Ktm -05 ?

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
KTM 690 Enduro
Hej,

Är det någon som vet vad det kommer att bli för skillnad på 05:orna, tänker då främst på KTM 660 -05 ?
Om det blir någon alls ?

Tack på förhand !

Får man önska skulle man ju gärna se elstart som standard på 660:n!!! helst utan ökad vikt förstås...

Zeb_Macahan skrev:
Kick ä rejjsing.... dessutom är 660n relativt lättstartad!

elstart=mer tid o kraft för rejs :yoparty skämt åsido det kanske inte är så jobbigt som man tror att kicka..., men man vill ju inte stå kickandes mitt i en trafikerad korsning i rusningstid :huvet

ktm 05

Varför har Ktms 4t cross 2 dekomphantag?eller är det inte det? Jag har undrat ett tag nu så varför??

KTMare skrev:
Varför har Ktms 4t cross 2 dekomphantag?eller är det inte det? Jag har undrat ett tag nu så varför??

Den ena är vanlig dekomp (vänster) och den andra är en hotstarts handtag, dvs man slipper leta efter den röda varmstartsknappen på förgasaren efter te.x. en vurpa i stridens hetta under ett race.

Flåhäng skrev:
Hej,

Är det någon som vet vad det kommer att bli för skillnad på 05:orna, tänker då främst på KTM 660 -05 ?
Om det blir någon alls ?

Tack på förhand !

Gå in på www.ktm.at och kolla på modellerna. Den kommer ju få en extra dämpare i bak samt slimmade sidokåpor som duken nästan har + andra saker.

d1ce skrev:
Det hajjade jag, jag undrade lite mer vad som händer? Vad gör den mer lättstartad varm?

//@

det öppnas nån liten kanal på förgasaren som släpper in frisk o fin luft.
typ... :tungan

d1ce skrev:
Av namnet framgår det vad det är, men vad gör det för skillnad med den intryckt?

//@

Den får extra syre ungefär som yamaha hade på sina 400 fyrtakt i början.
Glöm inte att trycka in den de som har 660 iallafall -03 den går ganska dåligt då!

Ja en varmstart knapp ja men kolla på ktms "brocyr" för modellerna så ser man 2 dekomphantag på samma ställe fast på var sin sida, (Ska hitta nån bild bara)

motardnisse skrev:
Den får extra syre ungefär som yamaha hade på sina 400 fyrtakt i början.
Glöm inte att trycka in den de som har 660 iallafall -03 den går ganska dåligt då!

man märker att den är utdragen. Den får otroligt kasst svar på gas å sen dör den... :fakta

//jaG

d1ce skrev:
Det hajjade jag, jag undrade lite mer vad som händer? Vad gör den mer lättstartad varm?

//@

som en choke fast tvärtom :D

fattar för övrigt inte varför så många grinar över saknad elstart. Min 660 som jag har förut var busenkel att starta och om man mot förmodan fick stopp i nån kosrning så var man därifrån på ett par sekunder i alla fall.

Josefsson skrev:
som en choke fast tvärtom :D

fattar för övrigt inte varför så många grinar över saknad elstart. Min 660 som jag har förut var busenkel att starta och om man mot förmodan fick stopp i nån kosrning så var man därifrån på ett par sekunder i alla fall.

Instämmer....

Back