KTM 1190 Adventure

Om vi ska spekulera så gissar jag att den inte är särskilt väl byggd. Troligtvis är den mer eller mindre bara en plåtburk formad som en ljuddämpare.
Jag tror det är vettigare att köpa något av ett märke man känner igen och varken Wings eller Leo Vince kostar väl så väldigt mycket mer.
Jag är inne på det också men det skiljer ändå en del... MIVV 5k, GPr knappt 4k, Leo, 4.5k.. Osv... Ska leta upp lite alternativ så kan ni hjälpa mig välja :p

Orkar inte med "raka rör" längre; känns lite dumt när man glider igenom någons gårdsplan.. Med originalröret på 1090r hör man inte när man ska växla om man laddar på.. Vill heller inte betala 4, 5k... Decisions, Decisions.

Tjena gänget!
Någon som har kommentarer om denna dämparen? Tror ni den låter apmycket? Priset är ju onekligen bra!

Jag har en fin kolfiberdämpare från Exan till salu om du är intresserad. Låter lagom med db-killern i. Skicka PM om du är intresserad.

Nej, det finns inga "nya" stöd, jag har samma stöd, och mitt liksom ditt står inte plant.
(Din platta är "tiltad" detta borde du se om du öppnar ögonen.)

Häng med nu!
Stödets platta är 4 cm diameter = ytan 12,5 cm².
Trycket på stödet ligger c:a 90 Kg, detta skall så bli 7,5 kg per /cm² (lagom tryck utan att gräva asfalt)
Eftersom plattan är sned och endast har en ytan av 1 cm² ligger mot mark, så blir trycket 90 Kg per cm².

Detta innebär nu att min cykel även gräver asfalt på jobbet, där asfalten är stenhård.
Så jag har nu tvingat svetsa på en platta, för att få den rak, samt fördela/minska trycket.

View attachment 406084

Hej, det var ett tag sen jag skrev på detta forumet.

På min bild så knuffar jag på min hoj så det ska se jämt ut, dvs bilden är manipulerad.
Jag fick mitt ego triggat och ville inte förlora ett argument på internet, så fuskade med bilden.

Jag har mognat i sinnet, hjärtat och själsligt sen jag skrev detta och ber härmed om ursäkt till dig Mario.
Jag mår bättre nu och hoppas att du uppskattar min ursäkt :)

Bättre sent än aldrig, eller vad säger du Mario?

Mvh Christoffer

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...