Hej, jag har sökt lite information ang. konsekvenserna av att köra en "stryp" reggad hoj som ostrypt med A-begränsat körkort.
Då ser jag kommentarer som
och folk som bekräftar det.
Teorin då är att man kör upp som begränsat vid 20 års ålder och sen kör upp igen på något höger / vänster med obegränsat så fort man klarat det och reggat om hojen.
Hur funkar det? Är det åtgärdat? Det skrevs i slutet på 2010 runt Augusti --- jag har skrivit PM till folk som påstått det men ej erhållit svar.
Då ser jag kommentarer som
Du är 20, mao är det bara att köra upp så får du ditt obegränsade A-kort, sen river du strypningarna och reggar om hojen, sen är det fritt fram. Rycker du strypningarna nu och klotar så kan du förutom att göra illa dig åka dit på olovlig körning (kanske tom grov om du har andra förseelser sen förr) och riskerar att inte få en spänn från försäkringsbolaget eftersom du dels framför ett fordon du inte får köra och dels gäller inte försäkringen eftersom den är tecknad på en strypt hoj. Frågar du mig känns det bara dumt faktiskt...
och folk som bekräftar det.
Du har faktiskt rätt Hoztic, genom ett okänt kryphål kan man så fort man har det begränsade A-kortet i handen avlägga en ny uppkörning på en obegränsad hoj för att få det obegränsade A-kortet direkt Dock kostar detta en slant (1500 spänn för en ny uppkörning? )
Billigast är förstås att vänta tills kortet blir obegränsat automatiskt efter 2 år.
Teorin då är att man kör upp som begränsat vid 20 års ålder och sen kör upp igen på något höger / vänster med obegränsat så fort man klarat det och reggat om hojen.
Hur funkar det? Är det åtgärdat? Det skrevs i slutet på 2010 runt Augusti --- jag har skrivit PM till folk som påstått det men ej erhållit svar.
Last edited: