KTM 1190 RC8-tråden.

Hur fasiken får man av backspeglarna utan att klippa kabeln till blinkersena :va
 
Hur fasiken får man av backspeglarna utan att klippa kabeln till blinkersena :va

Lossa framkåpan, två delar på vardera sidan om lyset, sen sitter kablar och kontakter i "bärarmarna" som blinkersena är skruvade i, plättlätt:-)

/N
 
Fick möjligheten att prova en RC8 R i helgen och motorn var ju något i hästväg. Satt helt OK också och fjädringen svalde skumpvägarna bra.

Upplever man stor skillnad mot en vanlig RC8?

Fanns en vanlig för provkörning också, men jag fattade inte att det var motorskillnader förrän jag kom hem.

//F
 
Då var det min tur att joina RC8 klubben. Jag har precis beställt en och är inte så lite sugen på att testa den på banorna i sommar. :banana
 
Är det någon som vet om det finns olika "mappar" för akra-systemet?
I monteringsanvisningen står det inget om någon ny mapp.

Ska man även koppla ur SAS tillsammans med akra?

I "club race kit" så ingår det luftfilter, sas disassembly kit och luftfilter där det också framgår att en annan mapp ska användas. Ser även att det är ett annat artikelnummer på akrasystemet i club race kitet.
 
Är det någon som vet om det finns olika "mappar" för akra-systemet?
I monteringsanvisningen står det inget om någon ny mapp.

Ska man även koppla ur SAS tillsammans med akra?

I "club race kit" så ingår det luftfilter, sas disassembly kit och luftfilter där det också framgår att en annan mapp ska användas. Ser även att det är ett annat artikelnummer på akrasystemet i club race kitet.

Det finns 2st olika Akra-system, EVO4 och den vanliga, det som skiljer (tror jag) är bara ljudnivån. Du ska ladda in Akra-mapp, hör med din Å-F eller ring Ragnar på Lelles.
 
Skiljer det mycket på ljudnivån på de olika akrasystemen?
Om den tystare är godkänd på bana med db-killers i så är det ju värt att ta istället...
 
Är det någon som vet om det finns olika "mappar" för akra-systemet?

Om man monterar Akra på RC8 så ska den mappas om. Det finns bara en mapp till RC8 MY08 för Akra så det är inte mycket att välja på.
Vad det gäller luft filter så är det ju så att det blir mer optimerat med sportfilter men är inte ett måste.
När man monterar Akra blir SAS helt överflödigt. SAS öppnar en "kanal" där Luft från luftburken går in efter avgasventilerna. Detta för att det ska Bli renare avgaser samt värma katalysatorn snabbare.
SAS kan sitta kvar eller tas bort den har inget med mappningen att göra.
 
Jag har kikat lite på powerparts.
För 520-kedjan med drev så står det att det är endast för race. Vet någon varför det är så? Bör man inte använda en 520-kedja på gata? :va
 
Jag har kikat lite på powerparts.
För 520-kedjan med drev så står det att det är endast för race. Vet någon varför det är så? Bör man inte använda en 520-kedja på gata? :va

För att den slits fortare (Sträcks), det går bra att använda 520 på gata.
Har även haft det på mina CBR 1000RR utan problem.
 
Ah, tackar.
Ca hur många mil klarar en 520-kedja då? Rör det sig om ett par hundra bara, eller är det uppemot tusen kanske?
 
I år har dom ersatt SuperDuke Battle med RC8'or istället som supportklass till BSB. Racet finns att tillgå hos Racing-Underground, om nån vill se alltså.
 
Back
Top