Kris Biltema racing olja

Finns det ingen ny motsvarande? Dom förnyar sortimentet med nya förpackningar har jag sett på 2-taktsoljan.
 
Ja det är dags nu!!
Kan också passa på att fråga om någon kan svara vad det är för skillnad på JASO mb klassad olja (för skooter med separat växellåda, slutväxel) och vanlig bilolja?
Jag undrar om bilbolagen bara lurar konsumenternatt betala lite extra eller vilka additiver skulle skilja sig åt?
En skooter kan kanske gå lite varmare ibland samt ligga på något högre varvtal jämfört med en bil men vet inte om det förändrar något i oljan.
 
Den har inte utgått, bara ny förpackning och artikelnummer.

Blir att slänga i lite Biltemaolja i min Kawa H2 snart. +20hk direkt.
 
Dags att hamstra för alla som vill ha oljan i röd flaska med andra ord.
Gruppköp av de sista exemplaren på hyllorna?

Har någon testat om den nya oljan i grå dunk smakar annorlunda eller är det fortfarande samma lite lätt beska smak på den?
 
Dags att hamstra för alla som vill ha oljan i röd flaska med andra ord.
Gruppköp av de sista exemplaren på hyllorna?

Har någon testat om den nya oljan i grå dunk smakar annorlunda eller är det fortfarande samma lite lätt beska smak på den?
Lika dålig att steka i ? OKQ8 gör godare kolv med mos.
 
Min bryllings brorsa körde det i sin BMW och den skar dirEcKt. Hann knappt starta den.
 
Min bryllings brorsa körde det i sin BMW och den skar dirEcKt. Hann knappt starta den.
Där har vi den gamla vanliga nivån på oljetrådar! :tummenupp

Nu skulle vi bara ha haft Boris här, torrt konstaterande att grundoljan är samma som i många dyra märkesoljor och tillsatserna desamma i något varierande mängd och att huvudsaken är att dom uppfyller JASO
 
Där har vi den gamla vanliga nivån på oljetrådar! :tummenupp

Nu skulle vi bara ha haft Boris här, torrt konstaterande att grundoljan är samma som i många dyra märkesoljor och tillsatserna desamma i något varierande mängd och att huvudsaken är att dom uppfyller JASO

Jag har väldigt svårt och tro att någon utanför oljebolagens innersta krets har den kunskapen.
 
Jag har väldigt svårt och tro att någon utanför oljebolagens innersta krets har den kunskapen.
Nej, exakt vem som använder vilken basolja och exakt mängd på tillsatser är ju "hemligt" men man kan ju ta ett prov och analysera och komma väldigt nära sanningen.

Sen var det väl någon, i någon gammal oljetråd här som jobbade där dom tappade både Biltema och Statoil? (minns intge säkert) ur samma kran, men i olika flaskor...
Så lite information läcker ju ut.

 
Saknar även ett inlägg utav en tribolog alt självutnämnd tribolog som påvisar att margarin minsann gör samma nytta. Sedan några inlägg gällande de olika oljetillsatserna som tex Slisk50, Grafitpulver osv.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top