Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vissa kastar sten i glashus.
Företaget, DVS T509, lovade de anställda sina löner senast 23/12. Dagen innan jul 2008. 23/12 kom och ingen lön fanns. Ena anställda kollade företagskontot och det visar sig att T509 betalar hotell och hyrbil på semestern i USA med företagskortet och låter de anställda fira jul utan lön. Det tog sedan 3 månader för företaget att betala ut lönen vilket lämnar även personer med normal ekonomi med problem med fogden. Men åker man på semester med de anställdas lön så kanske man inte heller ser det så.
Det vet han säkert och "Chase" kanske skall passa sig för att kasta spjut i radhus, det är nog en hel del här på SH som inte fått det dom blivit lovade, trots signerade kontrakt. Chase huserade dock här under ett annat nick på den tiden. Blir det diskussioner om detta kan man ju alltid scanna de underskrivna kontrakten och lägga ut mailväxlingen.Visste han om att du också huserar här tro?
Det finns tyvärr en hel del arslen därute som aldrig borde startat företag, känner en del såna människor som begärde vad som helst när de själva var anställda men så fort de drev eget så skulle folk jobba för minimi-löner och va jävligt tacksamma för att dom hade jobb.
Hade man inge lust att jobba så var det bara att sjukskriva sig, när man drev eget skulle det sparkas folk som ville va föräldralediga
Som tur är så blir sällan såna företagare särskilt långlivade, men det är naturligtvis deras anställdas fel att firman inte gick runt, det tråkiga är ju när det går så långt att det drabbar de anställda rent ekonomiskt.
Vissa kastar sten i glashus.
Företaget, DVS T509, lovade de anställda sina löner senast 23/12. Dagen innan jul 2008. 23/12 kom och ingen lön fanns. Ena anställda kollade företagskontot och det visar sig att T509 betalar hotell och hyrbil på semestern i USA med företagskortet och låter de anställda fira jul utan lön. Det tog sedan 3 månader för företaget att betala ut lönen vilket lämnar även personer med normal ekonomi med problem med fogden. Men åker man på semester med de anställdas lön så kanske man inte heller ser det så.
Gällande förseningar så ska man kanske ta upp att den personen var på arbete före dig och gick oftast hem efter dig. Dessutom arbetade alla mellandagar utan lön för att få iväg pallar med utrustning till brodern som en viss chef inte kom ihåg att göra innan han försvann till USA med familjen på de anställdas bekostnad.
Blir det motargument så kan vi alltid länka upp förhandlingsdockumentationen från facket.
Det vet han säkert och "Chase" kanske skall passa sig för att kasta spjut i radhus, det är nog en hel del här på SH som inte fått det dom blivit lovade, trots signerade kontrakt. Chase huserade dock här under ett annat nick på den tiden. Blir det diskussioner om detta kan man ju alltid scanna de underskrivna kontrakten och lägga ut mailväxlingen.
Man skall dock lyssna på vad han har att säga om Kronofogden, tror han har haft en del med dem att göra.
@TS, jag har samma uppfattning om såna som dig som flera andra, om man inte kan sköta sin privatekonomi och klarar av att betala bl.a restskatt i tid så har man ofta problem med andra saker också. Att hamna i Kronofogdens register skall man nog passa sig för.
Vet större företag som på grund av slarv varit på väg in i dessa och de har kvickt som fan sett till att betala sina skulder för att slippa.
Jag fattar ingenting, var det du som hade betalningsanmärkningen? Varför?
Och vilket företag åkte till USA med familjen.
Det luktar skön intrig här på något sätt.![]()
Jag fattar ingenting, var det du som hade betalningsanmärkningen? Varför?
Och vilket företag åkte till USA med familjen.
Det luktar skön intrig här på något sätt.![]()
Nästan värt en egen tråd
Jag har alltid trott att det räcker med att man betalar direkt när man får papper från kronofogden för att undvika anmärkning, men så är det alltså inte?
Jag har aldrig haft problem med ekonomin men har några nötter efter mig som påstår att jag är skyldig dem för en faktura på 500:-, nu är skulden uppe i snart 5000:- men jag vägrar ju givetvis betala. Jag ber dem skicka till kronofogden varje gång de ringer och erbjuder mig avbetalningsplan, och skulle jag få ett brev från fogden så betalar jag illa kvickt och stämmer sen. Dumt tankesätt eller
Och givetvis är jag inte skyldig dem några pengar, då skulle de ha skickat till fogden för flera år sedan då detta har pågått i snart över 10 år...
Försök tex att få ett jobb på bank etc med betalninganmärkningar.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |