Krashade lite lätt idag...

Uppe vid torsvik va? har alltid tyckt den kurvan kännts lite lurig. Synd på hojen! Men tur för dig att du bara behöver alvedon :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2392572 JA du ska åka till sjukan. Dels för att se över dig, dels för att då det dokumenterat och för att få en röntgen gjord på nacken.
Får du framtida men kan du lätt gå tillbaka till dagens anteckning i din journal och där peka på vad som hänt.

Konstigt att det är långa väntetider på akuten... :va

Till trådskaparen: ta en öl o gå o lägg dig så är du bra igen imorgon bitti. Dom fixar inte ett sargat ego på sjukstugan ändå :arsele :D

Malmö-motard skrev:
2393969 Konstigt att det är långa väntetider på akuten... :va

Till trådskaparen: ta en öl o gå o lägg dig så är du bra igen imorgon bitti. Dom fixar inte ett sargat ego på sjukstugan ändå :arsele :D
:D

Aja, idag mår ja fint...lite ont i rygg och huvud bara...de går nog över efter en dos alvedon... Kul, jag fick nu höra av min pappa att de skulle kossta 12k om jag vill ha nytt ställ med...Alltså, självrisken kosstar 11k men om jag vill ha ett nytt ställ kosstar de 12k. För försäkringsbolaget säger att de går på trafikförsäkringen...? Vad är de för skum försäkring min fassa har teknat igentligen..:va

Personlig utrustning går på hemförsäkringen, där har du säkert tusen kronor i självrisk.

zpeppy skrev:
2393956 Det är såhär, de är min mossas hoj...jag har inte hunnit köpa nån egen än...så den är försäkrad på min pappa för de är han som äger den...men min mamma har inte kort och hon övningskör lite då och då...Så försäkringen kosstar 3500kr Hel/hel men!!! är man under 24 så är man körd=) 11k i självrisk blire då...de kosstar ju inte 11k att laga hojen men mina kläder kosstar nog emr att köpa nytt så jag tror jag betalar dom...har ändå jobbat som en galning i sommar så de spelar inte så stor roll...nu vet man iallafall hur man inte ska göra:P

Och så undrar alla varför premierna är så höga......

Skinstället går på hemförsäkringen...
ta skinstället och hjälmen mm. på den med en självrisk på runt 1000:-

laga sen hojen utan att blanda in försäkringsbolaget i det..
blir säkert billigare samt att du slipper ev. premiehöjning...

Alvedon måste vara ett mirakelmedel som hjälper mot allt...
nuförtiden..?
Jämt när man går till doktorn med ont så är det ju alltid
med ordinationen..Alvedon och avvakta och återkom ifall det blir
värre....

Det såg ju väldigt märkligt ut att gå av på det stället bara pga en "våt fläck". Undersök noga och kolla så att inte Vägverket kan hållas ansvariga för det inträffade...
Och angående självrisk och försäkring så drar det ju iväg rätt fort om det ska lackas och kanske köpa nytt avgassystem etc, kanske tom ny tank eller så.
Det är ju det man har försäkringen till så jag förstår inte varför folk skriver "Och så undrar alla varför premierna är så höga......" när man har det som ett skydd. Utnyttja den gladeligen, jag sörjer inte för det iaf.

Dee_cati skrev:
2394688 Det såg ju väldigt märkligt ut att gå av på det stället bara pga en "våt fläck". Undersök noga och kolla så att inte Vägverket kan hållas ansvariga för det inträffade...
Och angående självrisk och försäkring så drar det ju iväg rätt fort om det ska lackas och kanske köpa nytt avgassystem etc, kanske tom ny tank eller så.
Det är ju det man har försäkringen till så jag förstår inte varför folk skriver "Och så undrar alla varför premierna är så höga......" när man har det som ett skydd. Utnyttja den gladeligen, jag sörjer inte för det iaf.

Kanske har att göra med att det inte är hans egen försäkring:rolleyes:
Iofs så är ju självrisken, med rätta, svinhög.

Tycker som många andra att det verkar smartare att ta ut ställ etc. på hemförsäkringen såvida det inte kostar mer än 11000 kr att laga den!

Jag får reda imon på vad de kosstar att laga den, kosstar de mindre än 11k så lagar ja de själv och tar ställ osv på hemförsäkring...annars blir de 11+1k, och om de då är en enda repa när dom lämnar tillbaka hojen så ska här klagas:P

Malmö-motard skrev:
2393969 Konstigt att det är långa väntetider på akuten... :va

Nej det är inte så konstigt men det är väl tur då att inte alla bryr sig om sin hälsa och söker läkare så minskar väntetiden något !
Dessutom tas inte alla besök emot på akuten när de lika gärna kan tas om hand på en vårdcentral och med dagens bokningssystem på vc så är inte alls väntetiderna långa där, snarare tvärtom.

Mrs. Laphroaig skrev:
2402470 Nej det är inte så konstigt men det är väl tur då att inte alla bryr sig om sin hälsa och söker läkare så minskar väntetiden något !
Dessutom tas inte alla besök emot på akuten när de lika gärna kan tas om hand på en vårdcentral och med dagens bokningssystem på vc så är inte alls väntetiderna långa där, snarare tvärtom.
För mig var de då inga väntetider den här gången men förra krashen var de värre...då var de ju röntgen osv...de tar tid de...

zpeppy skrev:
2402547 För mig var de då inga väntetider den här gången men förra krashen var de värre...då var de ju röntgen osv...de tar tid de...

Ja klart att det tar tid, du är inte ensam om att söka vård (det är man aldrig )
Sen beror det helt och hållet på vilken tid på dygnet du söker, vilken dag, vilken årstid etc etc.. väntetiden blir därefter.

zpeppy,

Hur gick olyckan till? Vet inte om man lurar sig av bilderna men kurvan ser ju inte allt för farlig ut även med en våt fläck i 70km/h? Berätta gärna mer så att vi andra kan lära oss av den.

Sandstrom skrev:
2402557 zpeppy,

Hur gick olyckan till? Vet inte om man lurar sig av bilderna men kurvan ser ju inte allt för farlig ut även med en våt fläck i 70km/h? Berätta gärna mer så att vi andra kan lära oss av den.
Jag kommer i cirkus 70km/h, sen när jag är mitt i och påväg ut ur kruvan så skickar ja på lite mer och sen sa de bara swish så halkade bakhjulet...Alltså, akta er för blöta fläckar och kör inte med original däcken på en hoj:P De är vad jag kan säga...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman