Kronofogden

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
honda 929cbrr fireblade
kolla in posten idag, en betalningsanmaning från kronofogden. Nån som har koll på vad detta innebär? gäller en restskatt :banana :banana :tummenupp

Ingenting annat än att räkningen som du missat blivit lite dyrare, betala och se glad ut.

Det är bara göra som alla andra nötter, släng i soptunnan o handla lite prylar du inte behöver istället.

Är det en anmaning ska det inte hända så mycket, är det ett föreläggande kommer det 3 stora pojkar med en stor sax och klipper bort allt utstående på din kropp och svartlistar dig för all framtid mot allt roligt här i världen (kan bli problem vid krediter, banklån, teleabb, mm.)

Skit i att betala så kanske du hamnar i lyxfällan och får komma på TV! Mågon annan löser dina problem ska du se! :yoparty

Om han redan har en anmärkning sen innan så händer det väl inte så mycket mer än att han får en ny. Det där med svårt att få lån och krediter började väl gälla redan vid första anmärkningen.

Skit i att betala så kanske du hamnar i lyxfällan och får komma på TV! Mågon annan löser dina problem ska du se! :yoparty

Genom att sälja hans hoj.. :gnissla

@ts: Om du redan har en anmärkning borde du rimligtvis själv förstå vad som händer nu.. :va

hahaha säljer min röv före min hoj, :D Men har inte fått någon som helst påminnelse måste ju gå o snacka odjuret till rätta?

Jag har nog lite fel, reglerna är lite annolunda vid ex. skatteskulder. Du är nog ganska rökt om du redan har en anmärkning. :brinnerup

När registrerar kreditupplysningsföretagen en betalningsanmärkning för allmänna skulder? Kan man undvika det?

•Det är angivet i lagen hur en allmän fordran ska drivas in.
•Skulden kan därför lämnas över direkt till Kronofogden för indrivning. Ett bevis behöver inte meddelas först. Skulden är redan fastställd av myndigheten som beslutat om skatten eller avgiften.
•Uppgiften om din skuld hämtas samtidigt av kreditupplysningsföretagen och blir en anmärkning i deras register.
Om du betalar inom den tid som står på Kronofogdens inbetalningskort, blir den skuld du har betalat sekretessmarkerad om du inte har någon skuld eller åtgärd registrerad i registret som är nyare än två år. Med det menas att kreditupplysningsföretagen måste ta bort betalningsanmärkningen från sina register.

Det gäller alltså bara om den skuld du har betalat är din första och enda skuld du har till Kronofogden. Sekretessen gäller bara om du inte får någon mer skuld under de två följande åren. Registreras en ny skuld inom två år från aktuell registrering hävs sekretessen.

Källa: http://www.kronofogden.se/infotext/betalningsanmarkningar.4.4c6191e3115d2ea500880002329.html

hahaha säljer min röv före min hoj, :D Men har inte fått någon som helst påminnelse måste ju gå o snacka odjuret till rätta?

Vet inte, ring och snacka med dem och säg att det har blivit en miss nånstans, betala snabbt som bara f*n och hoppas på det bästa.. :näsblod

Haha eller hur, varför skulle man få svårt med jobb?

För att folk som är struliga på ett sätt är det oftast på andra sätt också så jag skulle inte anställa dig ens som asfaltläggare om jag visste att du hade en betalningsanmärkning..

Det hänger på nåt underligt sätt ihop. Samma människor som begär förskott på lönen första dagen är oftast samma människor som helt plötsligt inte kommer till jobbet den dagen det är som mest uppbokat med jobb. osv. för att bilen gått sönder eller någon annan lögn.

För att folk som är struliga på ett sätt är det oftast på andra sätt också så jag skulle inte anställa dig ens som asfaltläggare om jag visste att du hade en betalningsanmärkning..

Det hänger på nåt underligt sätt ihop. Samma människor som begär förskott på lönen första dagen är oftast samma människor som helt plötsligt inte kommer till jobbet den dagen det är som mest uppbokat med jobb. osv. för att bilen gått sönder eller någon annan lögn.
Helt rätt. Jag skulle bara....

wtf. bara för att man sitter på en anmärkning betyder inte att man e terrorist. eller skuldsatt för livet, har haft 2 st i mitt liv men aldrig haft nån skuld o lär inte få de denna gång heller. tråkit bara att man blir behandlad på samma sätt som dom som e skyldiga 6-7siffriga bellop

snacka om fördomar :näsblod

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...