Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En bekanat besiktade sin hoj och hade ett däck som var för slitet. Under 1mm. Han fick endast en 1:a eller vad det är man får när man måste åtgärda men inte komma tillbaks. Hade det varit slitet på båda hjulen så blir det en tvåa hade dom sagt på sbp.
Någon som kan bekräfta att det är så?
Vore kanon att veta då jag vill sälja min hoj besiktad men inte har någon lust att kosta på ett nytt framdäck.
Som sagt villkors två gäller fortfarande under förutsättning att du inte får något annat som är allvarligare då blir det 2:a -> efterkontroll.
De borde banne mig sätta anmärkning på alla dessa touringkörda hojar vars däck är alldeles platt i mitten så det blir en kant, det är ju också farligt!
En bekanat besiktade sin hoj och hade ett däck som var för slitet. Under 1mm. Han fick endast en 1:a eller vad det är man får när man måste åtgärda men inte komma tillbaks. Hade det varit slitet på båda hjulen så blir det en tvåa hade dom sagt på sbp.
Någon som kan bekräfta att det är så?
Vore kanon att veta då jag vill sälja min hoj besiktad men inte har någon lust att kosta på ett nytt framdäck.
Jag fick en 2a med anmärkning på mitt framdäck vid senaste besiktning.
"Fordonet har underkänts vid kontrollbesiktning, inget återbesök krävs"
Ursäkta om jag semi-snor den här tråden. Men jag är lite fundersam vad som gäller för avgassystÄmen vid besiktning. är det en viss db det inte får överstiga? Kan jag kolla det själv på något sätt? Hur gör jag för att åtgärda(läs få ner min db) detta på SMIDIGASTE och LÄTTASTE sätt...
Misstänker att min hoj låter lite för mycket nämligen...
... Eller är det att man kollar typ utsläpp o grejjer?
//Noob på det här...![]()
103db vid ett visst varvtal beroende på slaglängd är väl det som gäller just idag.. Men dom har ju på förslag att det ska vara typandets db som gäller
och då blir det väl runt en 85db om jag inte missminner mig..
Ok tack då vet jag. har du några "indiantips"på hur jag kan få ner min db? (vilket kommer behövas om jag får nerslag)
103db vid ett visst varvtal beroende på slaglängd är väl det som gäller just idag.. Men dom har ju på förslag att det ska vara typandets db som gäller
och då blir det väl runt en 85db om jag inte missminner mig..
Har åkt på ombesiktning på däck fram, då där det är mönster ska det minst vara 1mm . det är tydligen upp till bilprovningen vad dom känner för att sätta 1 eller 2.
Byta däck gör man väl för sin egen skull inte bilprovningen. Någon som vet någon som säljer Metzler ractech M3 bakdäck billigare än 1750kr.
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |