KTM 1190 RC8-tråden.

Aah, JP! Det blev en RC8 istället. :) Ja, det är ingen dålig hoj. Hade nacken fixat det så hade jag haft min kvar...
Grattis! Vad blev det? Bild?
 
Aah, JP! Det blev en RC8 istället. :) Ja, det är ingen dålig hoj. Hade nacken fixat det så hade jag haft min kvar...
Grattis! Vad blev det? Bild?

Det är eventuellt temporärt. Har inte bestämt mig för om jag ska köra SuperDuke, RC8 eller bägge nästa säsong. Vi får se. Ser över mina alternativ lite. :tummenupp

Bild finns i mitt "garage", dock bara ajfånbild än så länge.
 
Vidare.. Pazzo-handtag. Fungerar det på 08:an också? Står 09-10 på deras hemsida, men det torde väl vara samma ändå?
 
Hur är det med ram-/kraschpuckar? Några som inte kräver att man borrar i kåporna?
 
Blir det dålig stämning i tråden om jag frågar vad ni tycker om RC8 jämfört med en 1098? Jag har inte kört någon av de själv men är sugen på att skaffa en av de eftersom jag gillar twinnar.

Det blir mest gatåka naturligtvis men hade tänkt försöka få in så mycket banåkning som möjligt.

Verkar som att en RC8 är mer allsidig med justerbar ergonomi och också som om den är mer lättkörd och enklare att justera in än en 1098, även för banåka.

Det som talar för en 1098 är att jag saknar ljudet av torrkoppling och motorn verkar ju allmänt lite roligare på 1098:an.
 
Blir det dålig stämning i tråden om jag frågar vad ni tycker om RC8 jämfört med en 1098? Jag har inte kört någon av de själv men är sugen på att skaffa en av de eftersom jag gillar twinnar.

Det blir mest gatåka naturligtvis men hade tänkt försöka få in så mycket banåkning som möjligt.

Verkar som att en RC8 är mer allsidig med justerbar ergonomi och också som om den är mer lättkörd och enklare att justera in än en 1098, även för banåka.

Det som talar för en 1098 är att jag saknar ljudet av torrkoppling och motorn verkar ju allmänt lite roligare på 1098:an.

Det är, åtminstone i mina ögon, hugget som stucket upp till 1098S. 1098R är en annan femma. Den uppfattning av skillnader mellan hojarna som du skriver om överensstämmer ganska väl med hur jag har upplevt dem i verkligheten.
 
Blir det dålig stämning i tråden om jag frågar vad ni tycker om RC8 jämfört med en 1098? Jag har inte kört någon av de själv men är sugen på att skaffa en av de eftersom jag gillar twinnar.

Det blir mest gatåka naturligtvis men hade tänkt försöka få in så mycket banåkning som möjligt.

Verkar som att en RC8 är mer allsidig med justerbar ergonomi och också som om den är mer lättkörd och enklare att justera in än en 1098, även för banåka.

Det som talar för en 1098 är att jag saknar ljudet av torrkoppling och motorn verkar ju allmänt lite roligare på 1098:an.


Man sitter oändligt mycket bättre på RC8:an, dessutom tycker jag att den svänger väldigt mycket lättare, Duccen känns lite trög. Å andra sidan är det precis tvärtom med motorn, duccen är inte bara lite vassare...
 
För den som är intresserad av kraschkåpor..

Har luskat runt lite och vad jag förstår är SuperBike Bodyworks kåpor tydligen kanon (http://www.superbikebodywork.co.uk/KTM.htm), likaså Catalyst Racing (http://www.catalystracingcomposites.com). Om någon har några andra som de använder (förutom KTM:s egna då) eller erfarenhet av de ovanstående, får han/hon gärna fylla i ytterligare.

Jag köpte mina från superbikebodywork, visst man fick fila lite, framför allt på bakdelen. Största fördelen är att man kan få dem i olika färger (gelcoten) direkt vilket gör att man slipper lacka dem.
 
Jag köpte mina från superbikebodywork, visst man fick fila lite, framför allt på bakdelen. Största fördelen är att man kan få dem i olika färger (gelcoten) direkt vilket gör att man slipper lacka dem.

Ja, jag noterade det. Priset var ju dessutom klart mänskligare än KTM:s egna.

Hur är de annars då, förutom halvtaskig fit bak?
 
Tänkte kolla om det är någon som har koll på färgkoden på rc8:ans orangea färg? den jag är ute efter är den matta som är på bla tanken och delar av kåporna, dvs EJ den metallic orangea som är på hojarna.
 
Halloj där ute i mörkret!!!

Någon som vet om det går att nolla service intervallen själv eller kan bara KTM verkstäderna göra det??? Vad kostar en 1000 mila service ungefär....

Och är det någon som har PC111 på sin RC8... å vad blir karaktären på den då. Minskas den så kallade on/off switchen på gasen. Även effekt å vrid ökningar kan va intressanta å få reda på.
Det sitter all mjukvara som Ktm kan ändra på, öppet filter samt hel acra system på den.

Alla åsikter är välkomna...

Simma lungt där ute
 
Halloj där ute i mörkret!!!

Någon som vet om det går att nolla service intervallen själv eller kan bara KTM verkstäderna göra det??? Vad kostar en 1000 mila service ungefär....

Och är det någon som har PC111 på sin RC8... å vad blir karaktären på den då. Minskas den så kallade on/off switchen på gasen. Även effekt å vrid ökningar kan va intressanta å få reda på.
Det sitter all mjukvara som Ktm kan ändra på, öppet filter samt hel acra system på den.

Alla åsikter är välkomna...

Simma lungt där ute
Det går brar att nolla själv, det står i handboken hur man gör. Jag kommer inte ihåg nu hur man gjorde.
 
Tjena tjena, ni som kör med annat än std filter vad har ni? Är det KTM:s (BMC:s) race filter som gäller ? har hittat på MWR som ser rätt fränt ut, fast lite halv konstig filteryta o pris i lag med KTMs egna filter. Tanken är PC III & filter samt mappning på hojen i vinter.
 
Tjena tjena, ni som kör med annat än std filter vad har ni? Är det KTM:s (BMC:s) race filter som gäller ? har hittat på MWR som ser rätt fränt ut, fast lite halv konstig filteryta o pris i lag med KTMs egna filter. Tanken är PC III & filter samt mappning på hojen i vinter.
Inte så speciellt många aktiva här.
Kika in på http://www.ktmforum.co.uk/forumdisplay.php?f=135

Där händer det lite mer. :)

Halloj där ute i mörkret!!!

Någon som vet om det går att nolla service intervallen själv eller kan bara KTM verkstäderna göra det??? Vad kostar en 1000 mila service ungefär....

Och är det någon som har PC111 på sin RC8... å vad blir karaktären på den då. Minskas den så kallade on/off switchen på gasen. Även effekt å vrid ökningar kan va intressanta å få reda på.
Det sitter all mjukvara som Ktm kan ändra på, öppet filter samt hel acra system på den.

Alla åsikter är välkomna...

Simma lungt där ute
Du kan nolla den själv, det står i instruktionsboken hur du gör har jag för mig. Jag har gjort det en gång.

Det bästa sättet att bli av med on/off ska tydligen vara att ta bort SAS slangarna. Men jag har själv inte gjort det.
 
Last edited:
Inte så speciellt många aktiva här.
Kika in på http://www.ktmforum.co.uk/forumdisplay.php?f=135

Där händer det lite mer. :)


Du kan nolla den själv, det står i instruktionsboken hur du gör har jag för mig. Jag har gjort det en gång.

Det bästa sättet att bli av med on/off ska tydligen vara att ta bort SAS slangarna. Men jag har själv inte gjort det.

ktmforum.co.uk höll ju ganska låg nivå må jag säga...

Resetting the service display:
Condition:
The ignition is on.
The motorcycle is standing.
- Press the button + and button - for 3-5 seconds.
- Press the button - twice until the symbol -> is on SETTINGS in the info display.
- Press the MODE button briefly.
- Press the button + and button - for 3-5 seconds
- Press the button - repeatedly until the symbol -> appears in front of SERVICE RESET.
- Press the MODE button briefly. SERVICE RESET appears in the info display. ARE YOU SURE? flashes.
- Press the button +. NEXT SERVICE AFTER is displayed.
- Adjust the distance to the next service using the button + and the button -.
- Press the MODE button briefly. The menu is closed.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top