KTM 1190 Adventure

Vad har ni för slipon på era hojar? Tips? Priser?

Jag tycker Wings verkar bra med 2 olika DB-killers, men de verkar ganska dyra? cirka 6k när jag kollade pris på australiensisk sida utan frakt och tull.
 
Last edited:
Kör med Wings, kommer inte ihåg vad jag gav för det men du får ta det från Europa så slipper du tull och moms. Det gjorde jag. http://wings.si/ver3/index.html?page=adv1190
Tycker det är väldigt snyggt, den korta modellen har jag.
Wings%202%20001_zps1ijun25v.jpg

Wings%202%20004_zpsvy6vmyyk.jpg
 
Kör med Wings, kommer inte ihåg vad jag gav för det men du får ta det från Europa så slipper du tull och moms. Det gjorde jag. http://wings.si/ver3/index.html?page=adv1190
Tycker det är väldigt snyggt, den korta modellen har jag.

Ja, det ser riktigt snyggt ut. Kör du med någon DB-killer? Vad är det för liten smidig väska du har där bak? :)

EDIT: Gjorde prisförfrågan via mail nu för ett Wings.
 
Last edited:
Tjena,
Någon som kör med PUIG Racing rutan? Jag monterade bort rutan i förra säsongen för att bli av med turbulensen, fungerade bra men såg risigt ut. Känslan blev dock som en Supermoto på anabola :)

Annars, har ni några tips på en annan liten ruta? Den som sitter original på R-modellen är för hög = turbulens.
 
Jag är också nyfiken men mer ur ett estetiskt perspektiv. Tycker inte att den stora rutan är så himla snygg. :)

Tjena,
Någon som kör med PUIG Racing rutan? Jag monterade bort rutan i förra säsongen för att bli av med turbulensen, fungerade bra men såg risigt ut. Känslan blev dock som en Supermoto på anabola :)

Annars, har ni några tips på en annan liten ruta? Den som sitter original på R-modellen är för hög = turbulens.

Du har inga bilder på hur det ser ut helt utan ruta?
 
Last edited:

Jag är faktiskt inte helt nöjd med just rutan.
Allt annat är toppklass men rutan får jag inte till. :(
Jag tycker det brusar alldeles för mycket redan vi 80-90.
Jag jämför med en Tiger 800'a som jag kompletterade med en Madstad-ruta.

På Tigern kunde jag åka i 150 med visiret uppe (Schuberth) på KTM'n slår visiret igen vid 70-75.
På Tigern kunde jag prata via Scala Rider i 150 på KTM'n upp till 90.

Försökt i alla möjliga lägen men får bara inte till det. :(
 
Jag kontaktade Madstad för att höra om de hade en ruta till 1290'n.
De svarade omedelbart att det har de men inte på sin WEB ännu.
Så jag fick instruktioner om vad jag skulle skriva för att få rätt ruta.
Jag fick också 10% rabatt som "återfallsförbrytare". :)

Återkommer senare med info om hur den funkar. :tummenupp
 
Jag är faktiskt inte helt nöjd med just rutan.
Allt annat är toppklass men rutan får jag inte till. :(
Jag tycker det brusar alldeles för mycket redan vi 80-90.
Jag jämför med en Tiger 800'a som jag kompletterade med en Madstad-ruta.

På Tigern kunde jag åka i 150 med visiret uppe (Schuberth) på KTM'n slår visiret igen vid 70-75.
På Tigern kunde jag prata via Scala Rider i 150 på KTM'n upp till 90.

Försökt i alla möjliga lägen men får bara inte till det. :(

För mig funkar det som för dig på Tigern. Har du provat att vända på distanserna till rutan för att få den ännu högre?
 
Förra helgen köpte jag en kätting. Har en pelare på 50x50 vid min hojparkering i garaget. Alltså är det 2 meter bara runt pelaren. Efter att ha letat på kätting för hojar och insett att de längsta är ca 2meter fick jag tips om att kika på kätting till båtar.

3.5 meter säkerhetskätting, klass3 godkänt:
39020safequip.jpg
http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=39024
Hänglås, godkänt:
39040safequip.jpg
http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=39040

Idag köpte jag ett Abus detecto 8077 skivbromslås med larm. Haft ett sånt tidigare, de funkar bra. Man skrämmer alltid bort nån och man glömmer aldrig låset i skivan när man vill köra iväg då det tjuter rätt bra.

mc_las_8077_abus_granit.png
http://www.laskompaniet.se/mc-las-abus-granit-detecto-8077/424-0

Vad kör ni med för lås? Ni kanske undrar varför jag köpt så mkt lås. Fick min förra snodd i garaget :(
 
Last edited:
Förra helgen köpte jag en kätting. Har en pelare på 50x50 vid min hojparkering i garaget. Alltså är det 2 meter bara runt pelaren. Efter att ha letat på kätting för hojar och insett att de längsta är ca 2meter fick jag tips om att kika på kätting till båtar.

3.5 meter säkerhetskätting, klass3 godkänt:
View attachment 428030
http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=39024
Hänglås, godkänt:
View attachment 428031
http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=39040

Idag köpte jag ett Abus detecto 8077 skivbromslås med larm. Haft ett sånt tidigare, de funkar bra. Man skrämmer alltid bort nån och man glömmer aldrig låset i skivan när man vill köra iväg då det tjuter rätt bra.

View attachment 428033
http://www.laskompaniet.se/mc-las-abus-granit-detecto-8077/424-0

Vad kör ni med för lås? Ni kanske undrar varför jag köpt så mkt lås. Fick min förra snodd i garaget :(
Smart! Vad fick du ge för paketet?
 
För mig funkar det som för dig på Tigern. Har du provat att vända på distanserna till rutan för att få den ännu högre?

Tack för tipset. :tummenupp
Nope, har inte provat.
Jag är ganska kort 172 så höjden räcker nog.
Problemet är att när jag har rutan där jag vill så susar det hårt.
Duckar jag lite eller höjer lite så blir det direkt bättre.
Det jag vill ha är en ruta som funkar när den är i "rätt höjd" dvs så man ser precis över kanten.
 
Tack för tipset. :tummenupp
Nope, har inte provat.
Jag är ganska kort 172 så höjden räcker nog.
Problemet är att när jag har rutan där jag vill så susar det hårt.
Duckar jag lite eller höjer lite så blir det direkt bättre.
Det jag vill ha är en ruta som funkar när den är i "rätt höjd" dvs så man ser precis över kanten.

Ok. Själv är jag 176 men tyckte det blev bättre när jag vände distanserna till det högre läget. Har rutan 5-6 cm från toppläget för att se över kanten.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top