Krock i Haninge i fredags med en Impreza

Jasså han måste krocka först innan han får vett i skallen att det inte är normalt av en anledning att busköra i stan? Smart kille.
Revben är inte skönt att knäcka, verkar ta lååång tid att laga. Stackars fru.

satan vad fort dom åker inne i stan. Konstigt att dom inte kör på någon.

konstigt att dom inte kör på en döv -möjligtvis...

se dig själv gåendes på stan kl 04.30 på morgonen, du ska gå över en gata, du hör om det kommer en bil med raka rör inom en radie på 1 km, minst. och hör du den inte, så ser du dig för...

ta en promenad under industrisemestern i centrala sthlm kl 04.30...och fundera på hur stor risken är, att du ska gå över gatan, utan att se dig för, eller höra vad som är i närheten.

man ser fotgängare som oskyldiga stackare (vilket dom är) men går man själv, så finns det inte på kartan att bli påkörd om man har en minsta smula vett / försiktighet / hörsel. Det är en annan sak med bratsen som springer ut mellan bilar, pratandes i mobil, 7 meter framför ett övergångsställe, i mörkret, utan reflexer.

eller de som springer ut framför bussar....

sätter min egen pung på att 99,9% av fotgängarna som stryker med, gör otroligt klantinga / naiva passager över vägar, utan att iakta försiktighet. oavsett om bilföraren kör 30, 50, 70, 90, 110 eller 210....

sätter min egen pung på att 99,9% av fotgängarna som stryker med, gör otroligt klantinga / naiva passager över vägar, utan att iakta försiktighet. oavsett om bilföraren kör 30, 50, 70, 90, 110 eller 210....

Du värdesätter inte den högt va?

Fyllon kör också ihjäl folk runt just 04:30tiden du nämner.

se dig själv gåendes på stan kl 04.30 på morgonen, du ska gå över en gata, du hör om det kommer en bil med raka rör inom en radie på 1 km, minst. och hör du den inte, så ser du dig för...

ta en promenad under industrisemestern i centrala sthlm kl 04.30...och fundera på hur stor risken är, att du ska gå över gatan, utan att se dig för, eller höra vad som är i närheten.

man ser fotgängare som oskyldiga stackare (vilket dom är) men går man själv, så finns det inte på kartan att bli påkörd om man har en minsta smula vett / försiktighet / hörsel. Det är en annan sak med bratsen som springer ut mellan bilar, pratandes i mobil, 7 meter framför ett övergångsställe, i mörkret, utan reflexer.

Så det är alltså rättfärdigat att gasa helvet om man har en bil som låter tillräckligt högt?

Det låter på dig som att fotgängarna får skylla sig själv om dom blir överkörda av en hormonstinn Impreza på morgonen om dom ändå är så puckade att gå omrking utan att se sig för trots att en bil som låter väldigt mycket är ute och gasar?

Att det är 50 och 30 inne i stan kan ju beror på att folk, djur, fordon etc kan vingla ut på gatorna lite här och där under alla tider på dygnet.

Då borde vi ändra så att vi inte har hastighetsgränser utan istället har decibelgränser.
Ju högre din bil låter desto fortare får du köra, för då hör man ju mycket tidigare att du kommer, och fort går det också!

Edit: :yoparty:yoparty :yoparty

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=45259&mesg_id=45259&page=

Sat Dec-08-07 01:51 PM by No1

Eftersom att jag fått en hel del telefon samtal rörande vad som hände på Gudöbroleden i haninge i fredags så känner jag att det är läge att berätta här så att fakta kommer fram!!

Vi var på väg till Fürstenhoff motor med deras demo STI tillsammans med vänner som satt i bilen framför oss för att byta tillbaka till vinterdäck i från sommar däcken som vi hade pga en Tysklands resa som jag kom hem i från under fredagsmorgonen när bilen plötsligt får ett kast i ös regnet när vi kör ut ur Lidl rondellen, ett kast jag först lyckas häva för att i nästa sekund stå med nosen åt fel håll när däcken greppade med en frontalkrock som faktum!! :O/

Vi var under acceleration och hade ca 50-60km/h när bilen tappade fästet i en stor vattensamling samt att mötande fordon hade ca 50km/h då han hade ca 20-30m kvar till rondellen - kontentan av det hela blev att STI'n blev till skrot även om den visade sig hålla ihop extremt bra, min fru bröt 3 revben samt vänster fot medans jag endast om man ser till smällen slet av ett fäste på rygg muskeln - viktigast av allt, föraren av det andra fordonet klarade sig helt utan skador vilket var till en stor lättnad för mig!!

Det tragikomiska i det hela är att man kör åt h-vete när man kör i laglig fart och inte när man som vanligast dom senaste 15-20 åren fart fram som en buse på vägarna då det hade gått betydligt värre än vad det gjorde denna gång vilket har fått mig att inse att buseriet på allmänna vägar är över för min del och att fortsatt gasande kommer att ske på bana i fortsättningen!!

Kör försiktigt & trevlig jul på er alla!!

/Fürstenhoff.

Last edited:

Kan ju hålla med dig lite men samtidigt är det jävligt idiotiskt trots att sanorlikheten minskar drastiskt så tidigt/sent på dygnet. Men som "Blanco" skrev är det ju en lagom tid att sladda hem ifrån krogen eller efterfest. Är man ett gäng grabbar som går hem kan man nog överrösta deras tråkiga rs6a:pannkyss

Gasar man som en idiot kan man inte skylla på annat. Kommer man 150blås genom korsningar övergångsställen så kommer det en full person som traskar över och hamnar i grillen.
Samma dumma grej som att skylla på bilisten om man håller 200+ på allmänna väger och någon stackars gubbe kör ut.

Fan JärnMicke, du har aldrig tänkt på människor med ledhund, människor med hörapparater, barn som tittar genom 2m vp-rör, djur, liknande dårar från andra hållet osv? Men annars har du ju ett bra synsätt, det är som att ge polisen mina fortkörningsböter. Jag hade ju inte fått böterna om dom INTE hade stått där! :tummenupp

Och om man vill sluta spekulera och läsa den egna versionen kan man ju alltid klicka här istället.

det kan omöjligt vara han ni vet som har skrivit det inlägget, inte ETT enda ord har blivit SÄRSKIVET:confused: med tanke på att "han" tillhör särskrivningskungarna här på sporthoj:D

det kan omöjligt vara han ni vet som har skrivit det inlägget, inte ETT enda ord har blivit SÄRSKIVET:confused: med tanke på att "han" tillhör särskrivningskungarna här på sporthoj:D

Nu får du nog allt putsa glojärnen:tungan jag fick det till minst 6st särskrivningar.

Nu får du nog allt putsa glojärnen:tungan jag fick det till minst 6st särskrivningar.

ja jag såg nog att jag hade lite skit på glasen:huvet :tungan :) men nu e dom upputsade så nog faen e det "han" som har skrivit när jag läst det igen:tungan

Last edited:
Vad man skriver på ett forum och vad man säger till folk som frågar kan vara en sak. Vad som hände kan vara en annan.

Det är väl bra att dom inblandade klarade sig relativt bra från skador. :tummenupp Materiella saker går att ersätta.

Jag körde prick 70 när jag åkte av med hojen för det var på en 70 sträcka det hände.
:fakta

Back