Krock i Eslöv, Sallerup

Lite uppdatering.

Hojen hade krockat med en, ja vad ska man beskriva det som, en områdesgrind i plåt. Ivart fall så ser det ut som så att i skarven mellan två grindar så har den ena vikits in ca 30 - 50 cm i nederkant (hjulträffen gissar jag) men det som är mest tokigt är att det är ca 75 - 100 m bromsspår innan (det är 50 väg). Det måste gått ganska fort.
Nån som har mer info?

njaeee, tror inte det, har för mig att denna var helt blå ända ner, hennes ser ut att bli mörkare ju längre ner man kommer.

nope, men det brukar inte vara så många som använder bakbromsen samt att när det börjar det tjuta i däcket så brukar man lätta lite på bromstrycket om man kan köra (jag gör det i vart fall).

Last edited:

nope, men det brukar inte vara så många som använder bakbromsen samt att när det börjar det tjuta i däcket så brukar man lätta lite på bromstrycket om man kan köra (jag gör det i vart fall).

När man verkligen panikbromsar så drar man till med alla bromsar man har allt vad man orkar , råkar det bli svarta spår av bakdäcket så får det så va.

När man bromsar hårt med frambrosen så gåre rakt.

Hej nu e det så jag jag har varit och lagat porten som killen körde i sönder på lågpris. Dom va två stycken på hojen broms spåren är på ca 200 meter så dom ha kommit fort.körde rakt igenom en låst port hojen låg ca 20 meter innan för, nu tycker jag inte synd om killarna , men om ägaren för hojen var stulen. å det värsta är att dom sprang ifrån platsen så dom e fria inu...... MIKE THE BIKE

När man bromsar hårt med frambrosen så gåre rakt.

Nja det vill jag väl inte påstå.

Bromsar man hårt med frambromsen så går baken upp i luften...

Själv (när jag har bromsat så hårt jag kan/vågat) har jag upptäckt att jag låser bakhjulet och bara glider på det då det inte har speciellt mycket bromskraft, men det blir lite lätta ormspår efter det, och bromsar så att jag precis inte lyfter bakänden med frambromsen.

Ang spårlängd osv så är det bara att bromsa i en nedförbacke så får man rejält långa spår, och om det är där jag tror att det är så är det väl en ganska lång nedförbacke där.

Testa bromsa från samma hastighet i nedförbacke och i uppförbacke, det gör en stor skillnad.

Men bromsar du så att du låser frambromsen så går hojen rakt fram. Likaså om du bromsar med nerlägg så vill hojen resa på sig och gå rakt fram, man får tvinga ner den och det är då man råkar ut för s.k. lowsiders.

3128454 Nja det vill jag väl inte påstå.

Själv (när jag har bromsat så hårt jag kan/vågat) har jag upptäckt att jag låser bakhjulet och bara glider på det då det inte har speciellt mycket bromskraft, men det blir lite lätta ormspår efter det, och bromsar så att jag precis inte lyfter bakänden med frambromsen.

Ang spårlängd osv så är det bara att bromsa i en nedförbacke så får man rejält långa spår, och om det är där jag tror att det är så är det väl en ganska lång nedförbacke där.

Testa bromsa från samma hastighet i nedförbacke och i uppförbacke, det gör en stor skillnad.
Går baken upp i luften när du bromsar så har du fel bromsteknik, du ska inte hålla emot med armarna utan med benen och ryggen.

Det går rakt även fall du inte göra stoppie...
Lr liiite kanske det svänger om man bryter allt man orkar.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back