Krocken i rotebro i måndas

Alltså! Önskar inte livet ur någon för dom snott en hoj men...

Jag tror att dom flesta som kommit upp runt tonåren börjar förstå att ens handlingar faktiskt kan få vissa konsekvenser!

Sen att skylla på att brottslingar har haft en dålig uppväxt, nja... Varför ska det vara "OK" enligt många att andra får lida, om det så är ekonomiskt, fysiskt eller psykiskt för att någons farsa söp eller föräldrarna separerat. Dom som vill förstår vad jag menar med det sista så slipper vi diskutera just det vidare!

Scorpion.SE skrev:
2256909 Tja, hugg av vänster hand vid första brottet, höger vid nästa brott och huvudet vid treje... Detta vid grövre brott som mord, våldtäckt och stöld.

Var går gränserna vid stöld? En hand för motorcyklar, lilltån för pennor på kontoret och huvudet om man deklarerar kreativt? :rolleyes:

Golddigger skrev:
2256936 Alltså! Önskar inte livet ur någon för dom snott en hoj men...

Jag tror att dom flesta som kommit upp runt tonåren börjar förstå att ens handlingar faktiskt kan få vissa konsekvenser!

Sen att skylla på att brottslingar har haft en dålig uppväxt, nja... Varför ska det vara "OK" enligt många att andra får lida, om det så är ekonomiskt, fysiskt eller psykiskt för att någons farsa söp eller föräldrarna separerat. Dom som vill förstår vad jag menar med det sista så slipper vi diskutera just det vidare!

Vem är det som har skyllt på att förövarna har haft en dålig uppväxt?

/ Spectre som fortfarande tycker att ett människoliv är mer värt än en motorcykel.

Hoztic skrev:
Jag skulle bli lika kränkt om någon bröt sig in hos mig, rotade runt i mina saker å snodde hojnycklarna som om någon misshandlade eller våldtog mig.
Jag förstår din tanke om kränkningen som sådan. Däremot tror jag inte att det finns något enda våldtäktsoffer, manligt eller kvinnligt, som skulle jämställa den kränkningen med att bli av med ett motorfordon...

spectre skrev:
2256962 Vem är det som har skyllt på att förövarna har haft en dålig uppväxt?

/ Spectre som fortfarande tycker att ett människoliv är mer värt än en motorcykel.
Det var mer en rent allmänn betraktelse som ofta förekommer i situationer med brottslingar. Är nästan säker på att även du känner till detta faktum...

I just detta fallet tror jag det var "ungdomligt oförstånd" som förekomm, tror fortfarande att om man är så gammal så att man har (o)förstånd att stjäla en annan persons ägodel samt kunskapen att framföra densamma så vet man att detta inte är rätt och riktigt.

Säger inte emot dig gällande människoliv vs. MC men min grundtanke är fortfarande väldigt enkel:
Hade i detta fallet grabbarna inte stulit MC:n hade denna otrevliga situation aldrig uppkommit, eller hur?!

Last edited:
Hoztic skrev:
2256742 Det handlar inte om pengarna, det handlar om att stjäla, att kränka någon annan. Jag skulle bli lika kränkt om någon bröt sig in hos mig, rotade runt i mina saker å snodde hojnycklarna som om någon misshandlade eller våldtog mig. Jag skulle faktiskt hellre ta några käftsmällar än att bli bestulen/få inbrott. Det handlar om respekt för sina medmänniskor, och stjäl man från någon annan så har man visat att man totalt saknar respekt, och förtjänar ingen tillbaka.

En tand för tand.. :rolleyes:

Har inte sett dig göra det förr Hoztic, men nu snackar du verkligen skit. Att jämställa våldtäkt med ett inbrott, pyttsan. Du vet inte vad du snackar om. :)

Om där nu är någon stackars människa som både har blivit våldtagen och utsatt för inbrott, sätter jag rätt mycket pengar på att våldtäkten var mer kränkande.

Jag tror inte ett skvatt på att du skulle bli lika kränkt om du blev VÅLDTAGEN som om du skulle bli bestulen på dina hojnycklar.

spectre skrev:
2257051 Självklart inte. Jag har heller aldrig försvarat ungjävlarna som stal motorcykeln, däremot tyckte jag att det var fel att försöka köra ihjäl dom.
OK, tror vi förstår varandra, :tummenupp även om vi inte riktigt kan veta att så var fallet att han försökte köra ihjäl dom!

larsson_ skrev:
2256733 Händelseförloppet enligt Pontus
Tack för mej. //Pontus

Nu låter det ju åtminstone som att din släkting inte har försökt köra på dom, utan försökt stanna dom genom att blockera vägen varpå dessa har kört rakt in i bilen, vilket är enligt mig helt korrekt gjort. :tummenupp

Hoppas att hojen klarade det någorlunda bra och att det inte blir något trassel med FB..

Golddigger skrev:
2256989 ... min grundtanke är fortfarande väldigt enkel:
Hade i detta fallet grabbarna inte stulit MC:n hade denna otrevliga situation aldrig uppkommit, eller hur?!

Om flera här på sh inte kört för fort hade dom fortf. kanske varit i livet, är det rätt åt dom bara för de? Enligt dig måste det ju va så, begår man brott och det sedan händer något så är det rätt åt dom jävlarna!

HanneZ skrev:
2257084 Om flera här på sh inte kört för fort hade dom fortf. kanske varit i livet, är det rätt åt dom bara för de? Enligt dig måste det ju va så, begår man brott och det sedan händer något så är det rätt åt dom jävlarna!
Säger inte att det är "rätt åt dom", men gör man en sak får man ju räkna med att det kan få konsekvenser! Ska försöka ge ett par exempel så till och med du förstår!

*Har du sex med flickvännen utan skydd får du räkna med att hon kan bli gravid!
*Samma gäller om du går till en prostituerad utan skydd, du kan åka på nåt!
*Står du med en skruvmejsel i tändningslåset på någon annans hoj finns risk att du åker på en rejäl knogmacka!
*Bakhjulsåkning förbi en skola i 110 km/h kan innebära att lappen dras in om polisen tittar på.
*Käkar du en två veckor gammal räkmacka kan det resultera i oräknerliga besök på toaletten.
*Tar du risken att slå ihjäl någon så får du vara beredd på att det faktiskt kan innebära några års frihetsberövande.

Har försökt att åskådliggöra det här så tydligt som det bara går, gör nu ditt bästa i att försöka förstå.

Vad jag hela tiden försökt att säga är att alla måste förstå att det man gör får/kan få konsekvenser, inget annat!

Last edited:
bbkolado skrev:
2256821
själv klart va de korkat att dom körde runt me hojen me plåten och hela skiten på. men de är bara små snorvalpar som ville leka häftiga och de slutade jävligt illa.
ena killen åkte till sjukan och de sägs att grabbana gjorde mot anmälan mot din morbror eller va de nu va.

Mvh/bbkolado från väsby

Synd att han inte blev lemlästad....

Antingen har du reggat dig här för att driva eller så vet jag inte vad du snackar om. Menar du att killarna var dumma för att dom körde runt med en hoj och inte försökte undgå upptäkt? Alltså var det ok att dom snodde hojen?
Vad var det du skulle ha gjort, förstod inte det riktigt.... Förklara dig gärna!
Du verkar iaf vara omkring stulna hojar ganska ofta (enl. dina inlägg)

Om det här hade hänt mig hade jag tagit lagen i egna händer.... Att få en anmälan på sig....
Och polisen då?? Vad har snorvalparna sagt till dom? Vi åkte på en snodd hoj, utan KK, och så kom ägarn och körde ut framför oss så att vi körde in i honom för vi kan inte köra hoj......

Jag vill inte ens tänka tanken om var Sverige kommer att befinna sig om 10-15 år!

Last edited:
69:an skrev:
2256610 Kan du, driverinblack, berätta vad du tycker är lagom och rimligt straff för ett brott som tillgrepp av fordon? Fängelse, i så fall hur länge? Ett brutet ben? Krossad lever och njurar, rikliga inre blödningar och punkterade lungor? Amputation av ett eller båda benen? Hjärnskada med efterföljande blindhet/dövhet/talbortfall? Ryggmärgsskada med halv- eller rent av totalförlamning?
Jag vill att du talar om exakt hur långt på skalan av kroppsskador/invaliditet/död som är befogat som straff/vedergällning för att ta en sak som är någon annans.
Unidoc, ghandi, Two stroke man, Karhu, brillfisk, Yoshi_gixxeRR, josman, zajtar, Scorpion.SE, Pluggen eller Swedie får också gärna komma med kompletterande uppskattningar av rimliga grader av invaliditet för tillgreppsbrott.

Kan svara för mig sjäkv då och säga "All of the above" är väl enligt mig rimliga straff. Har jag för mina surt sparade slantar köpt min drömhoj/bil/kåk/vattenskoter/båt ja i princip vafan som helst som ligger på en stadig peng för att sedan se 2 ungjävlar/alkisar/karlaslokar/kärringjävlar dra iväg me skiten så kan dom gott få köra åt helvete eller som i detta fallet bli körda åt helvete.

Hårdare straff inom alla brottsrubriceringar och massvis med fler livstids utvisningar av ALLA invandrare som begår brott, inte bara mörkhyade som vissa verkar tro direkt man säger ordet invandrare utan ALLA, norrmän, finnar, danskar, polacker, tjecker, tyskar You name it

Last edited:
Golddigger skrev:
2257102 Säger inte att det är "rätt åt dom", men gör man en sak får man ju räkna med att det kan få konsekvenser! Ska försöka ge ett par exempel så till och med du förstår!

*Har du sex med flickvännen utan skydd får du räkna med att hon kan bli gravid!
*Samma gäller om du går till en prostituerad utan skydd, du kan åka på nåt!
*Står du med en skruvmejsel i tändningslåset på någon annans hoj finns risk att du åker på en rejäl knogmacka!
*Bakhjulsåkning förbi en skola i 110 km/h kan innebära att lappen dras in om polisen tittar på.
*Käkar du en två veckor gammal räckmacka kan det resultera i oräknerliga besök på toaletten.
*Tar du risken att slå ihjäl någon så får du vara beredd på att det faktiskt kan innebära några års frihetsberövande.

Har försökt att åskådliggöra det här så tydligt som det bara går, gör nu ditt bästa i att försöka förstå.

Vad jag hela tiden försökt att säga är att alla måste förstå att det man gör får/kan få konsekvenser, inget annat!
Absolut! Man skall vara mycket medveten om konsekvenserna för sitt handlande. Konsekvensen av t.ex. att trycka av någon av vägen kan bli fängelse.

Nu är jag något onykter och tar inget som helst ansvar för vad jag skriver! :mattias :)

HanneZ skrev:
2257415 Absolut! Man skall vara mycket medveten om konsekvenserna för sitt handlande. Konsekvensen av t.ex. att trycka av någon av vägen kan bli fängelse.

Nu är jag något onykter och tar inget som helst ansvar för vad jag skriver! :mattias :)
Konsekvenserna att trycka någon av vägen kan säkert rendera i ett fängelsestraff. Om så verkligen var i detta fallet ska vi nog låta vara osagt då versionerna går isär. :)

Lätt att vara macho på ett chat forum på internet men att i själva verkligheten köra på någon annan människa med risk för döden/förlamning är en helt annan sak. faktiskt :)

lorkan skrev:
2255468 Sedan när vi får höra att det är en 16åring som snodde hojen och som tog med sin lillebror 11 på en "provtur", då är det fortfarande lika gott åt dom va?

Ni dömer inte lite väl tidigt tycker ni?

Det spelar väl ingen roll hur gamla de är? Om min hoj blev stulen skulle jag bli lika förbannad oavsett om det var en 3-åring eller 98-åring som hade snott den. (Jaja, lite överdrivet)

Olof.B skrev:
2257446 Det spelar väl ingen roll hur gamla de är? Om min hoj blev stulen skulle jag bli lika förbannad oavsett om det var en 3-åring eller 98-åring som hade snott den. (Jaja, lite överdrivet)

Klart det spelar roll. En vuxen människa har väl ett helt annat ansvar och omdöme än en 14åring?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman