Krosskläder till plastraket?

[- sNaIjK -] skrev:
Blir nog en skyddsväst & lindstrands brallor för min del när det blir för varmt ute..... när jag kör till jobbet d.v.s. Är ju enbart stadstrafik.

Dem där camo-byxorna , vart köper man dem? O vad kostar dem ?
Dem såg riktigt feta ut, faktiskt :)

[- sNaIjK -] skrev:
http://www.lellesmc.se/lelles/katalogservice/pdf/klader-06/93-100.pdf

Blir nog en skyddsväst & lindstrands brallor för min del när det blir för varmt ute..... när jag kör till jobbet d.v.s. Är ju enbart stadstrafik.

Prova skydsvästen först! jag har en "ufo(märket)" väst/jacka med skydd. Tycker den verkar mycket bättre än den som du visade där. ganska dyr, men bra! Har dragkedja på framsidan bla och ser bättre ut :) även ifall du nu kommer ha andra kläder på dej, ser smidigare ut med. och nej! jag använder inte den när jag kör väghojjen! bara när jag kör cross!

Alltså, crosskläder skyddar mest skydden, om du förstår var jag menar.. Vill du slippa skinnet använd crossSKYDD och klä dig "normalt" över dem.

Bara crosskläder skyddar som ett par fotbollsmålvaktsbrallor och en långärmad T-shirt. Gör matten.

Jag kör med:

Byxa BMW StreetGuard (Condura/GoreTex)
bilde.asp

Jacka BMW Rallye (Condura)
bilde.asp

Körde en BMW F650GS tidigare och inte haft råd (eller lust) att byta ställ. Jackan är störtskön på sommaren då den har ventialtionsdragkedjor både fram och bak.

Kanske inte jättebra grejor att syna asfalt med, vet ej, har ej provat (och tänker ej prova ;))

Jag tänkte mig en sån här.
Om man bara skall fisköra (fis-köra alltså, inte fisk-öra) o ta e glass. :rolleyes:
Dainese Safety Jacket V (wave)
Sitter kanonskönt.
Byxor vet jag inte vad jag skall ha än.

Pettorina_a.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...