Kristna som får nog... (Något för Smartman kanske) :D

Jag har i alla fall reggat mig och lagt in en tråd nu.

Jag har just hittat hit till detta forum och är sjukt kristen och allt det där. Tänkte höra vad ni tycker man ska ha för kläder. Jeans har jag hajjat att man inte ska ha Cheap MOnday i alla fall, men om man vill ha en riktigt kristen appearance så att säga - vad rekommenderar ni då?
Jag funderar på att ha allmänt omoderna och fula kläder och inte klippa mig på länge. Det borde väl vara övertygande? Många verkar ju idag inte haja hur kristen jag är, eftersom jag klär mig modernt i ungdomskläder. Nej, nu får det vara nog.

Hur klär ni er? Är det riddarfrilla och allmänt Domus på er allihop?

http://www.kyrkforum.se/tro-attityd-och-karaktaer/668-kristna-klaeder.html#post7730

Vilket nonsens. :lol
Vad skulle en persons vetenskapliga, politiska, religiösa eller annan läggning ha med ansvar för sitt liv att göra?
Okej om du skrev så om socialdemokrater eller några som bevisligen är slappa men att säga att religiösa i regel inte tar ansvar för sina liv är ju rent ut sagt fel.
Tvärtom skulle jag säga, kristna tar ett mycket större individ- och samhällsansvar än andra.

Hehe du är ju nonsens personifierad så du är väl experten här...

Vad han menar är att religiösa inbillar sig att gud finns där och bestämmer vår framtid och därför inte själva behöver ta ansvar för den.

Vilket nonsens. :lol
Vad skulle en persons vetenskapliga, politiska, religiösa eller annan läggning ha med ansvar för sitt liv att göra?
Okej om du skrev så om socialdemokrater eller några som bevisligen är slappa men att säga att religiösa i regel inte tar ansvar för sina liv är ju rent ut sagt fel.
Tvärtom skulle jag säga, kristna tar ett mycket större individ- och samhällsansvar än andra.

Det jag säger är att de som totalt hänger sig åt religionen har lätt att skylla på sin gud när något går fel, istället för att ta tag i det själv och göra något åt det. Jehovas Vittne kontra blodtransfusioner är ett exempel. De låter hellre sitt barn dö av blodförlust än ger det en blodtransfusion eftersom det är Guds vilja. Om Gud vill att barnet ska leva så räddar han det.

Det jag säger är att de som totalt hänger sig åt religionen har lätt att skylla på sin gud när något går fel, istället för att ta tag i det själv och göra något åt det. Jehovas Vittne kontra blodtransfusioner är ett exempel. De låter hellre sitt barn dö av blodförlust än ger det en blodtransfusion eftersom det är Guds vilja. Om Gud vill att barnet ska leva så räddar han det.

Jag tror man ska akta sig för att göra Jehova till norm, jag har heller inte hört någon skylla på Gud när det går åt skogen.
Tycker snarare att de verkar ha ganska lätt att skylla på människan om jag ska vara ärlig.

Vad gäller blodtransfusioner så är det för att de anser blod vara heligt, det kan man tycka vad man vill om men så är det. Lite som att du eller jag inte skulle stoppa in någon annans hjärna i våra ev barn. Det är märkligt enligt mitt synsätt men så är det, jag har frågat några jag känner själv. Tips är annars att ta upp Jehova-grejer med Jehovas, det lägger en stämning som en flyttfilt över den bästa förfest. :D

Hehe du är ju nonsens personifierad så du är väl experten här...

Och dig har jag inte sett ett inlägg av på flera år så jag kommer inte ihåg mer än att varningsklockorna kommunist och dryg borde börja ringa.

Last edited:
Nurå, hehe :hihi

http://www.kyrkforum.se/foer-dig-som-aer-nyfraelst/670-att-staerka-sina-band-till-gud.html#post7763

:hihi

Hej vänner och troskamrater.

Jag kommer från en katolsk familj och blev som liten ofredad av en präst,
det gör mig ont att erkänna detta dåd men jag vill lätta mitt hjärta och därmed
bli närmre gud.

Min fråga äro hur jag kan göra för att känns gud bättre, omfamna Gud
och acceptera hans närvaro i min vardag?

x Bör jag avsäga kännedom om synder i vardagen och blunda för detta

x Min granne är kommunist och spelar proggmusik, bör jag säga åt honom att sluta i Guds namn?

x Är det kristligt att äga en så kallad kamphund?

x Slutligen, Xjell-kåpan kan omöjligen vara accepterad i ett kristet samhälle

Gå i frid, bröder och systrar
//Nyfrälst

:tummenupp

Det får gärna komma in några till och styra upp galenskaperna :hihi

IronMike är medlem så vi får kanske se något av honom snart :yoparty :tungan

Ja, jag får nog ta & prova på det kristliga livet ett tag! Sug & fräls broder!

"Masturbation i kall katakomb, mitt i svarta natten. Erektion under kristen ikon, spruta säd på katten"

(Bögmunken med The Kristet Utseende).

Halleluja Tamefan!

Vad gäller blodtransfusioner så är det för att de anser blod vara heligt, det kan man tycka vad man vill om men så är det. Tips är annars att ta upp Jehova-grejer med Jehovas, det lägger en stämning som en flyttfilt över den bästa förfest. :D

Jag vet att det är för att de anser att blod är heligt, vilket bottnar i deras religion.

Jag tog inte upp Jehova-grejer för Jehova-diskussionen, utom som ett exempel på vilka griller olika religioner och trosbekännelser sätter i huvudet på folk, och därför passar exemplet utmärkt in här. Mitt första inlägg i denna tråden var inte riktat mot kristna (eller någon annan trosbekännelse heller för den delen) utan i allmänhet mot religion som företeelse.

Stör mig nu inte, jag måste läsa klart kyrkforumet!

Bortmodererat redan :(

Last edited:
hehe. va borta några minuter o tog en cigg, när jag kommer tillbaka så är det 3 sidor borta från forumstråden. Fick dom nog av er eller vad hände?

Hur kommer man på att man ska leta efter ett kristet forum?
Ska snart i väg på fest när jag kommer hem ikväll lite småfull kan man nog göra nått kul inlägg i det kristna forumet.:D

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti