Kronofogden

wtf. bara för att man sitter på en anmärkning betyder inte att man e terrorist. eller skuldsatt för livet, har haft 2 st i mitt liv men aldrig haft nån skuld o lär inte få de denna gång heller. tråkit bara att man blir behandlad på samma sätt som dom som e skyldiga 6-7siffriga bellop

snacka om fördomar :näsblod

Finns ju säkert många undantag men efter att ha haft några strulpellar som anställda så chansar jag inte.

wtf. bara för att man sitter på en anmärkning betyder inte att man e terrorist. eller skuldsatt för livet, har haft 2 st i mitt liv men aldrig haft nån skuld o lär inte få de denna gång heller. tråkit bara att man blir behandlad på samma sätt som dom som e skyldiga 6-7siffriga bellop

Jo, fast jag skriver under på den fördomen jag med.

Dom jobbarkompisar jag har haft som har haft strul med fogden har haft strul med allt annat i sina liv med.

Fördom eller inte.

Nu ska jag inte sitta och gnida in det, men om du har råd att betala så var det väl lite dumt att inte göra det? Två ggr dessutom.

För att folk som är struliga på ett sätt är det oftast på andra sätt också så jag skulle inte anställa dig ens som asfaltläggare om jag visste att du hade en betalningsanmärkning...

Eller hur!

Rediga arbetare kan komma hem på fredag klocka 16.30 och klappa sin redighet om bröstet samt slå frugan gul och blå ..

Eller hur!

Rediga arbetare kan komma hem på fredag klocka 16.30 och klappa sin redighet om bröstet samt slå frugan gul och blå ..

Jo men det är kanske för att hon inte diskat? Samma person som dunkar till frun för att hon inte diskar kanske är en jävel på att se till att arbetskamraterna jobbar, har du tänkt på det?

Jo men det är kanske för att hon inte diskat? Samma person som dunkar till frun för att hon inte diskar kanske är en jävel på att se till att arbetskamraterna jobbar, har du tänkt på det?

Tittar man bara seriöst på alla sporthoj.com inlägg skulle man bryta ihop och sitta på psyket ; )

De brukar ju prata på TV om personer som får problem bara genom att ha för många kreditupplysningar på låneförfrågningar utan att de överhuvudtaget ha någon skuld eller tagit lån, bara frågat runt lite efter bästa villkor. :näsblod

...eller så har hon glömt att fälla upp toasitsen efter sig!

Är det en anmaning ska det inte hända så mycket, är det ett föreläggande kommer det 3 stora pojkar med en stor sax och klipper bort allt utstående på din kropp och svartlistar dig för all framtid mot allt roligt här i världen (kan bli problem vid krediter, banklån, teleabb, mm.)

Även om det är ett föreläggande kan du klara dig bara du reglerar skulden innan den blir utredd.

För att folk som är struliga på ett sätt är det oftast på andra sätt också så jag skulle inte anställa dig ens som asfaltläggare om jag visste att du hade en betalningsanmärkning..

Det hänger på nåt underligt sätt ihop. Samma människor som begär förskott på lönen första dagen är oftast samma människor som helt plötsligt inte kommer till jobbet den dagen det är som mest uppbokat med jobb. osv. för att bilen gått sönder eller någon annan lögn.
Dikotomt tänkande.

Även om det är ett föreläggande kan du klara dig bara du reglerar skulden innan den blir utredd.

Ähhh... då blir det kanske ingen sax då. :tungan

Förr sa man att det blev en betalningsanmärkning när det blev utmätning av egendom eller lön men oavsett vad reglerna säger beror det nog mycket på om fogden fått ligga den dagen.

Så till sist kan man nog säga: Betala så fort som möjligt, hoppas på det bästa och att SH är nog inte det bästa stället att fråga när man kan prata med dom som handhar ett ev. väldig betydande ärende ang. sin privatekonomi. :D

Förr sa man att det blev en betalningsanmärkning när det blev utmätning av egendom eller lön men oavsett vad reglerna säger beror det nog mycket på om fogden fått ligga den dagen.

Det var nog jävligt förr det, de senaste 20 åren har i alla fall betalningsanmärkningar kommit bra långt innan det är dags för utmätning.

Håller helt med Two Stroke, kan man missa att betala 2 ggr och konstatera att "shit happens, i´m only human" så kan det väl lika gärna hända på jobbet.

Va fan kommer inte materialet för, vi har 20 gubbar som står o väntar; Äh, shit happens, glömde o beställa.

Eller hur fan kunde nya lastbilen rulla över kajkanten;
Äh, glömde lägga i parkeringsbromsen.

Utan att hoppa på trådskaparen så är det väldigt ofta den typen av beteende går hand i hand, det är bland annat därför som jag aldrig skulle kunna tänka mig Mona Sahlin som statsminister:D

Hadde en anställd med anmärkningar, han kom sent pga trafiken nästan hela tiden, behövde så klart förskot på lönen och när firman var i en ekonomisk svårighet en månad och lönen var delvis försenad (hälften betalades ut och hälften fick vänta 14 dagar) så blandade han in facket!!!

Hans liv bestod av människor som antingen har lurat honom och det är orsaken för fogden eller höll på att lura honom! Inget var dock hans fel inte ens lån på fordon som överstiger fordonets värde som han hade!

Jo, fast jag skriver under på den fördomen jag med.

Dom jobbarkompisar jag har haft som har haft strul med fogden har haft strul med allt annat i sina liv med.

Fördom eller inte.

Håller delvis med men det räcker med ett ex som handlar i ungarnas namn, det är hos fogden innan "den andre" (läs; försörjande) vårdnadshavaren blir inkopplad. Kanske sorterar under begreppet "strul" iofs, att ha ex som ser lyxfällan som en instruktionsvideo... Tack för den, svensk familjepolitik.

Hur kan du lägga ut sån här tråd på sh?
Hade du haft nån koll så hade du vetat att en majoritet anser att folk som inte klarar att hålla i sin privatekonomi är idioter. Till och med WT, det värsta som finns!

Som om ägande av sporthoj gör att man tillhör en slags elit:va

Jag hade inte anställt dig om du haft

betalningsanmärkningar
varit straffad
varit stereotypt "ung invandrarkille"
samt haft attityd

Man tror att man är open minded men kommer det till kritan så "no way"

Hur kan du lägga ut sån här tråd på sh?
Det är väl ok att be om råd oavsett vad det gäller (nästan), men sättet som det görs på avgör om vederbörande uppfattas som en idiot eller inte.

Till sakfrågan: det blir en anmärkning om skulden är till ett statligt verk eller en myndighet, men inte nödvändigtvis om den är till en privat fordringsägare. Den senare kan regleras inom en viss tid trots att den har hamnat hos Kronofogden. Det är mao en dålig idé att ignorera betalningspåminnelser från Transportstyrelsen etc.

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...