Krock i Haninge i fredags med en Impreza

Jag körde prick 70 när jag åkte av med hojen för det var på en 70 sträcka det hände.
:fakta

Anpassa din hastighet efter omgivningen. Ligger det grus på vägen kan BILAR hålla 70, men inte du.
Finns flera alternativ varför du inte ALLTID kan hålla just vad högsta tillåtna hastighet visar.
Kör du i 110 på motorvägen när resten håller 35 för att det är snö överallt?

moralens väktare VS sämhället:tummenupp :tummenupp

olyckor händer...lev med det...

Självklart. Men ligger det inte i allas intresse att försöka undvika dem?

Jag antar att du inte skulle tycka att det var "lika hemskt" om din dotter körde in i en felparkerad bil med sin cykel och omkom som att hon blev överkörd vid ett oövevakat övergångställe av en en rattfull som körde 180.

Anpassa din hastighet efter omgivningen. Ligger det grus på vägen kan BILAR hålla 70, men inte du. Finns flera alternativ varför du inte ALLTID kan hålla just vad högsta tillåtna hastighet visar. Kör du i 110 på motorvägen när resten håller 35 för att det är snö överallt?
Jag tror WestW försökte säga något helt annat. Att folk alltid håller högsta tillåtna hastighet i efterhand oavsett hur fort det egentligen gick.

Tänk så många urperfekta medborgare det finns på sporthoj.com. Det är underbart att läsa alla ajabaj-inlägg och verkligen veta att ingen av dem kör eller har kört för fort eller olämpligt någon gång.:tummenupp

:rolleyes:

Back