Kromad Moto Martin

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Vetlanda
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
Lägger ut en bild på min hemkomna ram, börjat hopplockningen! :D
 

Bifogat

  • Krom 006.JPG
    Krom 006.JPG
    35.3 KB · Visningar: 983
Panos skrev:
ser nice ut ju :tummenupp ser grymt ut....vad kan man fixa sådant :)

Ja, det är rätt grymt, men det är ju inte så blankt som, typ styret som sitter på, detta är "hårdkrom", är egentligen till för kolvstänger på stora hydraulcylindrar. polera polera polera!
Fast det håller ju bra, jäkligt tålig yta!
 
den ser verkligen aggresiv ut :mad: det gillar jag stenhårt :yoparty ska ha mig en fzr1000-87 så smånigom, men är lite osäker :va jag gillar suzuki bäst (pappa lärde mig gilla suzuki) :)
 
don_tomazo skrev:
Förklara det här med Moto Martin ram för en som inte riktigt fattar. Förtom att den är jävligt het alltså. Vad är grejen?

Förr i tiden byggde japanerna rörramar som dels var tunga som as
och samtidigt fladdriga som höstlöv. Motorerna var dock de bästa
effektmässigt.
Då uppstod en marknad för tredjepartsramar som kunde hantera
kraften från de fina spisarna.
Rickman, Bakker, Moto Martin och Bimota är klassiska märken.
 
don_tomazo skrev:
Förklara det här med Moto Martin ram för en som inte riktigt fattar. Förtom att den är jävligt het alltså. Vad är grejen?

För övrigt måste jag nog påstå att det är den snyggaste streetfightern jag sett! Galet vacker/brutal!

Ja, föregående talare kan detta mer än jag :Bugar , vet inte mycket om dom ärligt talat. Tassen här på sporthoj vet ju en del! likaså Biker 66.
Jag kan ju bara säga min erfarenhet. Körde ca 200 mil på en vecka förra året, innan vevlagret sa upp sig.
Skönast båge jag kört, faktiskt. hade en tl1000 innan, den kändes klumpig och dan.
Tassen och dom andra fanatikerna kan ju göra nåt inlägg här kanske!? :D
 
Moto Martin, Bakker, Rickman och andra fräna ramar är skitsnyggt. Synd att du ska göra en Striiitfajjter av den.
Café Racer ska det vara!
 
Motomartinfanatiker

Fanatiker ?? Tjaa, okejdå :D

För egen del kan jag bara säga att en rörramshoj som Martin är en utomordentlig väg att gå för att få mycket hoj för pengarna. Men man bör kunna skruva då det rör sig om gamla grejer.
I mitt fall började min hoj med de gamla gsx-grejerna från 1981 monterat. Redan då märkte man att ramen var ljusår före sin tid. I det skicket gick den som tåget hela vägen till toppfarten på 260 (cykeldator) utan tendenser att krångla eller wobbla.

Efter byte till modernare R-prylar som på Fredriks hoj blev det inte sämre, moderna gummin och 17" framhjul gör underverk för hanterbarheten !
Nu har jag byggt min så låg som möjligt och kan tyvärr inte göra utrustningen rättvisa på kurviga vägar, men i de avseenden jag har kunnat jämföra med R1 och R1000 och känner jag inte att jag saknar något.
Fredrik lär även kunna svänga ikapp med de nya hojarna utan problem :)
De må se spinkiga ut i jämförelse med en bred deltaboxram men de är stabila som . . . jäsiken !?

Min site är heltäckande om min hoj och den trimning/modifiering jag gjort.
Gsrecycle, som även finns på forumet har också en egen sida http://www.gsrecycle.se

Vill man veta mer om Motomartin finns http://www.motomartin.com
Visserligen på franska, men mycket bilder !
Bland länkarna där finns faktiskt en tidig version av min site översatt till grodätarspråk :tungan
 
Last edited:
Biker66 skrev:
Fanatiker ?? Tjaa, okejdå :D

För egen del kan jag bara säga att en rörramshoj som Martin är en utomordentlig väg att gå för att få mycket hoj för pengarna. Men man bör kunna skruva då det rör sig om gamla grejer.
I mitt fall började min hoj med de gamla gsx-grejerna från 1981 monterat. Redan då märkte man att ramen var ljusår före sin tid. I det skicket gick den som tåget hela vägen till toppfarten på 260 (cykeldator) utan tendenser att krångla eller wobbla.

Efter byte till modernare R-prylar som på Fredriks hoj blev det inte sämre, moderna gummin och 17" framhjul gör underverk för hanterbarheten !
Nu har jag byggt min så låg som möjligt och kan tyvärr inte göra utrustningen rättvisa på kurviga vägar, men i de avseenden jag har kunnat jämföra med R1 och R1000 och känner jag inte att jag saknar något.
Fredrik lär även kunna svänga ikapp med de nya hojarna utan problem :)
De må se spinkiga ut i jämförelse med en bred deltaboxram men de är stabila som . . . jäsiken !?

Min site är heltäckande om min hoj och den trimning/modifiering jag gjort.
Gsrecycle, som även finns på forumet har också en egen sida http://www.gsrecycle.se

Vill man veta mer om Motomartin finns http://www.motomartin.com
Visserligen på franska, men mycket bilder !
Bland länkarna där finns faktiskt en tidig version av min site översatt till grodätarspråk :tungan

Jo jag var grymt imponerad över svängförmågan, har väl lite med crosstyret att göra med?!
Ska testa ett rakt styre nu, kanske är skitäckligt! men jag gillar stuket..
Får se. :7peta
 
Jo, det ser rått ut med rakt styre!
Jag undrar bara hur skönt det är för handlederna ?

(mao; jag kommer gärna och provar :pannkyss )
 
Biker66 skrev:
Jo, det ser rått ut med rakt styre!
Jag undrar bara hur skönt det är för handlederna ?

(mao; jag kommer gärna och provar :pannkyss )

Ja, jag får se hur det känns, annars blir det ett crosstyre igen.

(ja, det är ju en bit att åka, men ja är nog i sthlm i sommar nåt, om jag inte får för ont i handlederna :D )
 
Lägger ut lite nytt..
Har bara slängt ditt alla kablar, måste byta de orange till svart :mad:

Gött att få dit motorn!!
 

Bifogat

  • Krom 007.JPG
    Krom 007.JPG
    79.6 KB · Visningar: 293
Första åkturen avklarad ikväll, ca 300 meter.. men jävlar så skönt, även en liten slangning :D
Fredag blir det åka av! :banana
 
Fredrik GSX skrev:
Första åkturen avklarad ikväll, ca 300 meter.. men jävlar så skönt, även en liten slangning :D
Fredag blir det åka av! :banana


Då har man bytt däcken gång där bak och en där fram, i år, nu är båda slut igen! Ja, så är det.. Men fan vad det är kul att åka!
En liten bild till.
 

Bifogat

  • Fighter.JPG
    Fighter.JPG
    125.4 KB · Visningar: 190
Jag blev lite inspirerad i projektering av mitt bygge
kromad/silverfärgad rörram är snitsnyggt.

Vad betalade du för kromningen?
 
gthyni skrev:
Jag blev lite inspirerad i projektering av mitt bygge
kromad/silverfärgad rörram är snitsnyggt.

Vad betalade du för kromningen?

Jo det är grymt, mitt är en slags "hårdkrom" som används till större hydraulcylindrar mm, jag jobbar med sådant, lite övertid och så, så löste det sig.
Ingen aning vad det skulle kosta faktiskt!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top