Krashkungen på mantorp 3/9

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Kval
Åker ut på kvalet lite försenat och hamnar direkt bakom pacecar och får ligga där i 3-4 varv.
Bilen släpper förbi fältet och jag öka farten. Kör ganska lungt på den blöta asfalten. Och märker att dom flesta andra kör lugnare.
När nästan ett varv gått och jag kommer ut på start/mål släpper hela hojjen och jag ligger ner och kasar på ryggen. :mad: Fan också, skit vad pinsamt hinner jag tänka innan jag kastas upp i luften när jag passerar över kurbsen. När jag tror att jag nästan stannat sätter jag ner fötterna för att ställa mig upp. Men jag har nog missbedömt farten. Jag kastas upp i luften och gör en eller flera volter innan jag landar ute i gruset. Ligger kvar ett par sekunder och känner efter. Allt är helt. Reser mig upp och försöker spela cool och erfaren :yoparty inför alla åskådare som nu står vid depåräcket och tittar. Reser upp hojjen och leder in den i depån.
Inga farliga skador på hojjen. En fotpinne är borta och jag frågar personalen om jag behöver flera varv för att kvala eller om jag får köra i alla fall.

Race
Efter att jag bytt fotpinne och besiktigat mig och hojjen får jag ställa upp på gridden på sista startplats med en kvaltid på 2.09 (bra kört av PC). Bestämmer mig för att ta det skitlugnt och bara fullfölja loppet och bli av med rädslan för att ramla igen.
Starten går och jag kör sicksack mellan hojjarna. Dom två leden framför mig, kör jag om innan dom hunnit iväg och jag hör hur jag skrapar i kåporna mot en av hojjarna jag passerar. Fortsäter köra om hojjar hela varvet och har gått från plats 28 till 11 på första varvet.
Fortsätter att jaga och ser att jag kommer ikapp samtliga hojjar som jag kan se framför mig. På 7é varvet har jag avancerat till 5é plats och snabbt närmar mig dom två hojjar som ligger framför mig med uniefär 10-20 meter per varv. (Den ena är en grön kawa med ett grå/svart rutig rygg på föraren). Kan det vara Borg tänker jag, så kommer jag nog inte hinna om innan målflagg i alla fall. Bättre att nöja mig som det är och inte riskera något.
Så jag slår av på takten och säkrar min placering. Men det var nog mitt misstag.
Kommer in dubbelhögern före depån med nonshalant inbromsning och på för hög växel utan motorbroms. Känner att det går för fort med försöker ta kurvan i alla fall. Hamnar utanför torrspåret och framljulet släpper pga att jag tvingas ligga kvar på frambromsen för länge. Diverse svärord upprepas innanför hjälmen när jag kasar fram längs asfalten.
Jag reser upp hojjen och ser att fotpinnen är av igen. Kör in i depån och byter om. Och går ut och kollar på slutet av racet från bandepån.

Två krasher samma dag. Jävla sopa man e. Efter att ransakat vad som hänt och försökt hitta diverse ursäkter. Så tror jag inte det finns mycket att skylla på. Det var firmafest i fredags och jag hadde nog inte repat mig ordentligt. Det var inget fel på däck, asfalt, regn mm. Jag var trött, sliten och borde nog inte kört. Allt är helt självförvållat och jag får skylla mig själv. Jag gjorde felbödömningar om mitt eget tillstånd och fick ta konsekvenserna. Tur att jag inte skadade någon annan i mitt eget fördärv.

I helgen som kommer är det race på gelleråsen och då ska jag fan vara utvilad och väl förberädd.

I övrigt får jag be Eurobate racingteam om ursäkt för att jag råkade vinka in Trigger i depån för förarbyte fast det inte skulle vara det.
Jag skulle vara snäll och visa tider och placering, och gjorde så i ca 7-10 varv.
Helt plötsligt vinkar Trigger att han sett skylten, och i nästa minut står han i depån. Tydligen hade Trigger sagt till dom andra i teamet att han inte ville ha tider och placering på tavlan. Citat: "om tavlan visas så ska jag in i depån" hade trigger sagt. men det hade inte jag hört :D Sorry!

/Eskilsson
 
Vi krachkungar får alldeles för lite beröm tycker jag. Hur mycket äventyr skulle det vara om vi inte fanns.

Själv har jag lyckats med 5 vurpor på 4 tävlingar. Sen två vurpor på gatan med motarden. Men jag är nog inte ens bäst på den biten heller.

Ses på Åsen.

Eskilsson skrev:
2432590 Kval
Åker ut på kvalet lite försenat och hamnar direkt bakom pacecar och får ligga där i 3-4 varv.
Bilen släpper förbi fältet och jag öka farten. Kör ganska lungt på den blöta asfalten. Och märker att dom flesta andra kör lugnare.
När nästan ett varv gått och jag kommer ut på start/mål släpper hela hojjen och jag ligger ner och kasar på ryggen. :mad: Fan också, skit vad pinsamt hinner jag tänka innan jag kastas upp i luften när jag passerar över kurbsen. När jag tror att jag nästan stannat sätter jag ner fötterna för att ställa mig upp. Men jag har nog missbedömt farten. Jag kastas upp i luften och gör en eller flera volter innan jag landar ute i gruset. Ligger kvar ett par sekunder och känner efter. Allt är helt. Reser mig upp och försöker spela cool och erfaren :yoparty inför alla åskådare som nu står vid depåräcket och tittar. Reser upp hojjen och leder in den i depån.
Inga farliga skador på hojjen. En fotpinne är borta och jag frågar personalen om jag behöver flera varv för att kvala eller om jag får köra i alla fall.

Race
Efter att jag bytt fotpinne och besiktigat mig och hojjen får jag ställa upp på gridden på sista startplats med en kvaltid på 2.09 (bra kört av PC). Bestämmer mig för att ta det skitlugnt och bara fullfölja loppet och bli av med rädslan för att ramla igen.
Starten går och jag kör sicksack mellan hojjarna. Dom två leden framför mig, kör jag om innan dom hunnit iväg och jag hör hur jag skrapar i kåporna mot en av hojjarna jag passerar. Fortsäter köra om hojjar hela varvet och har gått från plats 28 till 11 på första varvet.
Fortsätter att jaga och ser att jag kommer ikapp samtliga hojjar som jag kan se framför mig. På 7é varvet har jag avancerat till 5é plats och snabbt närmar mig dom två hojjar som ligger framför mig med uniefär 10-20 meter per varv. (Den ena är en grön kawa med ett grå/svart rutig rygg på föraren). Kan det vara Borg tänker jag, så kommer jag nog inte hinna om innan målflagg i alla fall. Bättre att nöja mig som det är och inte riskera något.
Så jag slår av på takten och säkrar min placering. Men det var nog mitt misstag.
Kommer in dubbelhögern före depån med nonshalant inbromsning och på för hög växel utan motorbroms. Känner att det går för fort med försöker ta kurvan i alla fall. Hamnar utanför torrspåret och framljulet släpper pga att jag tvingas ligga kvar på frambromsen för länge. Diverse svärord upprepas innanför hjälmen när jag kasar fram längs asfalten.
Jag reser upp hojjen och ser att fotpinnen är av igen. Kör in i depån och byter om. Och går ut och kollar på slutet av racet från bandepån.

Två krasher samma dag. Jävla sopa man e. Efter att ransakat vad som hänt och försökt hitta diverse ursäkter. Så tror jag inte det finns mycket att skylla på. Det var firmafest i fredags och jag hadde nog inte repat mig ordentligt. Det var inget fel på däck, asfalt, regn mm. Jag var trött, sliten och borde nog inte kört. Allt är helt självförvållat och jag får skylla mig själv. Jag gjorde felbödömningar om mitt eget tillstånd och fick ta konsekvenserna. Tur att jag inte skadade någon annan i mitt eget fördärv.

I helgen som kommer är det race på gelleråsen och då ska jag fan vara utvilad och väl förberädd.

I övrigt får jag be Eurobate racingteam om ursäkt för att jag råkade vinka in Trigger i depån för förarbyte fast det inte skulle vara det.
Jag skulle vara snäll och visa tider och placering, och gjorde så i ca 7-10 varv.
Helt plötsligt vinkar Trigger att han sett skylten, och i nästa minut står han i depån. Tydligen hade Trigger sagt till dom andra i teamet att han inte ville ha tider och placering på tavlan. Citat: "om tavlan visas så ska jag in i depån" hade trigger sagt. men det hade inte jag hört :D Sorry!

/Eskilsson
 
Du satt och såg rätt förvirrad ut på start och mål ett bra tag innan du reste upp hojen och kom knatandes förbi depån, tur att det gick bra!

Hojen du "skrapade i" var nog Kobbes tiger, men det du träffade var hans kopplingshandtag! Blev lite inödigt spännande in i första böj för honom när han letade efter koplingen och såg att den stog rakt upp från styret :skrämd
Köra på folk i starten, vilken fräckhet! :mad:

Men innan jag säger för mycket, vilken färg var det på hojen?
 
Last edited:
Jonte VSB R-T skrev:
2432605 Vi krachkungar får alldeles för lite beröm tycker jag. Hur mycket äventyr skulle det vara om vi inte fanns.

Själv har jag lyckats med 5 vurpor på 4 tävlingar. Sen två vurpor på gatan med motarden. Men jag är nog inte ens bäst på den biten heller.

Ses på Åsen.


Beröm blir det ju mindre med när man krashar.
Men ska man göra sponsorer glada ska man ju komma först eller krasha spektakulärt. Då är det ju många som tittar. Och så länge man inte är snabbast så får man ju göra vad man kan.

Ses på åsen :tummenupp
 
Nu är du onödigt hård mot dig själv "Kenny" !! Du har gjort några suveräna
tävlingar från "ingenstans" så nu tar du bara en "vit vecka" :D och laddar som vanligt så är du uppe och fightas i topp 5 igen :tummenupp !!!/M
 
Alx skrev:
2432678 Du satt och såg rätt förvirrad ut på start och mål ett bra tag innan du reste upp hojen och kom knatandes förbi depån, tur att det gick bra!

Hojen du "skrapade i" var nog Kobbes tiger, men det du träffade var hans kopplingshandtag! Blev lite inödigt spännande in i första böj för honom när han letade efter koplingen och såg att den stog rakt upp från styret :skrämd
Köra på folk i starten, vilken fräckhet! :mad:

Men innan jag säger för mycket, vilken färg var det på hojen?


Hojjen jag körde va blå och vit. Men den jag körde på vet jag inte. Kan stämma att det var en tigerfärgad.
Om du känner honom får du hälsa att jag ber om ursäkt. Nästa gång jag ser honom på banan ska jag be honom om ursäkt personligen.
 
Eskilsson skrev:
2432712 Hojjen jag körde va blå och vit. Men den jag körde på vet jag inte. Kan stämma att det var en tigerfärgad.
Om du känner honom får du hälsa att jag ber om ursäkt. Nästa gång jag ser honom på banan ska jag be honom om ursäkt personligen.

Hmm... kanske inte va du då, han mummla något om en gul hoj. Du kanske skrapadei den gula som vinglade på tigern? Vem vet!

Lycka till med att komma i mål nästa gång! :tummenupp
 
Eskilsson skrev:
2432712 Hojjen jag körde va blå och vit. Men den jag körde på vet jag inte. Kan stämma att det var en tigerfärgad.
Om du känner honom får du hälsa att jag ber om ursäkt. Nästa gång jag ser honom på banan ska jag be honom om ursäkt personligen.

Vem vet, det var ju ganska rörigt i starten. Det small i alla fall till i sidan och så for en hoj förbi, sen fick man ju lite annat o tänka på. Men när jag kom fram till chikanen och skulle växla ner så hittade jag inte kopplingshandtaget. Jag tappade nog lite tid när jag fick vrida tillbaks det mitt i chikanen.:D
I vilket fall är det ju skitsamma, jag kom ju inte heller imål.:rolleyes:
 
du körde om mej i vänstern efter krönet tänkte att det där går inte :rolleyes: och mycket riktigt sen låg du där...

Kobbe vet du hur nära det va att din Tiger svepte med mej blev lite ställd när hojen kom glidande för bi mej på rakan utan någon kobbe på..va gjorde du :va
 
Eskilsson skrev:
2432590

Två krasher samma dag. Jävla sopa man e. Efter att ransakat vad som hänt och försökt hitta diverse ursäkter. Så tror jag inte det finns mycket att skylla på. Det var firmafest i fredags och jag hadde nog inte repat mig ordentligt. Det var inget fel på däck, asfalt, regn mm. Jag var trött, sliten och borde nog inte kört. Allt är helt självförvållat och jag får skylla mig själv. Jag gjorde felbödömningar om mitt eget tillstånd och fick ta konsekvenserna. Tur att jag inte skadade någon annan i mitt eget fördärv.

I helgen som kommer är det race på gelleråsen och då ska jag fan vara utvilad och väl förberädd.

/Eskilsson
Man kan antingen köra sig snabb eller krascha sig snabb (har jag hört):)
 
aRWe skrev:
2436162 Man kan antingen köra sig snabb eller krascha sig snabb (har jag hört):)


Det kan nog stämma. Och jag kommer nog försöka fortsätta med att köra mig snabb.
Det här va min första och andra krash. Och jag hoppas att det dröjjer ett tag innan det är dax igen.

Men som alla säger. Frågan är inte "OM" man krashar, det handlar om "NÄR" man krashar.
 
Back
Top