KTM 1190 RC8-tråden.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Nån mer som fått huggande koppling? Lite olika från gång till annan men ibland när man ska iväg på ettan rister det till mycket, kan även vara vid motorbroms. Har gått 2000 mil, huggandet började för kanske 200 mil sen och oljebyte gjorde ingen förbättring. Tänkte försöka tvätta lamellerna i helgen och se om det blir skillnad.
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Har samma symtom ja med. Fast det är när man tar den kall.
Har man tyktat den på bana så e det borta ett tag. Tror att de har med nått med slirningar å göra. Men tvätta den å meddela resultatet..:tummenupp

M.V.H.
Ove

Nån mer som fått huggande koppling? Lite olika från gång till annan men ibland när man ska iväg på ettan rister det till mycket, kan även vara vid motorbroms. Har gått 2000 mil, huggandet började för kanske 200 mil sen och oljebyte gjorde ingen förbättring. Tänkte försöka tvätta lamellerna i helgen och se om det blir skillnad.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Igår blev man lycklig ägare (än så länge) till en 2009 RC8R. Tyvärr sitter man gipsad så jag kan inte ge några körintryck förrän nästa år. :)

Fundera på att köpa mig en Ktm 1190 RC8 -11, kör idag en superduke r
men är lite sugen på sporthoj igen.
Någon som har kört duke innan o köpt en 1190, va säger ni om den??
Kollade lite försäkring på den ajaja inte roligt 28k på trygg hansa:(
någon som har någont bättre förslag???

Mycket tacksam för svaren.

/Johan

Kolla med Folksam, var över hälften så billigt för mig. Avställningsbar helförsäkring landar på mellan 11 och 14000kr per år för mig. Bor visserligen ute i skogen...
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Igår blev man lycklig ägare (än så länge) till en 2009 RC8R. Tyvärr sitter man gipsad så jag kan inte ge några körintryck förrän nästa år. :)

Grattis Viktor! Har du nå planer med hojen eller ska den få vara orörd?
 

Ondketchup

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
På hojen
Hoj
KTM RC8R -11
Igår blev man lycklig ägare (än så länge) till en 2009 RC8R. Tyvärr sitter man gipsad så jag kan inte ge några körintryck förrän nästa år. :)



Kolla med Folksam, var över hälften så billigt för mig. Avställningsbar helförsäkring landar på mellan 11 och 14000kr per år för mig. Bor visserligen ute i skogen...[/QUOTE

Alla prata om att folksam är så bra, men glöm de
ringde dom igår 48k skulle dom ha :huvet

/Johan
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Grattis Viktor! Har du nå planer med hojen eller ska den få vara orörd?

Bazzaz och avgas till att börja med, sen blir det nog att behålla den standard.

Alla prata om att folksam är så bra, men glöm de
ringde dom igår 48k skulle dom ha :huvet

/Johan

Å fy fasen. Inte lätt att bo söderöver och försäkra sporhojar... :död
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Har samma symtom ja med. Fast det är när man tar den kall.
Har man tyktat den på bana så e det borta ett tag. Tror att de har med nått med slirningar å göra. Men tvätta den å meddela resultatet..:tummenupp

M.V.H.
Ove

Slirningar?

Den blev kanonbra! Jag plockade ur lameller och mellanplattor och la i diesel över natten, sen i med ny olja och filter - blev rena nyhojskänslan, synd att jag inte tagit tag i det tidigare! Även motorbroms blev klart mindre dramatiskt. En platta hade repor i sig men jag hittade inte vad som orsakat det.

Försökte mäta upp lamellernas tjocklek men fattar inte hur dom kan ha mätt i verkstadsmanualen, stämde ju inte alls.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Ouff, 12 lax plus moms och tull :/
Hur opererar man ur katten? Tidigare ägare påstås ha gjort det på mitt originalrör men jag hittar inga skarvar eller så.

Tyckte det var riktigt bra pris... Vet faktiskt inte, tänkte ta det som ett vinterprojekt.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ouff, 12 lax plus moms och tull :/
Hur opererar man ur katten? Tidigare ägare påstås ha gjort det på mitt originalrör men jag hittar inga skarvar eller så.

Man får kapa upp ljuddämparen och väl innuti den så kapar man av katalysatorerna (en per cylinder/grenrör). I samband med detta gjorde man även nån annan modifiering. Efter det svetsar man helt enkelt igen dämparen.

Finns en tråd med utförlig text och bilder om du söker på "No Cat RC8" eller liknande på brittiska KTM forumet.

Gällande Termi-systemet tycker jag det är bra pris. Är ju ett helsystem trots allt. :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nya färgsättningen är rätt läcker. Synd bara att den inte har det lilla extra som dom "gamla" R-hojarna (fälgar, fjädring, osv.). :)

Grattis!
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top