inte kört bana innan.

Planen var att köra mycket knix på tuvängen denna säsong men dom stängde ju ner tråkigt nog. :mad:

Anyway kul att joina skaran med rc8 då jag alltid gillat twins och älskat rc8´n sen de släpptes.

/Kinoo:banana
 
Jag tycker att du tänker helt rätt där Kinoo.
Jag provade en -11 idag en liten sväng på bana. Vääldigt mycket mjukare motorgång speciellt vid av o på. Fjädringen känns bättre än på min -08, även om jag absolut inte har några som helst klagomål på min hoj. Eller jo, slirkopplingen skulle ha bytts ut mot nåt som fungerar. Den behöver lite hjälp av kopplingen för att funka, o det gillar jag inte.

Sen tycker jag absolut att en smc kurs är en väldigt bra start på banåkningskariären. Försök gå minst 2 dar på rad, steg 1 och 2. En del upplever efter första dan att det inte riktigt har gjort nån skillnad på deras körning, det har inte hjälpt dom.
Men under dag 2 så trillar poletten ner och man fattar vad det handlar om.

Så jag tycker att du bokar 2 dar direkt, så får du o hojen vara där hojen trivs bäst. På bana. :)
 
Jag tycker att du tänker helt rätt där Kinoo.
Jag provade en -11 idag en liten sväng på bana. Vääldigt mycket mjukare motorgång speciellt vid av o på. Fjädringen känns bättre än på min -08, även om jag absolut inte har några som helst klagomål på min hoj. Eller jo, slirkopplingen skulle ha bytts ut mot nåt som fungerar. Den behöver lite hjälp av kopplingen för att funka, o det gillar jag inte.

Sen tycker jag absolut att en smc kurs är en väldigt bra start på banåkningskariären. Försök gå minst 2 dar på rad, steg 1 och 2. En del upplever efter första dan att det inte riktigt har gjort nån skillnad på deras körning, det har inte hjälpt dom.
Men under dag 2 så trillar poletten ner och man fattar vad det handlar om.

Så jag tycker att du bokar 2 dar direkt, så får du o hojen vara där hojen trivs bäst. På bana. :)


Ja jag var faktiskt inne på samma spår det vore skönt att beta av minst 2 dagar på rad, ska försöka hitta nått som passar nu under semestern.

Fan är det inte onsdag snart så man får hämta vita faran , kan inte vänta längre ......... :D
 
Planen var att köra mycket knix på tuvängen denna säsong men dom stängde ju ner tråkigt nog. :mad:

Du har ju Gröndal i Eskilstuna, många från södra sidan av sthlm som letar sig dit. :) Varannan söndag, nästa körning är den 26:e.

Har du tur får du Berra med en RC8R som instruktör. ;)
 
Känns väl rätt ok men jag verkar ha glapp i tändningslåset och den dör när man varvar lite mer.
Är det nån dum inkörnings map eller är det något fel?

Finns 2 mappar va ..En som är race 175hk/98oktan soppa den andra mappen för 95oktan soppa ger 170hk .

Så om du kör med race map med 95 oktan så går den pissigt över 7k varv .
Så har jag förstått att det fungerar rätta mig gärna om jag har fel ;)

Mvh
 
Finns 2 mappar va ..En som är race 175hk/98oktan soppa den andra mappen för 95oktan soppa ger 170hk .

Så om du kör med race map med 95 oktan så går den pissigt över 7k varv .
Så har jag förstått att det fungerar rätta mig gärna om jag har fel ;)

Mvh

Tack för tipset men jag har provat att byta map och det blir ingen skillnad, den har tjuvstannat på lägre varv också...
Ett nytt tändningslås är beställt och kommer förhoppningsvis snart..
 
KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tjena hejsan!

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härlig dagar på raken!
KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!

För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/
 
Är det bara min rc8 som har 1 cm för lång tank? Skruvar jag fast den i bakkant så ser man typ bara hälften av skruvhålen framme vid styrhuvudet..!? Är det ktms passform som suger?
 
Är det bara min rc8 som har 1 cm för lång tank? Skruvar jag fast den i bakkant så ser man typ bara hälften av skruvhålen framme vid styrhuvudet..!? Är det ktms passform som suger?
Är inte fästet i bakkant rörligt?
 
Tjena hejsan!

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härlig dagar på raken!
KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!

För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/

Halloj...

Hur e det med bullerkraven på Sviesta? De brukar ju vara lite kinkiga med tanke på att man har akkra på RC8:an dock med plugg men den ger ändå ca 94db....
 
Är det bara min rc8 som har 1 cm för lång tank? Skruvar jag fast den i bakkant så ser man typ bara hälften av skruvhålen framme vid styrhuvudet..!? Är det ktms passform som suger?

Etanolen i Bensinen som sabbar tanken. Kör på 98okt så minimerar du problemet.
 
Back
Top