Kristen terrorism

Va?

Ena inlägget är inte mitt och det som är mitt bemöter abortfrågan och jag förklarar vad som hade behövts för att slippa att abortläkare blir mördade. Hur kan det jämföras med dina bögliknelser?

Du är konstig. Är du en trekkie?

(Din länkning funkar inte förresten. Jobbar inte du med datorer? Dags för karriärsbyte?)

Last edited:
Bara fyra svar på sex timmar? Jag trodde den här tråden skulle urarta till någonting roligt vid det här laget. :(

honkiie, nu tar det sig, eller hur? :) Jag sade ju det, ge aldrig upp!

Nåväl, en kille som nyligen friades fi en rättegång om 19 (!) illegala aborter, dvs mord, har blivit skjuten. Halleluja säger jag, om någon annan massmördare blir skjuten så saluterar vi det med! :fyllisar

Man blir inte misstänkt för 19 (!) illegala aborter hux flux.

Ja, att skämta om två medlemmars flörtande bör definitvt leda till banning om man jämför med att hota medlemmar till höger och vänster. :)

Du, kan man bli skenbannad för att man kallar en moderator för " MF" så ska man fan bli bannad om man kallar mig för bög. :mad:

mjaa, rubriken är vilseledande. hela tråden andas 'kristna killar söker andra kristna killar för givande träffar'...

Hur länge anser ni att man ska få göra abort? När går det över till "mord"?
Markus har bra koll på det där. Jag har för mig att han till och med drog upp riktigt löjliga argument med tidsgränser hit och dit. Som om att han skulle ha något att säga till om i frågan huruvida cheyerna skall ha/inte ha missfostret :confused:

Hur länge anser ni att man ska få göra abort? När går det över till "mord"?

Jag är inte läkare så jag kan inte säga på dagen/veckan var gränsen skall gå.

Som jag ser det: Mord är det om man aborterar fullt friska foster från och med det stadie i graviditeten då fostret/barnet är utvecklat nog att klara sig "på egen hand" utanför modern och det inte förligger fara för moderns liv att fortsätta graviditeten. Att man lyckats rädd ett barn i en viss vecka med halva NASAs resurser i anspråk är alltså inte vad jag kallar på egen hand.
Jag menar alltså då fostret har färdigutvecklad lung och hjärtkapacitet för att klara sig utan maskiner och mediciner.

edit1:
Eftersom vissa här ibland verkar tro att man är helt fri att abortera till v18 och att man därefter är näst intill fri att abortera så länge man bara snyftar lite så kan följande vara vettigt att ta del av:

"I Sverige måste Socialstyrelsens tillstånd inhämtas för att aborter efter graviditetsvecka 18 skall få utföras [8][14]. I de fall Socialstyrelsen bedömer att kraven på synnerliga skäl är uppfyllda och beviljar abortansökan så rör det sig om grava missbildningar på fostret (till exempel avsaknad av storhjärna), sjukdom hos kvinnan, som havendskapsförgiftning med komplikationer som HELLP eller i sällsynta fall svåra sociala förhållanden. Socialstyrelsen får aldrig ge tillstånd till sen abort om fostret kan antas vara livsdugligt, vilket enligt gällande praxis bedöms vara före vecka 22."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Abort

V18 är alltså gränsen för sen abort. Ja, man har lyckats rädda foster som bara varit någon vecka äldre MEN...
MEN, dessa foster är inte livsdugliga i sig själva. Man har däremot lyckats hålla dem vid liv länge nog för att de skall kunna bli livsduglia med hjälp av allehanda mediciner, maskiner och andra resurser. Det har alltså krävts en jäklans massa arbete för att ens hålla dem vid liv och risken för att dessa för tidigt födda skall få men är överhängande.....

edit2:
Jag tycker f.ö att man borde förbjuda könsbestämning innan v. 22. På så sätt minimeras risken för "könsaborter". Innan v22 har man som förälder knappast något behov av att veta könet. Magen syns ändå knappt och man har god tid på sig att måla barnrummet ändå.

Last edited:
edit2:
Jag tycker f.ö att man borde förbjuda könsbestämning innan v. 22. På så sätt minimeras risken för "könsaborter". Innan v22 har man som förälder knappast något behov av att veta könet. Magen syns ändå knappt och man har god tid på sig att måla barnrummet ändå.

Håller de facto med att socialstyrelsens regler speglar och ger en god bedömning i frågan.

Dock är s.k. "könsarborter" förkastligt. Kön bör vara en överraskning som sparas fram till förlossningen!

Markus har bra koll på det där. Jag har för mig att han till och med drog upp riktigt löjliga argument med tidsgränser hit och dit. Som om att han skulle ha något att säga till om i frågan huruvida cheyerna skall ha/inte ha missfostret :confused:

Ojsan, jag som trodde just tidsgränser var vad som avgjorde frågan men då förstår jag att jag hade helt fel.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph