Krock på bana

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Kan ju aldrig vara på något annat sätt, person A kör på bana med en cbr 600 från 1996 värd 9000:- för han har inte råd med att skrota något dyrare, person B tar ut sin H2R värd 250 000:- på samma bandag, ska då person A betala person B's dyra hoj om de råkar köra ihop?

Vart får man tag på en H2R för 250 000:-? :kär jag döper direkt!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Trådstartaren har alltså själv skrivit under att han är medveten om att respektive part får stå för sina skador oavsett vem som varit vållande.

Case closed.
Så då är det fritt fram att köra över varandra? Rena vilda västern alltså?

Var skriver jag att det är fritt fram att köra över varandra...?

Den här tråden handlar från början om vem av två inblandade förare som skall stå för kostnaderna, alltså innan tråden gled över i någon slags pseudo-diskussion om försäkringsfrågor som inte har ett skvatt med den ursprungliga frågan att göra.

Trådstartaren har själv skrivit under att var och en står för sina egna kostnader. Alltså svaret på trådstartarens fråga. Alltså så "case closed" det bara kan bli.

Det känns som att en hel del deltagare i dessa aktiviteter bör läsa på så att de förstår vad de skriver under. Och som flera andra påpekat - se till att ha en gällande försäkring. Eller stanna hemma. Eller låt i alla fall bli att dyka upp med en hoj som ni inte har råd att betala en gång till.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Man kanske skulle införa betalningsansvar i motogp, ducati och iannone skulle ligga pyrt på det isf:hihi
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag sammanfattar ersättningsfrågan, kanske kan hjälpa någon någon gång i framtiden :)

Jag anmälde skadan till försäkringsbolaget där jag har min hoj försäkrad för att se vart det leder. Jag hade halvförsäkring och dessutom täcker inte mitt bolag bankörning så där var det ett solklart nej. De skickade vidare anmälan till motpartens fb, vilka inte heller täcker bankörning så där fick man ingenting heller.

Jag fick däremot ersättning för skyddsutrustning på hemförsäkringen och kostnader för sjukvårdsbesök på personförsäkringen.

Såååå, om någon är trött på sin bankittade Daytona 675 och sin racebuss så tar jag gärna emot donationer :D
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag tycker att i princip oavsett hur skyldig han är till kraschen så betalar varje person sitt eget skit. Man skall inte släpa ut saker på bana som man är mer rädd om än att det kan ligga i lecan utan att man blir ledsen.

Nästa gång är det du som klantar till dig och ligger där då en Desmosedichi i gruset är inte du sugen att plocka upp plånboken.


SEXTIO friggin' "gilla" på detta inlägget just nu.
Medlemsinventering...?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top