Krocken i rotebro i måndas

MrRoadSnail skrev:
2256725 Nej, det gör jag inte. Du har väl inte sett ordet fortkörning, har du?

Den jämförelsen är din, om du inte vill bevisa att det var det jag skrev.

Du har rätt, du sa inte det, men kör man för fort måste man vara medveten om att det kan gå illa, eller?

josman skrev:
2256730 Om du kör för snabbt så ska du ha i åtanke att "farten dödar".
Men det är man väl medveten om??
OBS!! Jag säger bara att alla handlingar har sina konsekvenser.

Förhoppningsvis är man medveten om det även om jag tror att många med mig lätt glömmer. :tomten

Men bara för att det har konsekvenser så vill jag inte se ett gäng blodhundar på sjötomt.com sitta och applådera att någon har prejat ner en fortkörande hojåkare i diket.

spectre skrev:
2256308 Menar du på fullaste allvar att bara för att man stjäl någons motorcykel så förkänar man att dö? Säg att självrisken låg på 10.000 kronor på den där motorcykeln så att två människorliv är värda 5.000 kronor styck. Hör du inte hur fan du låter?
Det handlar inte om pengarna, det handlar om att stjäla, att kränka någon annan. Jag skulle bli lika kränkt om någon bröt sig in hos mig, rotade runt i mina saker å snodde hojnycklarna som om någon misshandlade eller våldtog mig. Jag skulle faktiskt hellre ta några käftsmällar än att bli bestulen/få inbrott. Det handlar om respekt för sina medmänniskor, och stjäl man från någon annan så har man visat att man totalt saknar respekt, och förtjänar ingen tillbaka.

larsson_ skrev:
2256733 Hej. Jag skriver från min kompis medlemskap nu eftersom jag själv inte är medlem här men var tvungen att skriva eftersom det var min morbrors hoj!

NI SOM INTE VET VAD SOM HÄNDE SKA INTE HITTA PÅ ER EGNA LILLA HISTORIA!

Det var såhär: Hojen blev snodd utanför hans arbetsplats (Infra City, Upplands Väsby) ungefär två minuter innan han slutade. Vittnen kunde peka ut vilket håll de två ungdomarna hade åkt och säga att de var invandrare. Han åkte ut med bilen och letade efter dem, samma sak gjorde jag och min far. Ungefär fyra timmar efter stölden hade min morbror mött dem på hans hoj (inte ens en kilometer ifrån var de snodde den, de dumma jävlarna hade kört runt i det området i timmar med reg-plåten på och allt). Då hade han gjort en U-sväng för att sedan åka efter dem men de hade också svängt runt. Så nu mötte han dem igen och svängde in FRAMFÖR DEM OCH STANNADE i en ungefär 45 graders vinkel på deras körfält, men de två ungdomarna ville inte stanna och körde in i hans vänstra sida av bilen när de försökte komma förbi. Då ramlade de förstås och VAR KAPABLA ATT SPRINGA därifrån så snabbt att min morbror inte ens hann komma ut ur bilen och plocka dem.

En familjemedlem till en av gärningsmännen kom till platsen efter att tag och kunde säga att en av ungdomarna var 18 år och andra vittnen kunde säga att den andra var i samma ålder, inte yngre än 16.

Ungdomarna kom undan och polisen orkar inte ta tag i saken.

Nu hoppas jag att ni som var emot min morbror ändrar er och tar en tankeställare på om det här var så fel egentligen. De hade tur som snodde den av den så pass ”lugn” kille, det hade kunnat gå värre.

Tack för mej. //Pontus

SVERIGE ÄR FANTASTISKT!!!! Och killarna kommer att vara kungar och coola och vet att nästa gång är det bara att göra likadant igen, det händer ändå ingenting!!!
Obs!! Jag är själv invandrare, och det är så snett att man som svensk inte får säga ett ord om invandrare utan att bli kallad för rasist. Såna som dom här killarna är de som ger oss dåligt rykte omedvetet kommer din morbror och du och andra att se en invandrare och placera dom i ett fack, för det är så 99% av människorna gör. Och det facket är märkt "kriminell"

josman skrev:
2256749 SVERIGE ÄR FANTASTISKT!!!! Och killarna kommer att vara kungar och coola och vet att nästa gång är det bara att göra likadant igen, det händer ändå ingenting!!!
Obs!! Jag är själv invandrare, och det är så snett att man som svensk inte får säga ett ord om invandrare utan att bli kallad för rasist. Såna som dom här killarna är de som ger oss dåligt rykte omedvetet kommer din morbror och du och andra att se en invandrare och placera dom i ett fack, för det är så 99% av människorna gör. Och det facket är märkt "kriminell"
Som född svensk så får jag ju inte säga sådär, men jag håller med dig till fullo! :) Som vanligt (oavsett om det är poliser, invandrare, hojåkare, väktare, tanter i kassan på Ica eller fotbollsfarsor) är det en liten klick som ger massan ett dåligt rykte :huvet

josman skrev:
2256749
Såna som dom här killarna är de som ger oss dåligt rykte omedvetet kommer din morbror och du och andra att se en invandrare och placera dom i ett fack, för det är så 99% av människorna gör. Och det facket är märkt "kriminell"

Precis. :tummenupp
Några få som drar alla andra i skiten. Hoppas "ni" försöker påverka "dem" inom "er grupp" att de är fan inte coola annat än inom sin egna lilla grupp. Utanför den är de ligister och en nobody. De sabbar som fan för andra på bred front.

Respekt förtjänar man, den kan man aldrig kräva. Respekt betyder dessutom inte att man är rädd för den som man respekterar, DET verkar jävligt många ha glömt tyvärr :-/

(och ja, jag menar inte bara att "invandrare" skall "ta det inom sin grupp" utan att vi andra svennar och vemsomhelst hytter åt snorungar när de beter sig som puckon. Jag har flera gånger i vintras skällt ut glin för att de kastar snö, sten och isblock från en gångbro ned på bilvägen där jag bor. även stannat vid ett annat tillfälle, och tagit med mig digitalkameran som jag lyckligtvis hade med mig, och kilat upp på en klippkant där ungar slängde ned bråte på vägen och hotat med att ta deras bilder och sätta upp dem i portarna runt omkring och skriva vad de gjort . . .

satkärringen på gården som fanns när man var liten hade faktiskt en funktion, hon fostrade en del hon också, satte gränser och visade vad som var acceptabelt och inte.

så, långt slut. sorry, blev skrivnödig...)

Last edited:
larsson_ skrev:
2256733 Hej. Jag skriver från min kompis medlemskap nu eftersom jag själv inte är medlem här men var tvungen att skriva eftersom det var min morbrors hoj!

Det var såhär:

Tack för mej. //Pontus
Äntligen så kommer det riktig fakta i händelsen och inte bara en massa drömmar som det skrivits här..förstog att det skulle vara nått snällt ändå.
Grabbarna kommer springa runt i ghettot och skrika hur jävla balla dom var när dom snodde en båge och vart jagad av vad dom komer beskriva som ett swat team från usa... jävla drägg

larsson_ skrev:

Det var såhär: Hojen blev snodd utanför hans arbetsplats (Infra City, Upplands Väsby) ungefär två minuter innan han slutade. Vittnen kunde peka ut vilket håll de två ungdomarna hade åkt och säga att de var invandrare. Han åkte ut med bilen och letade efter dem, samma sak gjorde jag och min far. Ungefär fyra timmar efter stölden hade min morbror mött dem på hans hoj (inte ens en kilometer ifrån var de snodde den, de dumma jävlarna hade kört runt i det området i timmar med reg-plåten på och allt). Då hade han gjort en U-sväng för att sedan åka efter dem men de hade också svängt runt. Så nu mötte han dem igen och svängde in FRAMFÖR DEM OCH STANNADE i en ungefär 45 graders vinkel på deras körfält, men de två ungdomarna ville inte stanna och körde in i hans vänstra sida av bilen när de försökte komma förbi. Då ramlade de förstås och VAR KAPABLA ATT SPRINGA därifrån så snabbt att min morbror inte ens hann komma ut ur bilen och plocka dem.

En familjemedlem till en av gärningsmännen kom till platsen efter att tag och kunde säga att en av ungdomarna var 18 år och andra vittnen kunde säga att den andra var i samma ålder, inte yngre än 16.

Ungdomarna kom undan och polisen orkar inte ta tag i saken.

Nu hoppas jag att ni som var emot min morbror ändrar er och tar en tankeställare på om det här var så fel egentligen. De hade tur som snodde den av den så pass ”lugn” kille, det hade kunnat gå värre.

Tack för mej. //Pontus
aa du pontan en av killana går me krykor nu så de låter som din morbror hade rätt men inte så rätt att grabben går me krykor. själv klart va de korkat att dom körde runt me hojen me plåten och hela skiten på. men de är bara små snorvalpar som ville leka häftiga och de slutade jävligt illa.
ena killen åkte till sjukan och de sägs att grabbana gjorde mot anmälan mot din morbror eller va de nu va.
själv så skulle jag aa göra mycke me dom här grabbana om jag.
säger bara lika till me allt och hoppas man inte får höra mer sånna tråkiga slut.

Mvh/bbkolado från väsby

spectre skrev:
2256804 Och sparkat in fittan på dom, mördat dom tills dom dog och sedan pissat på deras gravar!!!!!11111ettettoneoneoneoneetthundraelva :rolleyes:
spectre
jävligt tufft inlägg måste jag baa sägaa du ejätte tuff nu som säger sånt :tummenupp

spectre skrev:
2256804 Och sparkat in fittan på dom, mördat dom tills dom dog och sedan pissat på deras gravar!!!!!11111ettettoneoneoneoneetthundraelva :rolleyes:
du är ordentligt löjlig. sluta bete dig som en barnrumpa

bbkolado skrev:
2256821 ena killen åkte till sjukan och de sägs att grabbana gjorde mot anmälan mot din morbror eller va de nu va.
säger bara lika till me allt och hoppas man inte får höra mer sånna tråkiga slut.

men jisses vilken värld vi lever i... :näsblod

stackars j-vla tjuvar.

Swedie skrev:
2256840 du är ordentligt löjlig. sluta bete dig som en barnrumpa

men jisses vilken värld vi lever i... :näsblod

stackars j-vla tjuvar.
aaa stakars tjuvar nää inte direkt men fan de va lite för mycke de där.

och den där tuffingen spectre ee bara för löjlig

bbkolado skrev:
2256821 aa du pontan en av killana går me krykor nu så de låter som din morbror hade rätt men inte så rätt att grabben går me krykor. själv klart va de korkat att dom körde runt me hojen me plåten och hela skiten på. men de är bara små snorvalpar som ville leka häftiga och de slutade jävligt illa.
ena killen åkte till sjukan och de sägs att grabbana gjorde mot anmälan mot din morbror eller va de nu va.
Jamen det är klart, han skulle ju ha låtit kidsen få fortsätta köra runt på hojen. De ville ju bara ha lite roligt och skadade inte någon. :rolleyes:

Tittar man dessutom på vad Pontus skrev så var det ju så att motorcykeltjuvarna körde på morbroderns bil. Inte tvärt om.

Esquire skrev:
2256855 Jamen det är klart, han skulle ju ha låtit kidsen få fortsätta köra runt på hojen. De ville ju bara ha lite roligt och skadade inte någon. :rolleyes:

Tittar man dessutom på vad Pontus skrev så var det ju så att motorcykeltjuvarna körde på morbroderns bil. Inte tvärt om.

va jag såg så va de morbrorn som byte fil och körde på grabbana. för hojen va på samma fil och morbror eller va de nu va hade bytt fil . så där där me att grabbana skulle göra u sväng e bara bullshit

bbkolado skrev:
2256861 va jag såg så va de morbrorn som byte fil och körde på grabbana. för hojen va på samma fil och morbror eller va de nu va hade bytt fil . så där där me att grabbana skulle göra u sväng e bara bullshit

Var nu inte lessen! Tjuvarna verkar ju vara vid god vigör med tanke på att dom sprang ifrån ägaren. Synd bara att dom saknar båge nu... men dom kanske snor din ikväll när du petar i dig sill och nubbe. Slutet gott allting gott!

:) heheheh
Two stroke man skrev:
2256872 Var nu inte lessen! Tjuvarna verkar ju vara vid god vigör med tanke på att dom sprang ifrån ägaren. Synd bara att dom saknar båge nu... men dom kanske snor din ikväll när du petar i dig sill och nubbe. Slutet gott allting gott!

Grabbarna ska väll bara va glad att de vart stopade i tid innan de hade lyckats köra ihjäl sig. Eller råkade ut för någon som inte gillar att bli av med sin hoj mera.

69:an skrev:
2256610 Kan du, driverinblack, berätta vad du tycker är lagom och rimligt straff för ett brott som tillgrepp av fordon? Fängelse, i så fall hur länge? Ett brutet ben? Krossad lever och njurar, rikliga inre blödningar och punkterade lungor? Amputation av ett eller båda benen? Hjärnskada med efterföljande blindhet/dövhet/talbortfall? Ryggmärgsskada med halv- eller rent av totalförlamning?
Jag vill att du talar om exakt hur långt på skalan av kroppsskador/invaliditet/död som är befogat som straff/vedergällning för att ta en sak som är någon annans.
Unidoc, ghandi, Two stroke man, Karhu, brillfisk, Yoshi_gixxeRR, josman, zajtar, Scorpion.SE, Pluggen eller Swedie får också gärna komma med kompletterande uppskattningar av rimliga grader av invaliditet för tillgreppsbrott.

(Förtydligande; jag syftar inte specifikt på händelsen i början av tråden, utan på de efterföljande resonemangen.)
Sedan, som litet överkurs, skulle ni väl kunna utveckla vilka straff som vore rimliga för exempelvis våldsbrott och kvinnofridsbrott. Om döden är lagom för att ta en pryl som inte är ens egen, vad är då lagom straff för misshandel, grov våldtäkt eller mord? Fundera gärna litet, och återkom när ni är klara. Jag sitter inte uppe och väntar, om man säger så...

I sverige är väl lämpligt straff för en hojstöld vilkorligt. I vissa kulturer kapar man händerna på tjuvar... Det är politikerna som bestämmer straffsatserna för brott, inte jag. Jag gillar inte heller Judge Dred-mentaliteten utan jag anser att alla ska dömmas vid en domstol inte lynchas av pöbel eller skickas till Guantanamo godtyckligt.

Om sedan tjuvarna råkar skadas under flykten så får det väl räknas som en arbetsskada. Hur skulle du stoppat en tjuv på din hoj? Själv skulle jag nog tagit en tur med min andra hoj, och gett dom en T-bone om jag hittat dom. Som man sa när man var lite: Den som ger sig in i leken får leken tåla!

Sen finns ju alltid chansen att det inte är tjuven som sitter på hojen. Kanske nån som köpt den med förklaringen att den kommer från en skrot( importerad från yljzlsx el dyl) och kan därför inte reggas in. Då är det ju synd, men man kan inte göra omelett utan att knäcka några ägg.

69:an skrev:
2256610 Kan du, driverinblack, berätta vad du tycker är lagom och rimligt straff för ett brott som tillgrepp av fordon? Fängelse, i så fall hur länge? Ett brutet ben? Krossad lever och njurar, rikliga inre blödningar och punkterade lungor? Amputation av ett eller båda benen? Hjärnskada med efterföljande blindhet/dövhet/talbortfall? Ryggmärgsskada med halv- eller rent av totalförlamning?
Jag vill att du talar om exakt hur långt på skalan av kroppsskador/invaliditet/död som är befogat som straff/vedergällning för att ta en sak som är någon annans.
Unidoc, ghandi, Two stroke man, Karhu, brillfisk, Yoshi_gixxeRR, josman, zajtar, Scorpion.SE, Pluggen eller Swedie får också gärna komma med kompletterande uppskattningar av rimliga grader av invaliditet för tillgreppsbrott.

(Förtydligande; jag syftar inte specifikt på händelsen i början av tråden, utan på de efterföljande resonemangen.)
Sedan, som litet överkurs, skulle ni väl kunna utveckla vilka straff som vore rimliga för exempelvis våldsbrott och kvinnofridsbrott. Om döden är lagom för att ta en pryl som inte är ens egen, vad är då lagom straff för misshandel, grov våldtäkt eller mord? Fundera gärna litet, och återkom när ni är klara. Jag sitter inte uppe och väntar, om man säger så...

Tja, hugg av vänster hand vid första brottet, höger vid nästa brott och huvudet vid treje... Detta vid grövre brott som mord, våldtäckt och stöld.

bbkolado skrev:
2256821 aa du pontan en av killana går me krykor nu så de låter som din morbror hade rätt men inte så rätt att grabben går me krykor. själv klart va de korkat att dom körde runt me hojen me plåten och hela skiten på. men de är bara små snorvalpar som ville leka häftiga och de slutade jävligt illa.

Mvh/bbkolado från väsby

spectre
jävligt tufft inlägg måste jag baa sägaa du ejätte tuff nu som säger sånt :tummenupp

Spelade du blockflöjt på alla svenskalektioner...verkligen? Trist...

Om en bara hoppar på kryckor så behöver ju inte det betyda att det är några allvarliga skador. Han kanske stukade en fot när han flydde från morbrodern?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman