2486756 Ni är medvetna om att saddam dödade många fler än vad USAs armé gjorde när dom störta hans regim. Och saddam skulle fortsätta döda både hans eget folk och andras om han fortfarande satt där.
våld föder våld. Ja det är såklart. Det är ju saddams våld och terroristernas våld som har fött detta. Ska vi bara sitta och kolla på medans saddam dödar massa folk tycker ni eller? Jag tycker det är ganska intressant hur folk tycker det är så hemskt med alla irakier som blir dödade på USAs bekostnad. Men alla dom som blev dödade av saddam, vilket var mycket fler, har helt glömts bort? Och alla som skulle komma att dödas.
Oavsett orsaken till att kriget började tycker jag det är bra att vi har en mindre tyrann här i världen. Och om det kom på en bekostnad på några liv så får det ha gjort det, det kommer rädda många fler liv framöver.
Och att säga att alla amerikaner är dumma i huvet är väl lite överdriven generalisering? Jag är själv född amerikan och jag kan säga att det finns lika många idioter i USA som det finns i sverige.