Fredrik GSX
Ny medlem
- Gick med
- 21 Apr 2004
- Ort
- Vetlanda
- Hoj
- 1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fredrik GSX skrev:Lägger ut en bild på min hemkomna ram, börjat hopplockningen!![]()
Panos skrev:ser nice ut juser grymt ut....vad kan man fixa sådant
![]()
ska ha mig en fzr1000-87 så smånigom, men är lite osäker
jag gillar suzuki bäst (pappa lärde mig gilla suzuki) Panos skrev:har du ngn större bild på din ''Martin''![]()
Fredrik GSX skrev:har inte så mycke bilder.
Kolla om denna projekttråd funkar..
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=200362
don_tomazo skrev:Förklara det här med Moto Martin ram för en som inte riktigt fattar. Förtom att den är jävligt het alltså. Vad är grejen?
don_tomazo skrev:Förklara det här med Moto Martin ram för en som inte riktigt fattar. Förtom att den är jävligt het alltså. Vad är grejen?
För övrigt måste jag nog påstå att det är den snyggaste streetfightern jag sett! Galet vacker/brutal!
, vet inte mycket om dom ärligt talat. Tassen här på sporthoj vet ju en del! likaså Biker 66.
Biker66 skrev:Fanatiker ?? Tjaa, okejdå
För egen del kan jag bara säga att en rörramshoj som Martin är en utomordentlig väg att gå för att få mycket hoj för pengarna. Men man bör kunna skruva då det rör sig om gamla grejer.
I mitt fall började min hoj med de gamla gsx-grejerna från 1981 monterat. Redan då märkte man att ramen var ljusår före sin tid. I det skicket gick den som tåget hela vägen till toppfarten på 260 (cykeldator) utan tendenser att krångla eller wobbla.
Efter byte till modernare R-prylar som på Fredriks hoj blev det inte sämre, moderna gummin och 17" framhjul gör underverk för hanterbarheten !
Nu har jag byggt min så låg som möjligt och kan tyvärr inte göra utrustningen rättvisa på kurviga vägar, men i de avseenden jag har kunnat jämföra med R1 och R1000 och känner jag inte att jag saknar något.
Fredrik lär även kunna svänga ikapp med de nya hojarna utan problem
De må se spinkiga ut i jämförelse med en bred deltaboxram men de är stabila som . . . jäsiken !?
Min site är heltäckande om min hoj och den trimning/modifiering jag gjort.
Gsrecycle, som även finns på forumet har också en egen sida http://www.gsrecycle.se
Vill man veta mer om Motomartin finns http://www.motomartin.com
Visserligen på franska, men mycket bilder !
Bland länkarna där finns faktiskt en tidig version av min site översatt till grodätarspråk![]()

)Biker66 skrev:Jo, det ser rått ut med rakt styre!
Jag undrar bara hur skönt det är för handlederna ?
(mao; jag kommer gärna och provar)

Fredrik GSX skrev:Första åkturen avklarad ikväll, ca 300 meter.. men jävlar så skönt, även en liten slangning![]()
Fredag blir det åka av!![]()
gthyni skrev:Jag blev lite inspirerad i projektering av mitt bygge
kromad/silverfärgad rörram är snitsnyggt.
Vad betalade du för kromningen?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |