KTM 1190 Adventure

Var noga med placeringen av temp. givaren när du monterar Boosterplugen. Den skall sitta så den får fartvind och inte påverkas av motorvärmen. Jag satte min på nedre gaffelkronan med buntband. Verkar funka bra.
 
Jag kör med slipon utan dB-killer och Boosterplug på min 1290. Mycket nöjd:tummenupp Mindre ryckig, mindre avgas smällar och bättre gasrespons.


Utan dB-killer, låter satan? Testade lite i somras och det lät ju coolt men nästan lite störigt högt.

Det som gjorde att jag stoppade tillbaka den framförallt vara alla höga avgassmällar. Misstänker att SAS är en stor orsakt till det.
 
Utan dB-killer, låter satan? Testade lite i somras och det lät ju coolt men nästan lite störigt högt.

Det som gjorde att jag stoppade tillbaka den framförallt vara alla höga avgassmällar. Misstänker att SAS är en stor orsakt till det.

Ja, det låter satan:tuttar Tappade dB-killern någonstans i Österrike i somras så jag har inget val. Godset sprack lite så jag kan inte sätta dit en ny:huvet När det gäller avgassmällar så har jag hört och sett klipp på tuben att om man tar bort SAS så hjälper det lite grann. Fick mycket mer avgassmällar utan dB-killern men det blev sådär lagom gött på avslag efter att jag monterat Boosterplugen.
 
Jag tänkte köpa en tankväska till 1190:n.

Vad kör ni för väskor? Något positivt eller negativt om de ni har?

Jag är mest inne på en SW-motech daypack 5-9 liter. Tänker att man inte vill ha en så stor tankväska utan att man mest har lite smågrejjer där i. Typ nåt att dricka etc.

s-l225.jpg
 
Jag tänkte köpa en tankväska till 1190:n.

Vad kör ni för väskor? Något positivt eller negativt om de ni har?

Jag är mest inne på en SW-motech daypack 5-9 liter. Tänker att man inte vill ha en så stor tankväska utan att man mest har lite smågrejjer där i. Typ nåt att dricka etc.

View attachment 435254

Satte på en Quick-lock förra året och är skitnöjd!!!
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?274526-KTM-1290-Super-Adventure/page8
Inlägg #157
Jag valde en ION istf den du har på bild för att slippa mellanlägg i själva väskan.
Mät noga ut var du skall sätta fästet på undersidan av väskan.
Var också noga med att du kan dra ut låssprinten då du mätt ut fästet.

Kör nu ofta bara med den väskan och struntar i top-boxen som förut alltid var på.
Perfekt även som komplement vid full last, då man kan ha värdesaker i den lättåtkomligt.
Funderar på att komplettera med modellen större under mässan.

Rekommendation: TJÖÖÖP!! :tummenupp
 
Jag har en vanlig tankväska typ
75012919000_2[1].jpg

Den fungerar som den ska och man kan bära den som en ryggsäck om man vill
 
Satte på en Quick-lock förra året och är skitnöjd!!!
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?274526-KTM-1290-Super-Adventure/page8
Inlägg #157
Jag valde en ION istf den du har på bild för att slippa mellanlägg i själva väskan.
Mät noga ut var du skall sätta fästet på undersidan av väskan.
Var också noga med att du kan dra ut låssprinten då du mätt ut fästet.

Kör nu ofta bara med den väskan och struntar i top-boxen som förut alltid var på.
Perfekt även som komplement vid full last, då man kan ha värdesaker i den lättåtkomligt.
Funderar på att komplettera med modellen större under mässan.

Rekommendation: TJÖÖÖP!! :tummenupp

Har inte klämt på de på riktigt, bara kollat lite bilder på nätet. Vad menar du med mellanlägg i själva väskan? Jag skall också på mässan och kollar nog då.
 
Har inte klämt på de på riktigt, bara kollat lite bilder på nätet. Vad menar du med mellanlägg i själva väskan? Jag skall också på mässan och kollar nog då.

Har för mig att det var fasta avdelare (mellanlägg var ett dåligt ord :rodnar) i den på din bild.
Avdelare saknas på den jag köpte.
+det går att få ner större saker.
-små saker åker runt.
 
Har för mig att det var fasta avdelare (mellanlägg var ett dåligt ord :rodnar) i den på din bild.
Avdelare saknas på den jag köpte.
+det går att få ner större saker.
-små saker åker runt.

Här är en bild på en polares daypack, inga avdelare men nät på sidorna för småsaker.

a57ce52332f50d445d96adf841fe06da.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Här är en bild på en polares daypack, inga avdelare men nät på sidorna för småsaker.

a57ce52332f50d445d96adf841fe06da.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

OK, nice! :tummenupp
Då var det jag som kom ihåg fel.
Då är dom ganska lika inuti, tror min ser ut så där också.
Den du har på bild är snäppet snyggare än min också.
Hela systemet är suveränt smidigt!
Jag fick med den stora Touratech-tankväskan (på bild några inlägg upp) med mina aluminiumboxar.
Jag använder den dock inte så jag tycker den är för stor och lite krånglig vid tankning osv.
Behöver man all den platsen så är det ju så, men mycket smidigare/enklare med quick-lock.

Hoppas du hittar nåt på mässan! :tummenupp
 
Såg på mässan att de hade ändrat fästet till orginalväskorna, till något som glappade.
Skall man uppgradera befintliga fästen eller skall man skita i det?
Har inte haft några större problem med högfartsvobbel, men ...:va

Tydligen är även övre styrkronan uppdaterad, för att vara lättare att justera och hålla sitt läge, -mindre wobbel?

Vad kostar ett uppgraderings kit ?
 
Last edited:
Vill ha nya displayen!!! :kär
Betalar 10papp DirEcT!!1!1!!
 
På mässan hittade jag inga tank bags, men nu har jag iaf beställt en SW-Motech daypack 5-9 liter expanderbar.

På mässan beställde jag dock formljutna öronproppar. Hoppas de dämpar lagom så man får njuta av lite motorsång. Kör jämt gula nu för tiden och då hör man inget :P
 
Hade lite ångest ....
Mekade lite igår.
Bytte luftfilter. demonterade SAS och monterade dit en "Booster-plugg".
När jag provstartade hojen ca 00:30, så stod det "General fail" på displayen, -helvete vad har jag nu klantat till? :huvet:huvet. Jag gick och lade mig:gråta

Idag kopplade jag in elvärmen i sadlarna, -inget felmeddelande :banana:banana

Alla jävla kåpor är ett mörker på 1290´n. Hur kunde det bli så fel när endurohojarna är så lätt mekade :va
 
Hade lite ångest ....
Mekade lite igår.
Bytte luftfilter. demonterade SAS och monterade dit en "Booster-plugg".
När jag provstartade hojen ca 00:30, så stod det "General fail" på displayen, -helvete vad har jag nu klantat till? :huvet:huvet. Jag gick och lade mig:gråta

Idag kopplade jag in elvärmen i sadlarna, -inget felmeddelande :banana:banana

Alla jävla kåpor är ett mörker på 1290´n. Hur kunde det bli så fel när endurohojarna är så lätt mekade :va

Booster plug? Är det samma som O2 pluggar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Booster plug är väll en liten pryl som fintar ECU att det är en viss temp ute och då fetar på blandningen lite?

Rottweiler har nått som heter fuel dongles.

Om det är någon som vill ha en orange hjälm så säljer jag min kruka. Körd knappt 100mil.

0a8bbeeb72a3100f9cccfd7e110891d8.jpg
 
Booster plug är väll en liten pryl som fintar ECU att det är en viss temp ute och då fetar på blandningen lite?

Rottweiler har nått som heter fuel dongles.

Om det är någon som vill ha en orange hjälm så säljer jag min kruka. Körd knappt 100mil.

0a8bbeeb72a3100f9cccfd7e110891d8.jpg

Sålt 1190n? Vad kör du nu?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top