Kan rapportera att jag hämtade ut min hoj från 1000KM service. Jag nämnde att min kedja kännts sådär, de hade rengjort, och smort upp samt justerat den (spänt). Nu är den inte alls lika slapp och inga missljud. Han nämnde även att kedjeskyddet/styraren körs in och att kedjan kan låta lite mer i början innan detta är inslitet.
Men uppenbarligen var kedjan för lös, trots jag mätt. Antar jag mätt fel. Gjorde som ni nämnde tidigare i trådan. Hojen på sidostödet, växel ur. Trycker kedja upp och ned i höjd med där den rör sig som mest, straxt framför bakdrevet. Mätte flera gånger och fick ca 4cm.
I övrigt hade de även öppnat och kollat luftfilterbox samt tätat den extra? Antar de lagt dit packning mellan övre och undre delen av boxen.
Men uppenbarligen var kedjan för lös, trots jag mätt. Antar jag mätt fel. Gjorde som ni nämnde tidigare i trådan. Hojen på sidostödet, växel ur. Trycker kedja upp och ned i höjd med där den rör sig som mest, straxt framför bakdrevet. Mätte flera gånger och fick ca 4cm.
I övrigt hade de även öppnat och kollat luftfilterbox samt tätat den extra? Antar de lagt dit packning mellan övre och undre delen av boxen.

Kör alltid med öronproppar men hör gnisslet vid lägre farter ändå

Fick till svar "Skall vi ha en diskussion om hur mycket en cm är?". Jag ber om ursäkt straxt efter och som tur är besiktigar en annan min hoj och jag passar på att inte vara där när han gör det så han inte kan klaga på min kedja som är påväg att trilla av hojen.