Krav på crossen vid träning/motionskörning på crossbana?

holm77

Medlem
Gick med
15 Jul 2010
Hoj
Superduke 990, Honda VF750C
Tjena!
Jag undrar om de tillåter att man kör med en supermotard framskärm på en cross om man bara träningskör på crossbana?
Vad finns det för olika krav på crossen för att få motionsköra på bana?

Har aldrig varit på en crossbana där någon kollar någonting mer än att du har betalt träningsavgiften.

Ok, tack för snabbt svar!
Jag har just nu en enduro med lampa osv men ska börja köra lite på en crossbana och tänkte då ta bort lampa och byta framskärm/bakskärm och tyckte motardskärmen såg betydligt bättre ut!

Så det är inte förän man börjar tävla som det ställs krav på hojjen?

Ok, tack för snabbt svar!
Jag har just nu en enduro med lampa osv men ska börja köra lite på en crossbana och tänkte då ta bort lampa och byta framskärm/bakskärm och tyckte motardskärmen såg betydligt bättre ut!

Så det är inte förän man börjar tävla som det ställs krav på hojjen?

Umm...ingen lär bry sig om du har motardskärm på din hoj. Mer än du själv, du lär bli ned-geggad. :hihi

"Umm...ingen lär bry sig om du har motardskärm på din hoj. Mer än du själv, du lär bli ned-geggad. "

Det kanske du har rätt i! jaja, jag får väl köra med den fula gamla orginalskärmen (1989) :va

Kolla med den klubben som ansvarar för banan vad dom har för krav.

Någon som vet om crossbanan i mölndal (Pionjär) har några krav/regler på/för hojjen?

Last edited:
"Umm...ingen lär bry sig om du har motardskärm på din hoj. Mer än du själv, du lär bli ned-geggad. "

Det kanske du har rätt i! jaja, jag får väl köra med den fula gamla orginalskärmen (1989) :va

Någon som vet om crossbanan i mölndal (Pionjär) har några krav/regler på/för hojjen?

Det är bara att åka, ingen som kommer säga nåt på Blixås. Många som kör med sina gamla häckar och endurohojjar kör gärna några varv etc. Nu på sommaren är det extra lugnt då det inte är så mycket folk på banan.

Jag har tom kört med motard på Blixås när det var lite folk där. Dock kan jag inte rekomendera det eftersom vissa av partierna är ganska sandiga = mycket svårt att ta sig fram med slicks :)

OK tack, då vet jag vad det är som gäller:) då behöver jag inte lägga massa pengar på nummerskylt osv utan kör med skiten som den är ;) Är det någon man behöver prata med innan man kör på banan i blixås eller är det bara att komma dit, betala 100 kr och köra?

Man kommer dit och så välkomnar dom dig vid depåinfarten. Dom frågar efter ditt namn, klubb och storlek på hojen (85, stor hoj, enduro), du betalar 100kr, ställer dig i depån och börjar packa upp etc.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul