Kryphål i försäkringen

Clifton skrev:
Tänkte på en sak.
Jag har juh halv försäkring på min hoj. Så om jag skulle rammla så gäller den juh inte.
Men stöld ingår juh.
Tror ni man skulle kunna få ut försäkrings pengar ifall man skulle säga att hojjen blev repad i samband med ett stöld försök,
detta är inget forum där man disskuterar såna kriminella gärningar. Det kallas annars för bedrägeri och är straffbart med fängelse

Ravetrancer skrev:
detta är inget forum där man disskuterar såna kriminella gärningar. Det kallas annars för bedrägeri och är straffbart med fängelse[/QUOTE

Va duukigt skrivet av dig! *klappar på huvet`*
...... :klappar

Last edited:
Aja men stäng tråden då. Hade bara en undran men allt spåra visst ut.
Som sagt undra bara eftersom vi satt o diskutera om det.
Men men skit samma.

Ravetrancer skrev:
detta är inget forum där man disskuterar såna kriminella gärningar. Det kallas annars för bedrägeri och är straffbart med fängelse

Det roliga med moralen är att folk frågar helt öppen på detta forum om cdnycklar och div. crackade program utan att nån lyfter ögonbrynen. (inte riktat mot dig)

Men men... lite leeching av mjukvara höjer ju inte försäkringspremierna, bara priset på skivorna

Clifton skrev:
Tänkte på en sak.
Jag har juh halv försäkring på min hoj. Så om jag skulle rammla så gäller den juh inte.
Men stöld ingår juh.
Tror ni man skulle kunna få ut försäkrings pengar ifall man skulle säga att hojjen blev repad i samband med ett stöld försök,

:kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Jojo, även om du skulle lyckas så är det inte försäkringsbolaget du lurar på pengar.

Är alla verkligen så lagliga/ärliga som ni påstår er vara eller är det bara så att men kollar vad första "personen" svarar och sen hoppar man på och följer med på samma spår !

Bara så att ni vet så kan man även få fängelse för att åka på bakhjulet eller köra i 300 blås.

Säger inte att man ska göra försäkringsbedrägerier MEN alla verkar vara så jäkla "duktiga"..

// TOK :fyllisar

TokJohan skrev:
Är alla verkligen så lagliga/ärliga som ni påstår er vara eller är det bara så att men kollar vad första "personen" svarar och sen hoppar man på och följer med på samma spår !

Bara så att ni vet så kan man även få fängelse för att åka på bakhjulet eller köra i 300 blås.

Säger inte att man ska göra försäkringsbedrägerier MEN alla verkar vara så jäkla "duktiga"..

:yoparty word!

skit i försäkring så sparar du en massa pengar.. släng skylten åt helvete å kör!

sen när olyckan e framme så har du massa pengar sparade jueh.. :tummenupp :tungan

TokJohan skrev:

Det kan du väl inte jämföra? Om man kör fort som fan så riskerar man bara andras liv och lem, om man däremot blåser bolaget på 4000:- så borde man förpassas till den eviga elden.

Hela grejen med moraltanter på ett sporthojsforum blir så oerhört konstig. Det är ungefär som med polischefen i kommunen mellan täby, väsby, berga, norrtälje som köpte en Hayabusa, inte trovärdigt...

Clifton skrev:
Tänkte på en sak.
Men stöld ingår juh.
nä det går inte vännen, tyvärr du har två alternativ,
oj hojen blev stulen :( el så var du hos en kompis inne i stan
över natten å på morronen så va vissa delar borta :( kolla
självriskerna, min e 5000 kr på stöld, det kan man kanske hitta
beg fina delar för den slanten, beror givetvis på hur stor skadan e

Markus skrev:
om man däremot blåser bolaget på 4000:- så borde man förpassas till den eviga elden.

Det är ju just det, man blåser inte bolaget på pengarna, utan alla de andra som betalar sin jävla premie.

he he he he he he!

Liwa1 skrev:
Troligen inte efter detta inlägg. Självklart så läser polisen, försäkringsbolagen med flera detta forum.

Sen moraliskt sett är det nog dags att skaffa sig en helförsäkring. Det är dyrt och det svider men jag betalar det i alla fall.

Mmmmm vad säger man?! :huvet
Instämmer kanske!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey