Kravallerna i Stocholm

Status
Ej öppen för fler svar.
Fearless skrev:
Någon som bevittnade händelsen?? Vilket slödder det finns i samhället, man önskar nästan att man var där som polis med batong och pistol..

:hihi jaa för helvete.... jag gick på Kungsgatan i stockholm för några år sen vid konserthuset då ett antal demonstranter sittdemonstrerade i korsningen Sveav/kungsg.... sen kom:::POLISEN**** wow! de var handfasta o konkreta! de gick fram till personerna på gatan o sa"du får en chans att gå härifrån själv..NU! eller så får du hjälp o då gör det ont!" jovisst var dom tvungna att kaxa emot.. :hihi och dom fick ont... mycket ont+blev arresterade :lol jag o de andra förbipasserande blev uppmanade att vittna om övervåld från polisens sida...HAHAA vi gapflabbade demostranterna i fejan o sa att det var rätt åt dom!! FYFAAN va skönt att ni blev haffade! Hoppas Ni får sitta! LÄNGE!
yea.. jag tål inte sånt slödder.......reclaim o vafan de heter..
Flemming :yoparty

Fearless skrev:
Någon som bevittnade händelsen?? Vilket slödder det finns i samhället, man önskar nästan att man var där som polis med batong och pistol..

Riv bort ID-märkningen, ner med visiret och slå vilt omkring... :fatta!

...Här ska det jagas palestinasjalar... mohahahaha

flemming skrev:
:hihi jaa för helvete.... jag gick på Kungsgatan i stockholm för några år sen vid konserthuset då ett antal demonstranter sittdemonstrerade i korsningen Sveav/kungsg.... sen kom:::POLISEN**** wow! de var handfasta o konkreta! de gick fram till personerna på gatan o sa"du får en chans att gå härifrån själv..NU! eller så får du hjälp o då gör det ont!" jovisst var dom tvungna att kaxa emot.. :hihi och dom fick ont... mycket ont+blev arresterade :lol jag o de andra förbipasserande blev uppmanade att vittna om övervåld från polisens sida...HAHAA vi gapflabbade demostranterna i fejan o sa att det var rätt åt dom!! FYFAAN va skönt att ni blev haffade! Hoppas Ni får sitta! LÄNGE!
yea.. jag tål inte sånt slödder.......reclaim o vafan de heter..
Flemming :yoparty

Haha!! ja! jävla snutku*ar :rofl

Jag var där! Det e bara att bunta ihop packet som slås och förstör och sicka iväg

Fearless skrev:

Tragiskt att en sådan god sak kan perveteras av några misslyckade snorungar i palestinasjalar.

Jag åkte faktiskt hoj mitt i förödelsen! Jag kommer ihåg det som om det var igår. Det var regnväder och Jag stod vid rödljused på Norrlandsg och skulle svänga hö på Kungsg. Då kom de en hel lavin med huliganer ner längs kungsgatan och det känndes inte helt trygt att sitta på Rettan i del läget.
Jag fick grönt och skulle köra men han inte mer än ett par meter innan det var fullt av dårar omkring mig, polisen hade inte hunnit stänga av och Jag hamnade mitt ibland dårarna. Jag blev rädd/förbannad så Jag drog på ett hjulspinn på våtasfalten och la den på varvstoppet medans Jag gled uppför kungsgatan ett 50-tal meter och då jävlar skingrade de sig runt mig i alla fall, När Jag sedan kom upp korsningen svea trode Jag snutarna skulle vinka till sig mig men de bara nickade.. den dan fanns det värre fiskar att fånga.. :fyllisar

[edit:] fel kravall... detta var förra året... :3freak

Last edited:
miffo skrev:
Riv bort ID-märkningen, ner med visiret och slå vilt omkring... :
Det där med att polisen är tvungen att numrera hjälmarna är väl bra på sitt sätt.
Men jag undrar varför ingen har krävt att man numrerar demonstranterna. Det vore ju det ultimata.
-Titta där slår nummer 14, Kalle A, sönder en bil.
Hur svårt skulle det vara att hitta den skyldige efter det.

Så fram med numrering av alla deltagare i demonstrationer.

Jag satt i bilen på Sveavägen när det plötsligt tog stopp.
Fin kö var det. Och massa människor som skrek o gapade.
Det var bara att vända vid övergångstället och köra en annan väg.

Vad höll dom på med egentligen, någon som kan förklara?

Bikerbitch skrev:
Jag satt i bilen på Sveavägen när det plötsligt tog stopp.
Fin kö var det. Och massa människor som skrek o gapade.
Det var bara att vända vid övergångstället och köra en annan väg.

Vad höll dom på med egentligen, någon som kan förklara?

Vandaliserade = Brände upp åtskilliga mängder med skattepengar.
Om det var en väl menad demonstratition från första början så förstör ju dessa individer som vandaliserar och kastar skit på polisen eftersom fokus hamnar på just dessa händelser. Budskapet med demonstrationen hamnar i skymundan.

Finns det övervåld från polisens sida under en demonstration demonstranterna är beväpnade med syra, färgbomber, stenar, gatuskyltar, m.m.?

Demonstrationsförbud i alla städer kanske vore ett bra lagförslag eftersom de alltid spårar ur?

Där sas nåt vettigt, nummer på alla demonstranter, o har de inte de så är det bara o gripa dem, tillfällig arrest via handfängsel runt en lyktstolpe är alldeles utmärkt!

Lovar att 99% av idioterna är Ung Vänster-pack som inte fattar jota av nånting utan bara är 'emot'.

Bunta ihop och slå ihjäl.

Jag förstår mycket väl varför demonstrationen ägde rum, men det är tråkigt när det urartar pga idioter som bara är ute efter våld och skadegörelse :(

Demonstrationer i sig är bra och en viktig del av en hälsosam demokrati. Tyvärr är det ofta bara de mest bara radikala som deltar, medan Svensson sticker huvet i sanden.

Emot

sege skrev:
Lovar att 99% av idioterna är Ung Vänster-pack som inte fattar jota av nånting utan bara är 'emot'.

Bunta ihop och slå ihjäl.

Precis. "Nej till ALLT" är deras devis.

Jag vet själv när nån anti grupp skulle ha nån demonstration här. Dom jävlarna förstörde hur jävla mkt som som helst. Jag mötte en som körde på fel sida vägen om en refug o dom parkerade typ mitt i gatan. Låg flaskor o skit överallt. Och det enda man läser i tidningen dan efter var att man tyckte det va bra att ungdomarna var på rätt sida i denna fråga. Helt ärligtalat tror ja dessa ungdomar ger faan i vilket, detta är en ursäkt för att få vandalisera o slåss!

/ Hannes

Kom knatandes upp emot sveavägen / kungsgatan vid 18 tiden igår (skulle till tuben , vid hötorget). Var rätt lungt då, men såg en del av buset som försökte provocera en busschaufför å lite annat "skoj". Tänkte mest att nu ryker det ett par miljoner till i skattepengar, hoppas att dom får rejält med stryk iaf. Satte mig på tuben och åkte hem. Reflekterade över att jag har haft den tvivelaktiga turen att promera rätt in i deras aktioner vid medis, stureplan och nu denna. Kan det verkligen vara slumpen, eller är det meningen att man skall göra en "Falling down" och bli skogstokig på packet? :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Back