Krog sthlm - släpper in minderåriga.

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
(tänker inte nämna krogens namn)

Men det är en krog i stockholm som jag vet släpper in minderåriga (läs 15-16år) utan någon som helst legitimations koll vid ingången eller något!

Finns det inget sätt att få dom börja kontrollera legg, eller finns det någon man skall kontakta för det här? Bör man kontakta krogen själv? Det har pågått ett tag, varje dag i veckan.. och ingen verkar bry sig.. :3freak

Ps. Det rör mig inte i ryggen att minderåriga dricker, men dom kan ju inte dricka där man ska ha sin egen lilla tillflyktsort dvs. krogar och barer..ds. :huvet

Här i stan så är det ett vanligt fenomen att tjejerna kommer in trots att de är underåriga. Dock har det blivit lite bättre på den fronten men fortfarande slappt agerande från krogens sida. När jag dessutom var 16 och 17 så gick jag ofta ut med brorsan på helgerna och jag ser inte gammal ut. Endast två gånger blev jag utslängd, men dörrvakterna visste vem jag var och hur gammal jag var.
Borde bli straffbart på något vis, det finns alltid kryphål gällandes detta och det är ju synd för det blir alltid tråkigheter för nån av parterna.

Jo, jag kan säga att det är inte bara tjejer dom släpper in utan dom släpper i princip in vem som helst...för att sen sälja starksprit i baren. Och då snackar jag inte några tvivelaktiga fall, utan även dom som verkligen ser unga ut..

Dee_cati skrev:
Här i stan så är det ett vanligt fenomen att tjejerna kommer in trots att de är underåriga. Dock har det blivit lite bättre på den fronten men fortfarande slappt agerande från krogens sida. När jag dessutom var 16 och 17 så gick jag ofta ut med brorsan på helgerna och jag ser inte gammal ut. Endast två gånger blev jag utslängd, men dörrvakterna visste vem jag var och hur gammal jag var.
Borde bli straffbart på något vis, det finns alltid kryphål gällandes detta och det är ju synd för det blir alltid tråkigheter för nån av parterna.
Att servera minderåriga är ett av de 2 sätten du blir av med tillståndet direkt på plats.. Det andra är blockerade nödutgångar.. bara att prata med polisen så torskar dom DIREKCT!!!!

Jag använde falskleg från att jag var 13 tills jag fyllde 18. Jag har aldrig blivit nekad, handlat på systemet med det i princip varje helg under dom åren. Ibland har jag inte ens behövt visa det.

Så bra koll har dom!!! :rolleyes:

Nitrogen skrev:
Jag använde falskleg från att jag var 13 tills jag fyllde 18. Jag har aldrig blivit nekad, handlat på systemet med det i princip varje helg under dom åren. Ibland har jag inte ens behövt visa det.

LIGIST!! NAKCSKÅTT!!!! :mad:

Här i stan är det stenhårt på leg, fast går man till orterna lite utanför är det lite si så där. Victor som är världens äldsta efter Mattias var tvungen att visa leg här i stan, tyckte jag var lite kul.

Dom frågar ju bara honom om leg för att vara snälla. Det ingår liksom i deras jobb, att charma gästerna. :tungan

Nitrogen skrev:
Dom frågar ju bara honom om leg för att vara snälla. Det ingår liksom i deras jobb, att charma gästerna. :tungan
Mkay alltså ser du ut som en gammal 60 årig säring i deras ögon, krattis! :cpparty

Jag förväntar mig en taskig kommentar från dig nu.

Nitrogen skrev:

Om jag inte minns fel så startade bolaget med lördagsöppet för endast 2 år sedan... :tungan

Dee_cati skrev:
Om jag inte minns fel så startade bolaget med lördagsöppet för endast 2 år sedan... :tungan
Ja, i Arboga kanske. Nu pratar vi Sthlm!

Solid snake skrev:
Mkay alltså ser du ut som en gammal 60 årig säring i deras ögon, krattis! :cpparty

Jag förväntar mig en taskig kommentar från dig nu.
Bara för att ber om det så får du ingen..... :banana

Åter till tråden..

Behöver man något så kallat bevis på att det hela sker? eller kommer polisen göra en oförbered inspektion?

tycon1 skrev:
Åter till tråden..

Behöver man något så kallat bevis på att det hela sker? eller kommer polisen göra en oförbered inspektion?
Ring till söderorts polisen och be att få tala med krogkommisionen.. Dom kan göra något.. Det finns en del civila spanare ute på stan så de behöver ju bara göra ett besök så är det klart ( om det nu kommer fram att detta sker).

Det är lätt gjort.. Du får vara anonym.. (som dom säger i reklamen för narkotikatipset)...

Det är kommunen som har hand om detta
Varning och utökat sprittillstånd

2002-04-13
Två serveringsställen får en varning av arbets- och socialnämnden för brister vid alkoholserveringen. Det handlar om Vens camping som inte levt upp till kraven i alkohollagen.
Där fanns ett förslag om indraget tillstånd, men förvaltningen gick på den mildare linjen och nöjde sig med en varning. Vens Camping har tillstånd att servera vin och starköl till campinggäster samt starsprit i slutna sällskap.
Här har det enligt förvaltningen brustit, men nu får alltså campingen en chans att bättra sig under säsongen som sträcker sig från maj till september.

Restaurang Johns får också en varning samt utökat tillstånd att servera alkohol också mellan kl 11 och 18, tidigare gällde tillståndet endast 18 till 02.30. Skälet till varningen är att krogen inte lyckats nå upp till den matkvot som kopplas till utskänkningsstillståndet. Det har med andra ord serverats för lite käk i förhållande till alkohol.
Men genom att satsa på lunchserveringar så hoppas krogen nå upp till den rekommenderade matnivåerna.
- Dessutom har vi vägt in att Johns också satsar på disco för ungdomar som inte få dricka alkohol och på så sätt skapar möjlighet även för unga landskronabor att kunna gå ut och roa sig, motiverar Carin Blomberg, s, nämndens beslut.

röris skrev:
Det är kommunen som har hand om detta
Varning och utökat sprittillstånd

2002-04-13
Två serveringsställen får en varning av arbets- och socialnämnden för brister vid alkoholserveringen. Det handlar om Vens camping som inte levt upp till kraven i alkohollagen.
Där fanns ett förslag om indraget tillstånd, men förvaltningen gick på den mildare linjen och nöjde sig med en varning. Vens Camping har tillstånd att servera vin och starköl till campinggäster samt starsprit i slutna sällskap.
Här har det enligt förvaltningen brustit, men nu får alltså campingen en chans att bättra sig under säsongen som sträcker sig från maj till september.

Restaurang Johns får också en varning samt utökat tillstånd att servera alkohol också mellan kl 11 och 18, tidigare gällde tillståndet endast 18 till 02.30. Skälet till varningen är att krogen inte lyckats nå upp till den matkvot som kopplas till utskänkningsstillståndet. Det har med andra ord serverats för lite käk i förhållande till alkohol.
Men genom att satsa på lunchserveringar så hoppas krogen nå upp till den rekommenderade matnivåerna.
- Dessutom har vi vägt in att Johns också satsar på disco för ungdomar som inte få dricka alkohol och på så sätt skapar möjlighet även för unga landskronabor att kunna gå ut och roa sig, motiverar Carin Blomberg, s, nämndens beslut.
Krogkomisionen här i stockholm är ett samarbete mellan ett par olika instanser. Men som du säger så är det tillståndsmyndigheten som har det sista ordet ang detta... :)

Nitrogen skrev:

Och hur klyftigt är det att på ett forum, erkänna brott som har fängelse på straffskalan? :va

Se länk---> urkundsförfalskning

NoPinky skrev:
Och hur klyftigt är det att på ett forum, erkänna brott som har fängelse på straffskalan? :va

Se länk---> urkundsförfalskning

Det är väl inte så farligt, vem skulle kolla upp det och kunna bevisa att det är sant nu i efterhand?
Jag har med använt falskleg under tiden jag var 16-18.

Jag känner till en krog också som serverar till mindreåriga, så länge man har ett leg och visa upp så är det lungt, har sett folk som har visat sin morsas leg och fått beställa sprit, den krogen liger också i Sthlm

Ett problem med att försöka sätta dit krogar som släpper in minderåriga är att det i slutänden är den som serverar alkoholen, bartendern, som ska kontrollera ID-kort. Det är således inte olagligt att släppa in minderåriga, det är olagligt att servera dem.

Har förövrigt varit på krogen sen man var 16, det är bra med en äldre syster som dejtar en dörrvakt. :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg