Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
#11 skrev:Har varit sugen sen jag åkte husa SM förra året på Gelleråsen, jagade en 250SP åkare ett helt pass och det lilla han drog ifrån på rakan tog jag ikapp på inbromsningarna och i kurvorna, synd bara att fjädringen var så kass på Husan.
Cosmo skrev:Men en 250SP cykel har ju sämre prestanda i motorn än en standard husa...
Men nästa år ska jag testa SoS minst en gång. Jäkligt skoj är det att köra motard fort på en stor bana. Får se om jag har skaffat mig en egen husa då.. en 04:a
oFFkeFF skrev:En aning bättre aerodynamik på sp'n, som hjälper till på rakorna. Men ganska jämnt mellan dem är det.
Yasha skrev:Man hindras ju också som motardförare av RR-reglementet. Du MÅSTE ha fötterna på fotpinnarna! Är man då van att använda fötterna som man kör en motard i vanliga fall, känns en del kurvor som rena stoppen när man måste hålla fötterna uppe... För Krattan gör det rätt mycket tid, (om man nu tycker att 1s per varv är mycket)!
![]()
Cosmo skrev:Så sant så sant. Sedan väger väl en SP ca 20 - 25 kg mer om jag inte minns fel.
Cosmo skrev:Men en 250SP cykel har ju sämre prestanda i motorn än en standard husa...
Japp det stämmerMEN....
250 har en bra ram som inte flexar och fjädring som är annpassad för banåka, och som sagt en husa är som ett storsegel på rakan. På min Husa var inte fjädring brahur vi än justerade så hade vi stora problem med tjatter i framgaffeln och det gjorde att man fick ändra körstil för att få flyt i kurvorna.
Fredde Watz har provkört och det slutade med att han skimsade om gaffeln för att få den bättre (inte min cykel tyvärr)
Pratade lite med 250 grabben efteråt och han sa att han hade åkt på 16-17 tider så visst är husan potent![]()
Tycker dock att det är dumt att man inte får slänga fram fossingen i kurvorna, varför inte Svemo ???
Ändra reglerna så kanske vi har ett gänga galna motardister I Super Mono nästa år![]()
PS. Om någon har en billig Husa SM -01 eller nyare så PMa mig
oFFkeFF skrev:Jo, de är ju lättare, känns som betydligt bättre mos i en husa än en sp250. Men sedan kommer chassibiten in, och där slår sp250'n husan med hästlängder. Krattan kör husan ruskigt fort, han skulle vara ännu giftigare på en riktig racehoj
edit: Men han är nog lite för "krallig" för sp250..
oFFkeFF skrev:En aning bättre aerodynamik på sp'n, som hjälper till på rakorna. Men ganska jämnt mellan dem är det.
Yasha skrev:Han gjorde 1.21-tider på söndagen (1.23-24 på lördagen, men jag skulle tro att det var hans första gång på den banan...)
#11 skrev:Ändra reglerna så kanske vi har ett gänga galna motardister I Super Mono nästa år![]()
PS. Om någon har en billig Husa SM -01 eller nyare så PMa mig [/B]
Yasha skrev:Eller köp en RIKTIG hoj, Lasse!4-takt råkkar!!!
![]()
Vi har inga problem med fjädringen på Husan, den funkar fint och efter en del justeringar bak har den totalt slutat att käka bakdäck! Shuttertendenserna = 0, (om vi håller oss borta från Dunlop-däcken... vi får inte till inställningarna med dem.)
Yasha skrev:Eller köp en RIKTIG hoj, Lasse!4-takt råkkar!!!
![]()
Frågan är hur många motarder de står ut med?Ljudkraven är dessutom här för att stanna och kommer bli hårdare till nästa år... 100 dB är rätt OK, det går att klara utan att effekten blir alltför strypt, men lägre?!?
Har provat båda och inget av alternativen funkar med Husan... Blev lite bättre när vi körde med Pirelli slicks fram med GP207 bak, men då wobblade älsklingen i höga hastigheter. Nu har vi vare sig wobbel eller shutter, så vi håller oss nog till Pirelli (Bridgestone funkade fint också) och köper en 5"-bakfälg!#11 skrev:Tror ochså det var däcken som var den största felkällan. Åkte på dunlop slicks och även på 207GP (tog slut fort) och inget av däcken funkade bra![]()
Se bara till att göra de tiderna med fötterna på fotpinnarna också! (Eller det kanske du hade när vi var och brummade?!?)Ebbe skrev:Ahhhhh.... Satan vad sugen jag blir på att åka nästa år!!! Klarade ju 1.17 med KTM'n på Åsen för ett par veckor sen.![]()
Du å Ja Heda, Du Å Ja. I SoS nästa år alltså...Tom Byron skrev:Heda 1:21 på pilot sport......... jag skulla alltså inte komma sist![]()
![]()
![]()
![]()
Men jag skulle bli för nervös, kanske titta på duger iaf![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |