Krattan,SoS, Gelleråsen

Jag vill oxå veta vad som behövs fixas på en supermotard för att få köra!
Berätta för oss nu!!

Supermoto skrev:
Krattskrälle&tantYasha -> Hur har ni gjort med båt eller liknande?? Köpt Clementz gamla eller egen konstruktion??

Vill tacka alla som "hejat på" mej och utan :bow Heda guruns :bow fina tips skulle det aldrig gå!

//Anders :hej

Supermoto skrev:
Krattskrälle&tantYasha -> Hur har ni gjort med båt eller liknande?? Köpt Clementz gamla eller egen konstruktion??
Jag har tillverkat en egen specialbåt som inte ska störa min körstil! Det var inte lätt men efter MÅNGA timmar i garaget, Ebbes expertkunskaper om plast och framför allt hans hjälp så lyckades vi göra en ny! Den gamla från Midlanda är numer skrot!

Tack Ebbe för material och hjälp :bow

//Anders

Last edited:
Vad dryga ni är! Läs RR-reglementet, det står ju där!!! En outsinlig källa till kunskap! :eek: :crash :hej

Krattan skrev:
Jag har tillverkat en egen specialbåt som inte ska störa min körstil! Det var inte lätt men efter MÅNGA timmar i garaget, Ebbes expertkunskaper om plast och framför allt hans hjälp så lyckades vi göra en ny! Den gamla från Midlanda är numer skrot!

Tack Ebbe för material och hjälp :bow

//Anders
Du känner inte för att göra en till möjligen så kan vi köra för GRT ("Guru Racing Team") i SoS nästa år ??

Supermoto skrev:
Du känner inte för att göra en till möjligen så kan vi köra för GRT ("Guru Racing Team") i SoS nästa år ??
:rofl En till?!? Nä, det kan inte vara möjligt att kopiera den!!! :crash :lol

Guru Racing Team :bow

Supermoto skrev:

JAAAAAA!!!!! Eller varför inte Heda Racing Team? Lite mer "välkänt".... :rock :D Jag är på ivf!

Och Vera som manacher.... :tummenupp

Ebbe skrev:
JAAAAAA!!!!! Eller varför inte Heda Racing Team? Lite mer "välkänt".... :rock :D Jag är på ivf!

Och vad har JAG gjort för att förtjäna ett straff som detta?!? :eek: Jag är ju mek, det såg ALLA som var på Åsen i helgen! :fakta

:D

När börjar vi planera? Vintern är inte så lång som ni tror!!! :rock

Ebbe skrev:

Skrev faktiskt det först... Sedan ändrade jag till något mera subtilt för att det inte skulle bli för öppenbart...
Äh, vem tror jag att jag är. Detta är ju såklart upp till Gurun att avgöra :bow

F'låt El Kratto om "en viss person" tar fokus från dig, IGEN :rodnar
El Kratto råkks :bow :rock

Såklart El Yasho är manacher :fakta
Lär behövas en stark kvinnohand :eek:

Husa-Sekten

Satan i gatan vad Krattan körde :rock

25 st från Norra Roadracing Sällskapet (Sundsvall/Härnösand)
jobbade som ban-funkisar.Jag fick vifta med blåflaggan en hel del i sound of singels. :bow

Nu har 3 st i sällskapet besluta sig för att försöka tävla nästa år.
Licensen är redan klar :squid

Vormannen ska köpa en VOR 530 SM-04

KTM-Per blev övertalad av Husa-sekten att sälja sin KTM.
(Nu vet jag varför folk fastnar i en sekt) Så vi får se om det
blir en Husa-04. :whip

Mille-Kenneth ska köpa en Kåp-hoj med Rotax motor :tummenupp

Och jag ska sköta depån,samt flagga med blåflaggan.

Bilder läggs upp inom kort från helgens tävvling.
http://www.bushmenriders.com/

hm, den där HEDA vad har han för funktion i teamet då? Är det han som står för alla kostnaderna? *orolig* eller får han vara med å lattja å dreggla på depåchix oxå? *mera övertygad*

Eller 1a manliga paraplyflicka i baddräkt......... *orolig igen*

Nä, ska det vara team ska vi iaf ha depåchix en e ju redan spikad å har "racingerfarenhet" (yasha) hon får bli "cheerleader" fast motsvarande i motorsammanhang. Så de andra har någon att se upp till...... :bow

Så kan vi ha presskonferens å stuff efteråt.......... (i teamet alltså)

Vart skickar jag en pressrealease att ett nytt team kommer att råKKa Phet säsongen -04

haha *garv*

Jag som är Travis Pastarana wannabe borde kanske ängna mig åt bigjumptävlingar istället............. hehe :rodnar :rodnar

Ebbe skrev:

Tom Byron skrev:
...Vart skickar jag en pressrealease att ett nytt team kommer att råKKa Phet säsongen -04

haha *garv*
Jaha! Så var man då degraderad till cheerleader, jag som var manacher alldeles nyss?!? :rolleyes:

Paraplyflicka är nog inte min starkaste roll i teamet(även om Albertsson och WheelieMange snällt påpekade att det finns både det ena och det andra hjälpmedlet om man vill se ut som den "traditionella" paraplyflickan, när jag konstaterade att jag varken är lång, smal, storbystad eller har långt svallande hår...). Heda-gurun är ju given som aktiv förare naturligtvis! Och groupies finns det i massor, det ser vi ju här på forumet om inte annat, så du slipper nog ha baddräkt, Heda! :crash

För att vara lite allvarlig, så är det väl ändå så att iom att SoS inte går ihop med andra mer statusbetonade RR-klasser, utan tävlar med Classic, så har det kanske en mer B-betonad framtoning. Det är med viss bävan som jag läser alla inlägg om planerade inhopp i Supermono under nästa säsong. Inte för att jag INTE tycker ni ska tävla, men för att ni ska ta det lite på allvar oxå! Det är seriösa satsningar bland toppförarna, materialet de kör med är inga dåliga maskiner och en del verkar ha seriösa sponsorer. Deltagarna är från alla nordiska länder och en av deltävlingarna ingår ju även i Europa-serien för Supermono! Det ska vara kul att tävla, det tycker iaf jag, men deltagande innebär ju också att man representerar klassen/sporten och NSA (Nordic Supermono Association) satsar stenhårt på att få sponsorer och finansiering till serien, vilket gör att vi som är med också bör vara seriösa eller åtminstone uppföra oss så...

Nu tror jag inte att nå'n av oss huliganer kommer att ställa till med vare sig elände eller bråk, men vi träder in på RR-område och motardianer har ibland inte det bästa rykte. Tyvärr... Så, jag hoppas att satsning på eventuella Supermono-tävlingar nästa år sker seriöst oavsett om det bara är för en tävling eller hela serien. Och med seriöst menar jag att vi sköter oss! För det är fortfarande mest en lek för de flesta antar jag! :)

Usch, vad det där lät tråkigt och förmanande... :(

Jag tycker mest det är en fördel att den inte ingår i vanliga SM-serien för roadracing.
Priserna för att ställa upp i ett rejs ligger runt 1500 och det är väl en bit över det dubbla man betalar i SoS.
Om man nu inte tar det seriöst så är det väl upp till var och en som satsar sina surt förvärvade slantar på att få rejsa lite. Skoj är det och är man inte tillräckligt bra så kvalar man helt enkelt inte in. Vi som vill testa kommer defenetivt inte ha med toppstriderna att göra men det väl inte att vi inte ska vara välkomna. De som satsar mycket och får mycket soons ligger helt i en annan liga än man själv kommer vara.
För min del ser jag det som en bra sak att många börjar köra. Det kommer gynna motorsporten anser jag. Om det blir tillräckligt många som kör kommer de säker att dela upp det med A och B förare. Då kan de som satsar hårt få åka sitt rejs samtidigt som det kommer nya förare som bara vill köra lite och ha jäkligt skoj. För det är det helt klart!

Bara min syn på saken..

Yasha skrev:
Jaha! Så var man då degraderad till cheerleader, jag som var manacher alldeles nyss?!? :rolleyes:
*snip*

BLABLABLA

*snip*
Du skulle göra dig som cheeleader ju :tuttar :slicka

Men nähä, då skiter vi väl i det då :finger
Jädra gnatkärring :notme

Nån som vill vara med och köra ändå? UTAN YA-tråk-SHA...

PS Klart vi sköter oss! Klart du får vara BÅDE cheeristjej och manacher OCH meck om du vill!

Cosmo skrev:
...Om man nu inte tar det seriöst så är det väl upp till var och en som satsar sina surt förvärvade slantar på att få rejsa lite. Skoj är det och är man inte tillräckligt bra så kvalar man helt enkelt inte in. Vi som vill testa kommer defenetivt inte ha med toppstriderna att göra men det väl inte att vi inte ska vara välkomna. De som satsar mycket och får mycket soons ligger helt i en annan liga än man själv kommer vara.
...
Bara min syn på saken..
Jag håller med! Men med seriöst försökte jag också i mitt inlägg poängtera att det handlar om hur vi uppför oss när vi deltar, inte om vi är där för att det bara är kul eller satsar dödligt seriöst på en pallplacering!

Det vore ju suveränt om det blev tillräckligt många deltagare i SoS för att i första hand fylla griden och i andra hand kanske tom ha både A- och B-race, men det är ngt som NSA har hand om och inget som jag vet ngt om!

Supermoto skrev:
Du skulle göra dig som cheeleader ju :tuttar :slicka

Men nähä, då skiter vi väl i det då :finger
Jädra gnatkärring :notme

Nån som vill vara med och köra ändå? UTAN YA-tråk-SHA...
:kocko

PS Klart vi sköter oss! Klart du får vara BÅDE cheeristjej och manacher OCH meck om du vill!
Och JAG kan INTE meka!!! Jag bara står där i depån och håller i verktygen, så det ska SE UT som jag kan!!! Och så blir alla gubbarna/pojkarna impade för att Krattan kan stoltsera med en kvinnlig mekaniker! :rock

Yasha skrev:
Och JAG kan INTE meka!!! Jag bara står där i depån och håller i verktygen, så det ska SE UT som jag kan!!! Och så blir alla gubbarna/pojkarna impade för att Krattan kan stoltsera med en kvinnlig mekaniker! :rock [/B]

Jag vet hur det brukar låta i depån när det är bråttom och Anders tycker mekanikern jobbar för sakta. Love is all around..... :6surkart <----- Anders

Puss då! :D

Last edited:
Bra då.. då menar vi nog samma sak.

Kommer nog bli jäkligt skoj nästa år om det kommer lite motardförare och kör i SoS.

Har ni inga tips på hur oljeuppfångaren ska se ut och fästas på hojjen?

Yasha skrev:
Jag håller med! Men med seriöst försökte jag också i mitt inlägg poängtera att det handlar om hur vi uppför oss när vi deltar, inte om vi är där för att det bara är kul eller satsar dödligt seriöst på en pallplacering!

Det vore ju suveränt om det blev tillräckligt många deltagare i SoS för att i första hand fylla griden och i andra hand kanske tom ha både A- och B-race, men det är ngt som NSA har hand om och inget som jag vet ngt om!

Cosmo skrev:
Bra då.. då menar vi nog samma sak.

Kommer nog bli jäkligt skoj nästa år om det kommer lite motardförare och kör i SoS.

Har ni inga tips på hur oljeuppfångaren ska se ut och fästas på hojjen?
:tummenupp

Vad gäller båten, så får vi väl hjälpas åt att konstruera under vintern, för även om Krattans lösning gick igenom besiktningen, kan jag inte annat än tycka att den var temporär... (Förlåt älskling!)

Den första versionen är alldeles för tung och klumpig och gav upphov till både vibrationer och resonans... :eek:

Back