KTM 1190 Adventure

Hade en 1190 -14 som jag körde 2400 problemfria mil med förra säsongen. Kan varmt rekommendera denna hoj.:) Tror att de flesta barnsjukdomarna blev åtgärdade redan till 2014. Luftburk och luftfilter skall vara åtgärdade på garantin till 2015 spec. och de har kurv abs (msc) som standard. Tyvärr kan inte heller jag svara på hur det skulle funka med fälgbyte.
Varför bytte du till 1290?? :)
 
Haha, mycket vill ha mer:tuttar En kombination av en bra höstdeal och att jag blev kraftigt beroende av motorkaraktären när jag provkörde. Att sen alla tillbehör som packväskor, gps-hållare, tankväska m.m. bara är att flytta över hjälpte oxå:tummenupp
 
Hur många mil? Har du öppnat o kollat?

Absolut!
Närmare 1000 mil med mycket gruppkörning på grus = dammigt!

dc8679e1c4255c77053d6d0c2f611684.jpg
 
Vad kostade era 100:a mila service? Hur fort kör man 100 mil? :) Tänker om jag plockar ut den en varm dag i mars, brukar ju vara rätt ostadigt väder.
 
Vad kostade era 100:a mila service? Hur fort kör man 100 mil? :) Tänker om jag plockar ut den en varm dag i mars, brukar ju vara rätt ostadigt väder.

Du beställer servicen när du hämtar ut hojen, sen tar det ca 3 dagar att köra 100 mil :tummenupp
 
Vad kostade era 100:a mila service? Hur fort kör man 100 mil? :) Tänker om jag plockar ut den en varm dag i mars, brukar ju vara rätt ostadigt väder.

Betalade 1500 kr hos Bike i Göteborg för min 1290 i höstas. Beställde servicen till en vecka efter hämtning.
 
Nu fick jag hem filtret man kan sätta mellan luftboxhalvorna. Vi får se om jag orkar peta dit det. :)

ImageUploadedByTapatalk1456350226.121387.jpg
 
Har inte hämtat ut hojen än :P

Sen tyckte jag det verkar lagom meckigt att ta sig ner till luftboxen och Noyahs resultat visar ju på att det kanske inte behövs? Men det kanske varierar från hoj till hoj.
 
I Sverige är det nog(?) rätt lugnt! Inte så dammigt här.. Men varför inte vara på den säkra sidan? Jag kommer nog sätta dit ett när jag sparat ihop till min! :)
 
Nån här som tänker köra Adventure days? Jag är riktigt sugen, men tänkte om nån som redan kört kan dela med sig av lite erfarenheter? Hur är det med däcktjänsten? Kan man ha med sig offroaddäck och betala för att få det omlagt på plats? Går det att lägga tillbaka gatdäcken när man åker hem? :)

/En som aldrig kört nån form av offroad/enduro/cross
 
Nån här som tänker köra Adventure days? Jag är riktigt sugen, men tänkte om nån som redan kört kan dela med sig av lite erfarenheter? Hur är det med däcktjänsten? Kan man ha med sig offroaddäck och betala för att få det omlagt på plats? Går det att lägga tillbaka gatdäcken när man åker hem? :)

/En som aldrig kört nån form av offroad/enduro/cross

Adventure Days är riktigt kul och passar en nyfiken nybörjare perfekt. (Även den mer rutinerade)
Tänk dig guidade gruppkörningar på grus i underbar terräng och omgivning.

Lägga om däck du har med dig är nog en fråga som du bör ställa till arrangörerna.
Av egen erfarenhet så brukar man vilja ha kvar däcken när man fått blodad tand!

Massor av hojar, skönt häng och god mat
 
Sitter och läser sista numret av Motorrad, dom testar elektronisk fjädring.
Står att 1190 har elektronisk fjädring och 1290 har semi aktiv fjädring?
trodde att 1190 och 1290 hade samma fjädring?
Kanske en anledning till byte?
 
Vill man verkligen ha aktiv fjädring? Jag vill ha förutsägbar fjädring. Men enkel möjlighet att justera
 
Går bara att justera manuellt på 1190 adv R. På "vanliga" 1190 adv har du dina 4 damping lägen att välja på i menyn. På 1290 har man samma val men de anpassas hela tiden beroende på körstil och underlag. Största skillnaden märks i lägena comfort och sport tycker jag. I comfort är den otroligt bekväm på sämre underlag utan att dyka vid inbromsning. I sport tycker jag det känns tydligt hur den anpassar sig till hur hårt man kör och den dyker inte lika mycket som 1190:n vid hårda inbromsningar. Offroadläget har jag inte hunnit testa så mycket än.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top