Krashen blev ett faktum - Man lever iallafall.....

*skickar en kram till Freppa*

Låter inget vidare alls, synd på dej, hojen och semestern... :(
Krya på dej! :hej

Jädrar vilken frisk påminnelse om att du lever!! "blesyr extra-ordinär"! skönt att du grejade det och är vid gott mod,
vet att det tar tid med höfter men försök att åtminstånne sitta eller ta en fintur på en hoj så fort som möjligt, för att inte skräckas av. Du får gärna låna min en tur (även om Jag vet att det sticker lite för dig att köra rett).

Krya på dig fort! :tummenupp

Freppa snuttisponken, det där var inge kul!! Trodde du skulle vara beskonad från sådant resten av ditt liv. Skönt att det inte gick värre, fast jag vet hur struligt avslitna korsband kan vara. Krya på dig så himlans!!!! :hej

Freppa är bra på att hantera kriser, så som han är bra på att hantera allt annat. Han klär dessutom i att vara blek och lidande. Att sitta still och inte kunna göra något verkar dock inte vara hans stil. Jag lider med dig, Fredrik! Krya på dig. Snart är du frisk nog att ta över världen igen.

Var uppe hos lille Frepp igår med lite tårta. Förutom att jag alltid får ångest så fort jag kliver in på ett sjukhus, oavsett om det är genom akutintaget eller huvudentren, så blev ångesten inte mindre av att se Freppa komma linkandes på kryckor med vänsterbenet svullet till dubbla storleken (och Freppa har stora ben normalt...) och en trevlig fixtur från lår till fot.
Freppa, som normalt är en stor, stark man fylld med pondus, fick knappt upp benet på sjukhussängen. Han såg ganska skör ut när han satt och pratade om olyckan. Jag hade själv inte så mycket att säga, tankarna for runt i överljudsfart i huvudet på mig.
Jag började fundera över min körstil, jag kör fort och kommer man ikapp en bil som håller lägre hastighet så brukar man köra om. Det jag dock alltid är väldigt noga med är att inte köra om då jag ser en avtagsväg eftersom jag inte vill bli rammad av en vänstersvängare. Men jag vet ju också, att ibland när man är halvvägs genom omkörningen så får man syn på just en dold avtagsväg, och vad skulle hända i det läget om bilen skulle svänga just där? Nu vet jag vad som händer, eftersom min vän satt som ett levande (lyckligtvis) bevis på just det
Chocken som kom i onsdags morse, när jag blev väckt av ett SMS från Freppa där det stod att han lever men var krockad, den har inte släppt. Det är lite för många jag känner/vet vilka det är som har trillat omkull nu, nu väntar man bara på den stora smällen, smällen där det inte går så bra.....
Freppa, har du tråkigt/behöver något eller någon så vet du vart jag finns. Nu behöver jag inte oroa mig för att Freppa ska trilla omkull på hoj på ett tag, nu är det bara ni andra kvar att oroa sig över. Och mig själv........
/ från en deppig Oljekyld

Läste detta på Potatoes.. Det var ingen kul läsning och jag är glad att du klarade dig och lever fortfarande trots skadorna. Hoppas att du blir helt återställd igen så småningom...

Själv blev jag aldrig återställd efter min svåra fotledsfraktur ifjol och kommer aldrig nånsin att bli helt återställd i foten. Jag HOPPAS för din skull att du slipper detta..

KRYA PÅ DIG Freppa!

för fasen, krya på dig!

Det är väl som man säger, man lär sig tyvärr inte på andras misstag...

Har också klotat och känner igen beteendet i ambulansen..."morfin för faaaan"...

Nä, se till å bli frisk nu!

:hej

Ouc!
Men en erfarenhet rikare och nu pumpad med lyxdroger på sjukan ;)
Får hoppas din rehab går fort och bra.

Tack för kommentarerna.
Om en av er drar en enda slutsats som gör att ni slutar köra om där det finns TILLSTYMELSE till avtagsväg, så är jag nöjd, för då kanske jag hjälper er att slippa krocka.

Craffe: Jag har bildr på hojen, men du får gärna ta fler. Spontant såg den inte så pjåkig ut, men enligt Beviks så är den troligen ramsne samt kronan är åt helvete. Du kan iallafall klappa lite medlidande på Sumo.

Soppatorsken: Det värsta är att jag för en gångs skull tänkt att pröva ta ut all semester på ett år. Jag bara sparar och sparar till höger och vänster.....

Ambulans: Jag tänkte faktiskt på dig. Tänkte betala din lön om du drogar upp mig hårt några månader framöver. Deal? ;)

Macho Woman: All my love to Jenny

Oljekyld: Såg att du inte var riktigt komfortabel i situationen. Det är lugnt polaren, inte kul att se andra må dåligt. Däremot är en tankeställare alltid bra att ta sig. Du är dock den jag förväntar mig minst skall hända något med. Du har alldeles för mycket erfarenhet. Men som sagt, det finns ju andra i trafiken, och man kan bara tackla bort så många innan någon mupp smyger emellan och ger en en knuff........

/Freppa

Ps. Per: Tack för Tårtan. Kom tillochmed ihåg din tallrik ;)

Saknar ord för detta, men "änglar, visst finns dom" poppar upp i mitt huvud...

Tycker att det hänt så mkt skit på vägarna i år, eller är det bara jag som läser tidningen, lyssnar på nyheterna mer nitiskt detta år :confused: I vilket fall som är det tragiskt, mycket tragiskt. Och du hade en stor skopa tur. När jag läste din historia i natt blev jag mer än :skrämd .

Se till att krya på dig nu, och var snäll mot sköterskorna när du väl ska tebaks till sjukahuset.

Många krya-på-dig-tankar från Skånelandet

Det här är nog något av den största tankeställaren jag har fått ang. hoj åkande. Att, precis som oljekyld skriver, se en vän ligga i en sjukhussäng och inte alls va samma starka männsika som han är annars. Det känns verkligen. :(
Omkörningar kommer f.o.m. nu bara att ske där jag vet att det inte finns nån större risk att bilarna gör något förhastat. För det har hänt alldeles för många olyckor i min närhet under ett års tid, inkl. mina egna. Det får helt enkelt inte bara hända att nån i ens bekatskapskrets går bort pga hojåkat.

Krya på dig Freppa å försök ta dig över på lördag så har vi en trevlig grillning! :tummenupp

Tråkigt Freppa!

Brukar tycka efteråt att jag fegar som fan när jag mer eller mindre stannar bakom en bil som vinglar på vägen eller bromsar ned utan blinkers. Men klarar man sig från att krocka är det värt det och din händelse understryker det.

Krya på dig!

jag blir bara så jävla förbannad. vad kommer bilisten att få för straff för det här? det kommer väl knappt att kosta bilisten någonting.
det är INTE kul att få knän söndertrasade. jag har slagit sönder ett knä när jag åkt snowboard och dom blir inte helt bra igen, om man inte har en jäkla tur. det där med höften är väl ännu värre.
jag är så förbannad så jag kokar.

jag hoppas verkligen att du blir helt återställd.

krya på dig

Jag är på sätt och vis inte arg på billisten. Har pratat med honom och han är oerhört ångerfull. Han berättade om känslan när polisen testade hans bil och de upptäckte att blinkersen inte funkade - han måde RIKTIGT dåligt då..... Han gjorde något som vem som helst av oss kunde göra. Som billist så missar tittar man efter bilar, inget annat. Sedan jag blev MC-ist så har jag börjat hålla ögonen öppna efter motorcyklar, och det är skrämmande hur lite jag har sett dom innan. Egentligen borde alla få pröva på andra fordon som ett obligatoriskt moment när de tar körkort, bara för att förstå hur svårt/lätt det är att synas/förolyckas/missa.

Föraren i mitt fall kommer troligen bli åtalad för någon form av trafikfarligt beteende och böter samt eventuellt indraget körkort är nog att vänta. Det gör inte mig gladare. Han har redan fått sig, tycker jag, en av sitt livs tristaste läxor.

Är jag arg på någon så är det mig själv. Min hjärna drog slutsatsen att eftersom bilen låg i cirka 70 så var det pga släpet, inte för att han börjat sakta ner. Jag är inte vållande, men borde ha utgått ifrån att ALLT är farligt. Tyvärr....

/Freppa

Jag blir alldeles piggig - och inte av välbehag.
Skickar alla "bli-bättre" tankar till dig från Södern!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman